Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-23, 01:14   #181
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Lett valg for oss å bli medlem i HEF fremfor å døpe ungen for å konfirmere i kirka. Jeg meldte meg ut av Den norske kirke i 2000, eksen i går siden det vanket rabatt og han har hatt planer om å melde seg ut lenge.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-23, 08:54   #182
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Glemte hele påmeldinga i går, men tydeligvis ikke så stor pågang her, fikk seremoni kl 13, det blir perfekt.
Jeg meldte meg inn i HEF for noen år siden, etter å ha overvært en storslått seremoni i Oslo rådhus med innsats fra utrolig mange frivillige og seremoni som passet alle, uavhengig av livssyn. Tenkte at en slik organisasjon støtter jeg mer enn gjerne, selv om jeg ikke ser på meg selv som humanist. Mannen meldte seg inn forrige uke.

Vi har tatt mål av stua og mener vi kan klarer å ha konfirmasjonen hjemme. Vi blir mellom 30 og 40, kommer alle 40 blir det trangt!
Bunad er bestilt, farmor og farfar skal kjøpe sølv.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-23, 09:25   #183
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Jeg kom på det nå da jeg så tråden, men når jeg prøver å åpne for å melde på nå, så får jeg bare feilmelding. Får prøve igjen om en stund.
Det er ikke så nøye for oss hvilket kurs og hvilken sermoni og sånn. Vi tar det som det faller seg, tenker jeg.

Men er blitt enige om at vi melder på, så tar vi broene etterhvert som de dukker opp. Om det blir konfirmasjon eller ikke, gjenstår å se..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-23, 09:33   #184
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Kirkelig konfirmasjon her, og siden vi allerede har erfart at det går greit med ca 50 gjester i stua, satser vi på å ha det hjemme. (Håper selvsagt på godvær så vi kan bruke terrasser i tillegg, eller vi leier muligens hagetelt og har alt ute.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-23, 12:31   #185
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det sto på nettsidene at man får et tilfeldig nummer i køen når den åpner klokka 9, uavhengig av om man stiller seg i kø 08:00 eller 08:50.

Jeg lurer på hvorfor de samler hele landet i en kø? Det er jo ekstremt lite effektivt? Det smarte hadde jo vært en kø pr fylke eller kommune.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 09:43   #186
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Da er Lillesøster meldt opp til konfirmasjon.
Så må jeg tenke litt hvordan vi skal gjøre det. For vi blir ikke så mange, for vi er ingen stor familie.

Vi er 5. Mine familie - 5 stykker. Samboers far er 1. Da er vi 11 stykker. Og venninne og hennes to gutter. De er også familie. Men så innså jo jeg at de skal jo ha samme kurs og seremoni som Lillesøster, så ja, haha.
Så har hun jo to navnevitner, med partnere så blir de 4. Men litt usikker på om vi skal be de, kan bli for mye for Lillesøster, da vi ikke har så mye kontakt lenger.
Min "gammeltante" og onkel har vært invitert med på alt etter mormor døde, de er to. Så vi blir liksom maks 17 stykker.

Men vi har litt tid til å tenke.

Også får vi se om vi i det hele tatt får gjennomførst. Vi må bare ta ting pø om pø tenker jeg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09

Sist redigert av Serafin : 01-06-23 kl 10:04.
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-23, 17:48   #187
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Her har vi faktisk kommet et stykke på vei. Jeg tok en runde i formiddag og sjekket opp priser og grendehus og sånn, og fant ut at alt er opptatt. Sjekket med hotellet her, og det var en pris som var veldig overkommelig. For når jeg sjekket catering og hva leie av ting kostet, så kom det fort på samme prisen.

Så da er lokale leid. Og det er i gang-avstand fra der seremonien skal være, bare rett under toglinja liksom. Og da trenger jeg ikke styre med noe annet enn kakene som skal bakes.
Og det tror jeg er greit, ettersom jeg ser for meg at det blir nok å holde på med bare for å holde Lillesøster på føttene.

Lillesøster er HELT klar på at memmo skal inviteres. Så jeg har gitt beskjed til henne om dato og sånn. Så får vi se da, om memmo møter. Og jeg har begynt å arbeide med Storebror, ettersom han nekter å ha noe med memmo å gjøre. Men, når Lillesøster vil ha henne der, da må vi andre bare prøve å gjøre det beste ut av det.
Storebror prøvde tappert å få Lillesøster til å "U-invitere" han selv. Haha. Men, hun beit ikke på den. "Jeg er bare din bror, jeg trenger ikke være der"

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 09:56   #188
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Nå er min er påmeldt, det blir seremoni 18. mai. Satser på at vi kan ha selskapet i kantina på pappaen sin jobb denne gangen også, det fungerte fint sist. Og var innafor budsjett, ikke minst.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 13:28   #189
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Jeg har kommet så langt at dato er satt, lokalet er i boks. Og konfirmanten har bestemt seg for sort Løkendrakt, så da skal hun få overta min mens jeg ser etter en Østfoldbunad til meg selv.

Resten tar vi til neste år.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-23, 00:34   #190
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Vi hadde konfirmantpresentasjon i går. Nu kjør vi…..

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-23, 09:40   #191
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Min hadde kickoff på laurdag, og gjekk på gudsteneste søndag, så då er han i gang.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-23, 09:54   #192
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Her skjer det ikke noe før i mars (humanistisk), men catering og bunad er bestilt. Mål til bunadsskjorte skal tas hos Husfliden ila denne måneden, hun er inne i en skikkelig vokseperiode, får håpe armene er utvokst...

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-23, 11:24   #193
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.960
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Tenk at jeg skal skrive noe annet enn tulleinnlegg i denne tråden!
Her er et slags lokale bestilt, jeg tror kanskje det er mat og sånt der også, gudene vet. Har litt tid til å finne ut av det, da, det er i mai.
Bunad ble bestilt forrige uke. Det var en dyr fornøyelse, men jeg gleder meg veldig til å se henne i bunad, da.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 13:06   #194
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Da er det plutselig bare 3 måneder igjen til den store dagen! I morgen skal vi på husfliden for å prøve bunaden.
Catering er bestilt og invitasjoner sendt. To venninner har tilbudt seg å komme og hjelpe med servering på selve dagen. Vi blir ca 35 gjester her hjemme, kjenner litt på stresset og håper innerst inne på at noen av de voksne søskenbarna som vi ha lite kontakt med takker nei så vi kommer ned i 30-32, da blir det nemlig mye bedre plass i stua.

Har også begynt på fotobok, har gått gjennom bilder fram til 2013, så har litt igjen mao... Første konfirmasjonskurshelg er neste helg.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 16:53   #195
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Vi har fått bunad i hus, lokale på plass, mat og kake bestillt.
Kjøkkenpersonalet og kakebakere på plass.
Må sende ut invitasjoner (har sendt savne the date) og bestemme pynt til lokalet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_7127.jpg (12,3 KB, 20 visninger)
__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 17:09   #196
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Jeg fikk en brå oppvåkning rett før mai i fjor da datteren plutselig erklærte at hun ønsket humanistisk konfirmasjon, heiv meg rundt og meldte meg inn i HEF, skaffet henne det kurset hun ønsket seg og på en "det skjer i alle fall ikke om du ikke prøver" hail Mary sendte jeg mail til Østmarksetra og skrev at "jeg antar dere er fullbooket, men?" Og fikk til svar at de hadde ett rom igjen, i perfekt størrelse for oss ... Datteren skal bruke min mors bunad sydd på Husfliden i Ålesund og så lenge jeg har vasket håret og har på klær så er det virkelig ikke nøye hva jeg har på.

De fikser alt, vi bare dukker opp, spiser og betaler. Sånn jeg liker det.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 17:34   #197
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Sniker fra 2025: Hva koster det på Østmarksetra egentlig, Pappalille?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 18:05   #198
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Åh, jeg hadde min konfirmasjon på Østmarksetra, i riktig gamle dager.

Her er lokale booket og kurs starter opp i april. Har finn-søk på passende Oslobunad inne, og krysser fingre for at det dukker opp noe snart!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 21:06   #199
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Jeg har levert bunad til montering og bestilt lokale i en restaurant ute på en holme pluss båtskyss til alle gjestene dit. Koster mer enn vi hadde planlagt, men det blir en opplevelse. Lenger har jeg ikke kommet til nå, men må vel begynne å tenke på pynt. Minste er opptatt av sånt selv, så regner med hun vil være med å planlegge pynten.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 21:11   #200
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Her var hun og prøvde bunaden denne uka. Har vokst masse siden hun tok mål i august, så skal inn og prøve en runde til i mars.

Hun har undervisning i vinterferien og konfirmasjon i juni. Så har ikke stresset så mye siden vi har lokale klart. Det blir i kantina på min jobb som er en kort spasertur fra Olavshallen. Hun ville ha tapas, så skal undersøke firma og bestille etter påske. Får venner og familie til å bake kake. Og bestille en stor fra bakeri.

Blir 25 stk om alle kommer. Fotograf tenker jeg å bestille snart, så kan vi ta bilder etter selve dagen.

Burde begynne å se gjennom bilder. Hun ville ikke ha så mye taler og "styr" men bilder på skjerm i lokalet var greit. En liten tale skal jeg få klemt inn.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no