Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Erfaringer med mobilt bredbånd

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 18:20   #1
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Erfaringer med mobilt bredbånd

Jeg må ha meg mobilt bredbånd, men vet ikke hvilken type jeg skal velge. Noen som har erfaring å dele før jeg løper og
kjøper?
Vurderer ice alltid, men er helt grønn.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:36   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Jeg har Telenor mobilt bredbånd gjennom jobben, og er godt fornøyd med det. Nå har jeg ikke testet det så veldig mange stedene, men der jeg har brukt det har det vært veldig stabilt og kjapt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:26   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Finn ut hvor mye du skal bruke det. Alle mobile bredbånd har en begrenset mengde nedlasting pr mnd. Etter det strupes farten.
Se på når du skal bruke det. Kvelder og helger? Da kan du få ganske billig.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:56   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Vi har fra Telenor, og er veldig godt fornøyd. Opplever god hastighet der det er ok mobildekning, og syns prisen er grei for det abonementet som gir gratis bruk ettermiddag / natt / helg.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:00   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Vi har Netcom og bruker Mac, og det er et lite h*lvete. Den krasjer hele tiden. Det er vistnok fordi den ikke er fullt så kompatibel med Mac som med PC.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:02   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Ice er helt supert. Stabilt, og kjappere enn Telenor eller Netcom. De bruker det gamle NMT-nettet, så dekningen er god.

  Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:06   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Bruker både Telenor og Netcom sine mobile bredbånd, på pc. Begge er bra, men synesat Telenor sitt er hakket mer stabilt pluss at det er enklere å bruke mot VPN.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:24   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Vi har kun Mobilt bredbånd hjemme, det fungerer flott. Vi bruker det til vanlig surfing og mail, noe hjemmekontor, altså ingen nedlastning/opplastning å snakke om.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 12:30   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Jeg har en sånn test av telenor sitt gjennom buzzador, og er hittil fint fornøyd i alle fall. (Men, jeg betaler ikke for det da...) Har virket stabilt og greit så langt i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 13:05   #10
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Jeg har NetCom via jobben og jeg synes det er sirupstregt.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 13:20   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Slik har jeg også, og er positivt overrasket over det

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har en sånn test av telenor sitt gjennom buzzador, og er hittil fint fornøyd i alle fall. (Men, jeg betaler ikke for det da...) Har virket stabilt og greit så langt i alle fall.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 13:31   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Finn ut hvor mye du skal bruke det. Alle mobile bredbånd har en begrenset mengde nedlasting pr mnd. Etter det strupes farten.
Se på når du skal bruke det. Kvelder og helger? Da kan du få ganske billig.

Ikke alle, men mange ja.
Så vidt jeg husker har ikke Chess noen begrensning av mengden data på de abo-ene som har "fri bruk", og ikke noen reduksjon av hastighet.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 13:49   #13
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Jeg har mobilt bredbånd fra Telenor på laptoppen og har sånn abonnement med fri bruk eller hva det heter. Kan bruke internett så mye jeg vil og når som helst på døgnet. Veldig fornøyd.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 23:14   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ikke alle, men mange ja.
Så vidt jeg husker har ikke Chess noen begrensning av mengden data på de abo-ene som har "fri bruk", og ikke noen reduksjon av hastighet.


Ja mens jeg skrev dette skulle jeg endre til "jeg tror alle mobile" men det skjedde visst ikke.
MEN; leverer ikke Chess gjennom Netcom sitt nett? Netcom har ihvertfall denne begrensningen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 23:17   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Sitat:

Brukergrense: Chess har, for å sikre at alle kunder får like tilganger og ytelser på Mobilt Bredbånd, satt en maksgrense på 4GB for denne datatjenesten. For kunder som konsumerer mer enn grenseverdien på 4GB på mindre enn 30 dager (opplasting+nedlasting) forebeholder Chess seg retten til å redusere hastigheten til 2G-hastighet i resten av 30-dagersperioden.

Dette var for "fri bruk" abonnementet.
https://www.chess.no/abonnement/surfking/surfking/

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 23:42   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Ice er jo gratis i hele norden, så det er et godt alternativ om man reiser litt. Og som sagt: Kjapt og stabilt.

  Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 00:06   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Dette var for "fri bruk" abonnementet.
https://www.chess.no/abonnement/surfking/surfking/

Ok. Da har de endret det i senere tid tror jeg. Har selv Chess "kveldsgreia" og sjekket opp dette i ferien da jeg brukte det en del, men fant da ikke noe info om det.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 20:27   #18
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ok. Da har de endret det i senere tid tror jeg. Har selv Chess "kveldsgreia" og sjekket opp dette i ferien da jeg brukte det en del, men fant da ikke noe info om det.

For folk som ikke har det som sitt eneste bredbånd skal det jo endel til får å komme opp i den mengde nedlasting da. Men jeg synes det er en grei ting å være klar over når de markedsfører det som "fri bruk"

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 18:34   #19
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med mobilt bredbånd

Takk for svar alle sammen!
Jeg valgte telenor, og er foreløbig fornøyd. Synes det er noe tregt til tider, men det er vel bare sånn det er.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no