Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barcelona

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 22:12   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona

Kjempemessig med tips! Vi har også bestilt sånn leilighet, det tror jeg blir veldig bra med unger. Og metro ja. *noterer* Den bussen, er det en sånn turistbussgreie? Kjøper man dagskort eller ukeskort eller hva gjør man?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 22:39   #42
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Dere MÅ innom Parc Güell. .

Heilt klart!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 12:14   #43
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barcelona

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den bussen, er det en sånn turistbussgreie? Kjøper man dagskort eller ukeskort eller hva gjør man?


Barcelona Bus Touristic er en turistbuss (VELDIG turist!) som kjører tre ulike ruter rundt om i byen. Man kjøper en eller todagerskort. Dyr affære, €24 for voksne og €14 for barn for en dag, men til gjengjeld kan man se "hele" Barcelona på en dag. Du kan bruke billetten på denne typen buss gjennom hele dagen og hoppe på og av bussen som du vil om du har lyst til å se nærmere på en attraksjon. Disse bussene passerer hvert stoppested (godt markert) med få minutters mellomrom fra morgen til kveld. Ombord får du via øretlf. info om stedene den passerer. Billetter kjøpes på bussen eller i bod rett ved hovedstoppestedene. Vi kjøpte på bussen, veldig greit.
Den følger tre ruter, en blå som går i nordlige deler av byen, en rød i sør og en grønn langs havna. Vi tok den blå en formiddag og den røde på kvelden, hver rute tok to timer (vi hoppet ikke av noen steder).

Metrokortet jeg nevnte i et innlegg lenger opp bruker du på rutegående transport, altså samme kort på buss, metro og Renfetog til flyplassen. Med fire unger tror jeg at jeg hadde satset mest på metro fremfor buss, det er ekstremt fullt på bussene og ganske klaustrofobisk. Metroen er også tidvis full, men går mye raskere.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 01:28   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona

Jeg har et vogndilemma. Hva tror dere fungerer best, stor og god babyvogn, ei trille som lett lar seg slå sammen og bære et stykke, tvillingvogn man får låst begge de to små fast i eller helst ingen vogn i det hele tatt?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 03:16   #45
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barcelona

Tvillingvogn ser jeg for meg blir et mareritt å manøvrere, det er som regel trangt om saligheten i Barcelona.

Jeg ville nok gått for trille som kan bæres når det kommer trapper etc. Spesielt om dere skal ta metro (som fungerer nøyaktig så bra som nevnt over her )

Men ha det i bakhodet at jeg ikke har vært der med små barn selv, min yngste var 7 år.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 10:32   #46
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barcelona

Vi er også ferdig med vognalder, men sånn generelt er vel storbyer ikke så barnevognvennlige. Jeg tror jeg ville satset på en trille som lett kunne manøvreres rundt omkring i folkehav og bæres om nødvendig. Jeg ser fordelen med tvillingvogn mht å ha kontroll på to barn samtidig og som løsning for slitne små ben, men en såpass stor doning blir nok vanskelig å komme seg rundt med. Deter mye folk overalt og trangt på kommunikasjonsmidler.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 20:09   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona

Da har vi kommet hjem. Og vi har prøvd mange av tipsene herfra. Barcelona er virkelig en fin by for ferie med barn. Den har litt av alt. Det er mulighet for strand, god mat og severdigheter både av veldig barnevennlig art og av mer voksenvenlig, men ennå greit-for-barn-nivå. Byen er ren og moderne, folk er venlige og det er lett å ta seg frem med metroen. Selv med vogn. Vi kommer helt sikkert til å reise tilbake dit.

Det eneste som er viktig for at det skal bli ferie også er at man ikke har for mange planer tror jeg. Det er nemlig ganske lett å gape over så mye at man blir dødssliten. For eksempel anbefaler jeg stranda etter akvariet som våre slektninger gjorde fremfor å tråle gamlebyen etterpå slik vi gjorde. Vi endte med en unge som nærmest skalv da vi endelig satte oss ned.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no