Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-13, 23:53   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hvilken hund?

Har i en lang periode gått å tenkt på å skaffe meg hund. Rett og slett for selskapets skyld og at jeg får en turkamerat.

Jeg har ikke så stor plass. Mine to nærmeste venner er allergisk, men de tåler noen raser. Jeg er ikke den som går lengst og mest.

Jeg ønsker en hund som er lettstelt i pelsen, helst korthåret. Den må like barn og andre dyr og ikke for stor. Helst ikke så bjeffete av seg for jeg bor i en 4 manns bolig.

Er veldig hundevant. Har hatt settere, terveuren og passet en hel haug med andre raser.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 08:57   #2
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Dvergdachs. Veldig spreke og kan gå lange turer og er rolige innendørs. De blir fort voksen og det er lite tull og herjing med de to vi har i familien. Våre elsker barn og vil være med der det skjer noe. En aldeles herlig hund!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 11:37   #3
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvilken hund?

Dansk-svensk gårdshund? (kan ha litt vokt)
Whippet?


Korthår er ikkje nødvendigvis allergivennlig, om det var det du tenkte. Mange korthåra hunder røyter heilt sjukt mykje, og kan vere mindre allergivennlige, det kjem litt an på kva den allergiske er allergisk mot. Korte, stikkande hår overalt får du og, og det kan vere meir pes å halde reint enn lange mjuke hår som ikkje sitter fast i alt mulig.

Du kan sjå litt på puddel kanskje? Dei er ikkje så stygge () når dei blir heilt nedklipt! (bilder fra google)


__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 12:01   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Vi har en helt nedklippet dvergpuddel, og vi får msnge kommentarer om hvor nydelig hun er. De røyter ikke, men må jo klippes. Vår bjeffer heller ikke, men vet ikke om dette er normalen. Pudler er enormt intelligente og lærevillige hunder. De krever selvsagt mental stimuli, men det gjør jo alle hunder.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 12:05   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Vi har hatt whippet. De er suverene. Ellers så kan du jo sjekke ut rasevelgeren til canis og da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 12:10   #6
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvilken hund?

Sjåååå kva du kan gjere med ein puddel!











Pudler er kule, eg må ha ein sånn!

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 12:28   #7
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Sjåååå kva du kan gjere med ein puddel!










Pudler er kule, eg må ha ein sånn!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 12:56   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hund?

TeenageMutantNinjaPoodle!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 14:35   #9
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Sjåååå kva du kan gjere med ein puddel!











Pudler er kule, eg må ha ein sånn!

Og jeg blir bare trist og tenker at det bør være en viss forskjell på dyr og leketøy.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 14:41   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Pudler er fine synes jeg. Men ikke disse det vises bilder av over her. Det er jo bare trist.

Vi hadde en mellompuddel da jeg var liten. Nydelig hund.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 14:42   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Labradoodle skal også være røytefrie og allergivennlige. Kronprinsparet har sikkert noen de skal selge.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 14:42   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Og jeg blir bare trist og tenker at det bør være en viss forskjell på dyr og leketøy.

Desverre er det ikke det for mangen.

En hund er ett dyr du skal beregne og ha i hus i en 12-13 år.

Når det kommer til de som reagerer i din omgangskrets, er du mye med de på fritiden, anbefaler jeg å ta de med deg til oppdrettere du vurderer å kjøpe hund ifra. Så ser du om de reagerer på den rasen.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 15:04   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Labradoodle skal også være røytefrie og allergivennlige. Kronprinsparet har sikkert noen de skal selge.

Noen labradoodler er røytefrie - andre er det slett ikke.

Jeg ville mye heller kjøpt en rase man VET har allergivennlig pels enn å gamble med doodle-blandinger.

Men det hadde jo vært gøy å komme på valpekjøpebesøk hos kromprinsfamilien, selvsagt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 15:08   #14
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Labradoodle skal også være røytefrie og allergivennlige. Kronprinsparet har sikkert noen de skal selge.

En jeg kjenner, må holde seg borte fra nærmeste families hus og familiens felles hytter på grunn av at flere av hans søsken skaffet seg allergivennlige hunder. Den ene er en LD. Han har hundeallergi.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 15:12   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Og jeg blir bare trist og tenker at det bør være en viss forskjell på dyr og leketøy.

Samme her.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 15:35   #16
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Og jeg blir bare trist og tenker at det bør være en viss forskjell på dyr og leketøy.

Eg er einig i den altså, men akkurat puddelklipping ser eg ikkje på som plaging, dei aller fleste blir jo klipt uansett, og så lenge målet ikkje er at du skal ha ein hund som alle alltid skal peike på og le av, så tåler dei fleste det altså.

Eg hadde definitivt holdt ein puddel kortklipt, men reknar med at eg hadde sikkert klipt mohawk på den når det var tid for nedklipping igjen ein gong av og til, og sikkert fjerna det igjen kjapt. Akkurat som eg gjer på EffieMannen. Eg ser ikkje på nokon av delane som dyreplageri.
(Men dei det var bilder av er over kanten altså, det tykkjer eg og.)

Men tilbake til HI, så tykkjer eg puddel kan fungere, dersom målet er å finne ein meir allergivennlig hund. Utan at det gir nokon garanti for kva som gir utslag for den enkelte.

Og Dansk-Svensk gårdshund altså, er verdt å sjekke ut. Og whippet er flotte byhundar faktisk, så lenge dei får den trimmen dei skal. Det gjeld jo dei fleste.

Schnauzer forresten, kan kanskje funke? Supre hundar som kjem i forskjellige størrelsar.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 20:16   #17
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Viktig og huske på at allerivennlig for en person er ikke for en annen nødvendigvis.
En kan reagere som pokker på puddel, mens en annen gjør det ikke.

Jeg har selv en rase som påstås og være allergivennlig, jeg selv HATER det ordet, fordi det er så himla inviduelt. Jeg vet noen reagerer på japaneren som valp, mens andre reagerer ikke før de blir voksne.

Jeg hadde en valpekjøper som er blant norges mest allergiske. Altså da imot ALT. Mat, drikke osv osv. Sikkert grådig slitsomt for han. Og han reagerer som pokker på de fleste hunder, men japsene reagerte han ikke på i det hele tatt, og det hadde han aldri opplevd før. Så igjen, det er forskjellig fra person til person hvilke raser de reagerer på.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 20:59   #18
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hund?

Har du vurdert Eurasier?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 21:42   #19
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Har du vurdert Eurasier?

Takk for svar alle sammen, Eurasier har jeg aldri hørt om.

Angående de puddlene øverst så er det jo trist, men jeg fikk litt latterfnatter av det likevel.

Jeg liker ikke puddler av en eller annen merkelig grunn, ikke likte jeg bichon frise heller før jeg møtte de på nært hold og ble kjent med dem.

Jeg liker muskelhunder av utseende, sånn som engelsk staff, bulldog og boxere.

Jeg er fryktelig dårlig på pelsstell. Bading, dusjing og litt børsting går fint. Husker med gru hvordan belgeren min måtte børstes med alt det underhårer. Fylte jo bæreposer med pels. Jeg har lite tepper, så er ikke så bekymret for røytinga. Ikke få hunden lov å ligge i sofa eller seng heller.

Har vurdert å adoptere en omplasseringshund. Viktigste er jo at den er barnevennlig siden jeg har tre barn stort og smått.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 22:24   #20
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvilken hund?

Engelsk staff kan jo passe fint! Dei kan jo vere litt teite med andre hunder, spesielt av same kjønn, men ingen eg har møtt har egentlig hatt store problemer med det, og i allefall om du berre skal ha ein. Digge hunder med vanvittige personligheter! Det er mykje drama blandt oppdretterane dog (har eg høyrt, ikkje erfart, så kan berre vere rykter). Dei har blitt temmelig populære dei siste åra så du kan nok finne nokon til omplassering, i alle fall no i ferietida... Pass på at papirer er i orden, sidan dei kan likne ein del på pitbull. :|

Eventuelt, kanskje bullterrier? Åååh dei er så kule! Masse masse personlighet, ganske masse liten hund. Herlige! Finnast både som miniatyr og "vanlig" størrelse. Kor stor er passe stor hund for deg? Om den ikkje blir for stor, amerikansk bulldog?

Eg slår gjerne eit slag for omplasseringshund altså, det er så mange flotte, fantastiske vaksne hundar der ute. Me gjekk for omplassering då me skulle ha vår første i lag, og såg etter ein eldre hund i første omgong nettopp fordi me ville ha ein utvokst, rolig hund, som skulle få vere pensjonist med oss i dei siste åra. Eg hadde (/har) ME og bikkja gjorde meg frisk. :grinelitt: Me skal alltid ha hund.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no