Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 16:58   #21
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

*har kjøpt kokesjokolade og kremfløte i dag*

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 17:28   #22
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja, det kan hende det var kanel og gløggestrakt du skrev. Mener å huske du hadde en tråd med en besøkende (svigermor?) som hadde sukker i kakaoen din eller noe, også var det en oppskrift som så aldeles nydelig ut.

Gløggestrakt er det det samme som Tomtegløggflaskene?

Ja, den, ja! Jeg hadde laget små sjokoladehjerter i isbitform som skulle smelte i varm melk. Jeg mener å huske det var 2 ss Tomtegløggekstrakt til en plate sjokolade, smeltet i en kjele. Oppi hvert hjerte stakk jeg en kanelstang.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 21:28   #23
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Et lite knivsodd med chillipulver får fram den gode sjokosmaken i kakaoen hvis man bruker 70%sjokolade

Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 21:42   #24
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

En liten knert med smør er også godt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 21:43   #25
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er godt med en vaniljestang oppi også.

Jepp!! Og med litt chili

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:51   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Jeg og gubben var i Milano for litt ovr 1 år siden.
Han skulle jo ha capuccino ørten ganger og det liker ikke jeg.
SÅ jeg skulle ta meg en kakao.
Vel det var flytende mørk sjokolade med krem på altså.
(åsså jeg som ikke liker mørk sjokolade og heller ikke sterke sjokoladesmak på kakaoen min...)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 23:53   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Nå fikk jeg jammen lyst på kakao!

Men jeg har brukt opp både kremfløte og sjokolade på sjokoladefondue i stedt.

Bruker bare kokesjokolade og melk/fløte.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:56   #28
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Jeg lagde kakao og brukte denne oppskriften:
En plate 70% kokesjokolade
1 dl vann som jeg varmet og smeltet sjokoladen i.
ca 1 dl fløte og ca 6-7 dl melk.

Så lagde jeg krem av resten av fløten og hadde oppi en god porsjon av dette på toppen i kakao-koppen. Jeg ble dritkvalm etter å ha drukket hele koppen, og guttungen klarte bare halve.

Neste gang forsøker jeg med litt mindre fløte, og skal ikke være så grådig med kremen.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 14:06   #29
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Du da, husmora. Jeg som bare skulle innom ICA for kakaopulver til å blande i varmvann. Sjokolade i bollene og ekte kokesjokoladekakao... Ikke rart ungene mine klager over matlaginga mi når de sammenlikner med deg. -Haha, men guttungen din sladret han, så nå er det smuglet inn sjokolade i mine boller også. Ypper til husmorkrig!

He he.. så ikke denne før nå jeg..

Men bollene dine ble mye luftigere og større enn mine.. så det så. Husmora kan du sjøl være.. hehe

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 15:00   #30
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

He he.. så ikke denne før nå jeg..

Men bollene dine ble mye luftigere og større enn mine.. så det så. Husmora kan du sjøl være.. hehe

Ja, for det ser jo sånn ut her.

Uansett, her var det mange gode kakaooppskrifter, så jeg bør vel avansere fra instanten jeg også nå. Kakao med krem etter synginga i kveld høres bra ut.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 17:50   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

For nå fikke ikke jeg lyst på varm sjokolade

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 18:23   #32
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

På Din'o'min (restauranten ved Ski kino) har de kakao av den luksustypen noen av dere henviser til.
Jeg forventet meg jo den tradisjonelle rett-i-koppen kakaoen da jeg bestilte, men jaggu fikk jeg først velge mellom 3 sjokoladesmaker: mørk, melkesjoko eller hvit sjokolade. Av sånne bønner! Fikk tykk kakao et digert glass, masse krem på. På slutten måtte jeg svelge unna kakaoen med pizza. Neste gang (for det frister faktisk til gjentakelse) må jeg bestille et glass cola ved siden av, tror jeg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 18:28   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Har nå laget meg en juksekakao av Options med kanel oppi. :substitutt:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:22   #34
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har nå laget meg en juksekakao av Options med kanel oppi. :substitutt:

Det er nesten nedtur etter å ha lest gjennom tråden her.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:39   #35
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på deilig "ekte" kakao?

Karamell - det er nesten dårlig gjort å ha sånn en delikat avatar.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no