Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste kyllingsuppe

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-21, 13:46   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Verdens beste kyllingsuppe

Har du oppskriften på den? Jeg har deilig, smaksrik kraft, masse kyllingrester, en del grønnsaker og ellers det man kan finne på et kjøkken. Hva slags suppe bør jeg lage?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-21, 14:01   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste kyllingsuppe

Denne er en god, gammel slager
Mexicansk Suppe
2-3 store løk
3 fedd hvitløk
2 ss olje (ikke olivenolje, - setter smak)
6-8 hakkede chili (røde + grønne)
1 boks flådde tomater
4,5 dl kyllingkraft (1 stk hønsebuljong)
4,5 dl kjøttkraft (1 stk kjøttbuljong)
3,5 dl tomatjuice
1/2 ss spisskummen
1/2 ts chilipulver
1/2 ts cajannepepper
1 ss worchestersaus
1 grillet kylling i biter (Eventuelt kyllingfilet)

Til servering:
Rømme
Revet ost
Tortillachips

Fremgangsmåte:
Hakk løk og surr i olje.
Ha ingrediensene utenom kyllingen i en gryte og kok i 2-5 timer (bør ihvertfall ha 3 timer synes jeg, - og så er den veldig god å varme opp dagen etter... :-))

Ha kyllingen oppi 30 min før servering.
Serveres med tortillachips, ost, rømme og brød.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 19:10   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste kyllingsuppe

Denne med karri er veldig god. Jeg bruker hel kylling som jeg parterer (bryst og lår brukes til annen middag) skrog blir kraft og suppekjøtt.
Jeg spiser ikke hvitløk, så den erstatter jeg med finhakket rødløk, og kokosmelken kan gjerne byttes med litt mat,-eller kremfløte.
Jeg hiver i alt av grønnsaker jeg har som trengs å brukes, f. eks kål, fennikel, paprika, rosenkål (strimler den) og hva som enn måtte befinne seg i skuffen.

https://gladkokken.no/oppskrifter/in...akskombinasjon

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no