Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barcelona - tips og triks?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-22, 18:10   #1
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Spørsmål

Barcelona - tips og triks?

Første utenlandstur på hvertfall 5 år, så jeg er svært rusten og ønsker dine tips for en fin langhelg i Barcelona i mai. Hva ser jeg? Spiser? Klær og sko bør være tilpasset som en varm, norsk sommerdag? Annet?

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 19:13   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Tapas! Park Guell (tror den heter det) er flott.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 19:26   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Park Guell, ja og se Casa Baltó. Og gå til topps i La Sagrada Familia.

Det er fint og rusle i det gotiske kvarteret og det er fint å gå på havna utover.

Det er et bra matmarked på venstresiden oppover på la Rambla, mener jeg. (La Boqueria)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 19:37   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Det er noen år siden jeg var der, fem seks år. Jeg synes La Sagrada Fmilie er interessant og fin. Vi hadde omvisning, det gir noe ekstra. De bygger og bygger og har sikkert kommet noe lenger nå.

Stranda var vi også på, gikk tur der. Utenom sesong for å bade da vi var der.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 08:13   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Mine tips vil nok skille seg ganske mye fra de andre. Jeg ville gått opp Tibidabo Mountain og tatt en lunsj/øl på tippen og ellers nytt synet av kirken der og ikke minst utsikten over byen. Det er kjempefine stier hele veien opp. Har gjort det tre ganger og gått forskjellig vei hver gang. Ville i tillegg spasert opp på Montjuïc. Ruslet rundt og avsluttet med noe å drikke på terrassen på hotell Miramar. Skikkelig digg der i sola! Det gotiske kvarteret er som nevnt kjempefint. Havna og stranda også. Jeg ville også sett La Sagrada Familia, men ikke betalt for å gå inn. Jeg er allergisk mot kø og mye mennesker samlet på ett sted og koser meg rett og slett ikke da (selv om jeg gjerne skulle vært på innsiden). Eller ville jeg bare ruslet rundt. Shoppet litt, spist og drukket og bare tatt inn alle inntrykk. Jeg elsker Barcelona!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 09:54   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Jeg elsker restauranten Cal Pep. Den er bitteliten om omtrent ikke synlig utenfra. Likevel står det kø utenfor der hver dag før den åpner. Man går inn, får forhåpentligvis en plass ved disken på høye stoler og lar kokk/servitør bestemme hva man skal spise. Nyyyydelige retter, type raciones (litt større enn tapas, deles), mye basert på sjømat, masse vin og høy stemning. Man sitter tett i tett og kommer ofte i snakk med de som sitter ved siden av og de som jobber der, ser noe godt som naboen spiser og bestiller det, også. Rett og slett herlig. Men vær der i god tid før de åpner, klar for en herlig matopplevelse.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 10:37   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Bør bestille billetter på forhånd til La sagrada og Parc Guell. Restaurant med utrolig nydelig utsikt over hele byen oppe ved gondolen (rett på andre siden av veien). Sist jeg var der tok vi gondol, gikk en runde rundt borgen, det var fint, med utsikt over byen og den enorme havnen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 20:47   #8
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Har du vært her ennå, Nada? Flere tips fra deg?

Ønsker også konkrete tips til hoteller, og områder det er fint å bo.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 20:54   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Hotellet mann og sønn bodde på i helgen så fint ut på bildene de sendte, og de var fornøyd. Det het Gran hotel Havana. https://www.granhotelhavana.com/en/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 21:51   #10
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Har du vært her ennå, Nada? Flere tips fra deg?

Ønsker også konkrete tips til hoteller, og områder det er fint å bo.

Ikke vært der ennå, men kan gi rapport neste uke
Skal bo på dette hotellet og satser på det blir bra.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-22, 20:48   #11
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Var hotellet bra, Nada?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-22, 21:51   #12
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

MACBA

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-22, 21:56   #13
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Å, Tibidabo! Kommer aldri til å ikke tenke på Joey …

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-22, 11:15   #14
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Barcelona - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Var hotellet bra, Nada?

Fantastisk! Herlig luksus fra ende til annen!
Vi endte opp med trasking på måfå den ene dagen og det var herlig å se og oppleve byen på den måten.
I tillegg hadde vi tapas-vandring en dag og ellers mye mat og drikke egentlig :mett:

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no