Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Noen som kan anbefale en frisør?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-23, 10:10   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Noen som kan anbefale en frisør?

Eldstejenta mi har mye og temmelig uregjerlig hår med en del krøller og fall. Det vil si, hun bruker mye tid på å regjere det og har konstant snurret opp håret på et eller annet vis for at det skal se fint ut når hun er ute i verden.

Hver gang hun er hos frisøren så blir det litt krisestemning. De jobber liksom ikke med strukturene i håret hennes, og det blir bare litt skamklipt og rart. Så nå tenkte jeg at jeg skulle gjøre litt research og overraske henne med å ta henne med til en skikkelig god frisør, og se om ikke det blir en positiv opplevelse. Hun har jobbet hardt denne vinteren og våren, og det hadde vært koselig å skjemme henne bort litt.

Noen som har tips til frisør som passer beskrivelsen i Oslo-området?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 10:20   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Cecilie Krogh på Studio Vest. Koster skjorten, men en god investering og overraskelse for henne. Lang ventetid, men du kan sikkert ringe og sjekke om de har andre tider. Jeg gikk til henne en gang for å fikse opp og nå går jeg til en av hennes kollegaer. I tillegg til god hårvård en batteri-injeksjon av positivitet og varme.

https://www.veststudio.no/

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 12:11   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Hans hos Kava passer beskrivelsen. Han jobber MED krøllene og ikke mot dem. Jeg elsker ham - den dagen han pensjonerer seg så slutter jeg å gå til frisør.

https://www.kavafrogner.no/ansatte

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 12:44   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Siw på Stuss i Oslo, like ved Tinghuset. Hun fikk orden på det lange, tykke håret til Eldste og klarer til og med å forstå mine ønsker for egen frisyre.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 13:30   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Super tråd! Poden trenger det samme så henger i tråden her. Ellers kan jeg tipse om krølleløftet. Det er frisører som har spesiell kursing i krøllet hår, så der kan man finne salonger og frisører som jobber med krøllene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 17:42   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hans hos Kava passer beskrivelsen. Han jobber MED krøllene og ikke mot dem. Jeg elsker ham - den dagen han pensjonerer seg så slutter jeg å gå til frisør.

https://www.kavafrogner.no/ansatte

Pluss Tusen til Hans på Kava. Signerer Poly helhjertet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 22:35   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Takk for tips, dere! Utfordringen med flere av tipsene deres er at de bare har timer på tidspunkt som er umulige for en skoleelev. Da må hun i så fall vente til skoleferien, og det blir litt lenge, tror jeg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 07:37   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Ragnar på Hendrix hair i Markveien er god på tykt, uregjerlig hår med fall og krøll, han har det selv og skjønner hva som må til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 10:18   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Super tråd! Poden trenger det samme så henger i tråden her. Ellers kan jeg tipse om krølleløftet. Det er frisører som har spesiell kursing i krøllet hår, så der kan man finne salonger og frisører som jobber med krøllene.

Inkluderer de også afrikansk hår? For det har jo vært veldig lite dekket i tradisjonell frisørutdanning, har jeg inntrykk av. En ting er at det må være frustrerende for de med den type krøll å ikke kunne gå til en "vanlig" frisør og forvente at de klarer å håndtere håret deres, en annen ting er at det er idiotisk fra et markedsperspektiv, for kvinner med afrikansk hår bruker mye tid og penger på hår!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 10:30   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Hos Petit Frisører på Eiksmarka jobber Eline, hun er ung, forstår unge kunder, har meritter og full kalender. Men kvelder er mulig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 10:58   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Inkluderer de også afrikansk hår? For det har jo vært veldig lite dekket i tradisjonell frisørutdanning, har jeg inntrykk av. En ting er at det må være frustrerende for de med den type krøll å ikke kunne gå til en "vanlig" frisør og forvente at de klarer å håndtere håret deres, en annen ting er at det er idiotisk fra et markedsperspektiv, for kvinner med afrikansk hår bruker mye tid og penger på hår!

Det er nok mye på grunn av fokuset på lite kunnskap om afrikansk hår det har kommet: https://www.krølleløftet.no

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 12:57   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Takk for tips, dere! Utfordringen med flere av tipsene deres er at de bare har timer på tidspunkt som er umulige for en skoleelev. Da må hun i så fall vente til skoleferien, og det blir litt lenge, tror jeg.

Tror Hans som oftest jobber til klokken 6. Men tror man må ringe for å bestille time, det kan jo fort bli uoverkommelig for en tenåring.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 13:00   #13
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tror Hans som oftest jobber til klokken 6. Men tror man må ringe for å bestille time, det kan jo fort bli uoverkommelig for en tenåring.

Man kunne bestille på nett, og Hans hadde ikke noe ledig på ettermiddagen på denne siden av juli, tror jeg. Men har de hemmelige muligheter på telefon, mener du?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 13:37   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Inkluderer de også afrikansk hår? For det har jo vært veldig lite dekket i tradisjonell frisørutdanning, har jeg inntrykk av. En ting er at det må være frustrerende for de med den type krøll å ikke kunne gå til en "vanlig" frisør og forvente at de klarer å håndtere håret deres, en annen ting er at det er idiotisk fra et markedsperspektiv, for kvinner med afrikansk hår bruker mye tid og penger på hår!

Ja, det er, som Tallulah nevner, derfor det kom. Poden har afrokrøller til skuldrene, og jeg har måttet se en god del reels for å lære å pleie det, og det er virkelig et problem hvis man ikke gir det jevnlig pleie (har sett mange skrekkhistorier ) Da Poden hadde en lang periode hvor han var for syk til å ordne håret sitt (og å komme seg frisør), brukte jeg i etterkant 2,5 t på å gre gjennom det. Nå tar det 10-15 min en gang i uken og hvis han er flink til å bruke strikk.
Jeg tenkte jeg skulle finne en av frisørene på den listen nå før sommeren slik at det ikke blir så slitt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 16:54   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Zulu, jeg skulle ringe, mange attraktive frisører har ekstra timer tilgjengelig per telefon. Og si at du har blitt anbefalt frisøren av to venninner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 19:09   #16
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Jeg har lært meg å se etter frisører som klipper dry-cut. De forstår ofte krøller. Adam&Eva har noen.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-23, 10:21   #17
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan anbefale en frisør?

Gjennomført skriftlig eksamen ga plutselig muligheter på dagtid, så nå har frøkna time hos Hans på torsdag!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no