Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-23, 11:11   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Minst mulig, håper jeg.

Vi har ekstremt lite lagringsplass. Bor i enebolig, men uten kjeller, og kun et fuktig kryploft, samt en mikroskopisk bod. Vi har også en uisolert utebod. Der står kun gressklipper og hageting. Pluss et par skipar, tror jeg. Og en sykkel. Er faktisk usikker, ingen av oss sykler bortsett fra hun som har flyttet og tok med seg sykkelen sin.

Vi er ingen samlere, heldigvis, men nå skal vi totalrenovere huset og må tenke seriøst på hva vi skal oppbevare.

Pr nå har vi kofferter og kasser med julepynt og duplo/andre lekegreier på loftet.

I inneboden (den mikroskopiske) har vi en sovepose, en luftmadrass, en stor ryggsekk, et SUP-brett, noen små kasser med minner fra ungene, ekstra forbruksvarer (kaffe, dopapir etc), vin, litt bøker, bager, kakebokser, skisko, ja, det var det jeg kom på. Og litt verktøy.

Vi har ingen ekstra dyner og madrasser i huset. Nå blir dere sikkert sjokkerte, men vi har faktisk aldri trengt det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 11:35   #22
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Vi har også et stillas lagret i en åpen utebod under terrassen vår. Den kunne også bodd i garasjen, men det er litt styr å bære det opp, så derfor foretrekker vi å ha den på bakkeplan.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 11:41   #23
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Jeg har en uisolert bod ved inngangspartiet og så lagrer jeg noe under en innbygd trapp. Prøver å være minimalistisk, men hadde ikke klart meg uten bodplass.

Under trappa har jeg bildekk, en spark, gressklippere, ved og sykkel jeg bruker daglig.

I boden har jeg tørrvarer, ekstra drikke (tas inn på vinter), kjøkkenredskaper som brukes sjelden, ekstra madrass, klær utenfor sesong, julepynt, juletre, en fryser, verktøy, plastbeger til frysing og bærplukk, treningssykkel, 4 par ski, skisko, skøyter, telt, soveposer, turutstyr, balkongflagg, spade, blomsterjord, malingsrester, en arvet kiste, ekstra stoler og krakker.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 15:14   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Beredskapslager glemte jeg!
Foreløpig består det kun av noen dunker vann, men det skal bygges ut.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 18:31   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Sko.

Og vin.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 18:58   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Bor i gammel blokk med boder (i flertall, ja) både på loft og kjeller.
Ting som det ikke er plass til i mine garderobeskap:

Ved
Fryseboks
Utstyr og verktøy for maling og tapetsering.
Gamle hyller som jeg tenkte å male og ha i stua.
Esker med innhold fra fhv barnerom etter flytting hit for flere år siden.
Fiskestenger og campingstoler.
Vanndunk (beredskap).
Messetelt, beachflagg og det som trengs for valgkampstand.
Spisestuebord og seks stoler (arvegods).
Pappeska som tv'n kom i.
Kofferter og bager.
Stor-kasserollen.
Sko og jakker til den motsatte tiden på året.
Påske- og julepynt, og juletre.
Ekstra dyner og puter (seks personer på overnatting av og til).

Hadde trengt å ta en sjau og bli kvitt noe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 19:09   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Beredskap er jo kjempeviktig poeng!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 19:39   #28
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Jeg lurer mest på hvem som har så store garderobeskap som dekker alt av klær ++++

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 20:28   #29
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg lurer mest på hvem som har så store garderobeskap som dekker alt av klær ++++

Jeg garderobe skap med god plass til klær. Fordi jeg masse bodplass til ++++. Men kunsten er nok å ha lite ting for å få alt inni skap.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 21:56   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Vi har jo nylig flytta, så jeg har måtte forholde meg til all verdens greier, og er i prosess med å plassere.

Vi har masse boder:
Loftet: Julepynt, ting som er ungene sine som de ikke har kastet, kofferter, ting som er mine og mannen sine som vi har tatt vare på, f.eks vitnemål, gamle papirer og cder etc. Ting vil mer som aldri bruker. Pluss en kasse med sommerkjoler som jeg ikke fikk plass til i skapet som jeg håper jeg kan ta ned derfra SNART (ullgenser-temperatur her).

Loft inne: stort kjøleskap, masse klær, jakker og utebukser og sånt, strykejern og strykebrett og våpenskap og sko som ikke står i gangen oppe, panteflasker og en støvsuger, vanndunk, fluesmekker. :P

Diger utebod: en trilliard ting: en diger fryseboks, verktøy i langebaner, turutstyr i lange baner, klær til annen sesong som vinterjakker, plantesaker, stoff og garn, campingstoler, ski og skisko, snowboard osv.

Utebod i Hagen: gressklipper, ved, spader osv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-23, 00:45   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg lurer mest på hvem som har så store garderobeskap som dekker alt av klær ++++

Og sko! Og vin!


__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-23, 10:25   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

I garderobeskap på soverommet har vi bare klær, litt duker og sånn, samt litt verktøy som vi bruker ofte. I garderobeskapet i gangen er det yttertøy og sko, samt vesker, bager, turutstyr, skokrem og sånn.

På loftet har vi julepynt, påskepynt, halloweenpynt, altfor mange leker etter Hiawata, hobbygreier, ting etter Høvingen og min barndom, noe klær, bøker og ting vi ikke bruker, men ikke helt greier å kvitte oss med ennå. I kjelleren er det ved, ski, snowboard, skøyter, akebrett (ja, noen av dem burde jo også vært gitt videre ...), sykler, større turutstyrting, også masse greier vi ikke greier, men burde, kvitte oss med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-23, 13:08   #33
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i bod som ikke får plass i garderober?

Herremin, vi har så mye lagringsplass. Det er lett å organisere når man har evig nok plass.

Garasjen:
Bil og motorsykler så klart, dekk, jekk og annet som tilhører vedlikehold av kjøretøyene. Snøfreser, vedkløyver. Sykler. Gressklipper og trillebår. Sementblander.

Garasjeloft:
Et lite verkstedhjørne med hev/senkbord og verktøy. Hagemøbler, blomsterkrukker og eventuelle blomster som overvintre. Maling, beis og måleutstyr.Litt div. Større turutstyr. På høsten tar vi inn to paller som vi setter 6-7 pallekarmer på og fyller med vedslik at den er skikkelig tørr og fin.
Panteflasker i påvente av flaskeinnsamling.

Garderoberom.
Klesskap; 1 til meg, 1 til mitt yttertøy, mcklær og sko. 1 til mannens yttertøy, mcklær og sko.1 til duker, gardiner o.l. I dette rommet har vi også ekstrakjøleskapet og fryseskap.

Bod.
Basen til sentralstøvsuger bor her. Tørrvarer, beredskapsgreiene, kakebokser, norgesglass, vin.

Teknisk rom.
Her er sentralen og tanken til den vannbårne varmen. I tillegg er det lagringsplass for storinnkjøp av toalettpapir, vaskepulver og andre hygieneartikler. Ekstralager for håndklær.

Guttehuset:
Innendørs lite verksted med høvelbenk og mer verktøy.
Mannens arbeidstøy. Her bærer vi (dvs. mannen) inn og setter Ikeaposer med ved. Spon og opptenningsved. (Jeg lever et luksusliv med at mannen bærer, høvler og spikker alt som skal til for å fyre i ovnen). Tursekker og mindre turutstyr.

Gjesterom
Her har jeg et par skap jeg oppbevarer alle mine loppisfunn og rariteter jeg bruker til fredagstablåene mine.
Garderobeskap til sengetøy.
Her hadde jeg hjemmekontor når det var nødvendig i covidtiden.

Vårt soverom
Her har mannen sitt garderobeskap.

Loftsstue:
Ekstra stoler til spisebord. Skjenk til oppbevaring av juleservise o.l.

Knevegger på loftet.
Gamle tapet,- og flisrester. Julepynt og påskepynt. Noen esker med bøker. Ei eske til hvert av barna med ting vi har tatt vare på opp gjennom årene. Her står visst også 3-4 esker vi ikke har pakket opp fra vi flyttet hit for 20 år siden.
Ekstra dyner.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no