Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Honning - oppskrifter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 15:41   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Honning - oppskrifter?

Forrige uke fikk vi et lite glass honning i kassen fra Kolonihagen. Denne uken fikk vi et stort glass honning. Siden vi nesten aldri spiser honning (bare litt i marinader og te av og til), kunne jeg tenke meg noen tips til hva jeg kan bruke det til. En god, og frysbar, honningkake, kanskje? Honningkjeks?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 15:43   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Vi har også en boks honning (bursdagsgave fra Ole Brumm). Siden ingen av oss er glad i honning følger jeg med her for å se om jeg kan finne noe å bruke den til!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 15:44   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Hvis det er honning som renner av seg selv så er det bare å sette seg godt til rette med chevré, gorgonzola, honning og en passende vin.

Hvis det er hard honning så kan du lage honningsirup som du bruker på samme måte som i avsnittet ovenfor.

Sitat:

Lag honningsirupen slik: Skjær eller strimle det gule på sitronskallet. Press sitronsaft, det trengs ca 1/2-3/4 dl. saft. Ha skall, saft og honning i en liten kjele og varm under omrøring (svak varme) til honningen er smeltet. Må ikke koke.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 15:51   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis det er honning som renner av seg selv så er det bare å sette seg godt til rette med chevré, gorgonzola, honning og en passende vin.

Hvis det er hard honning så kan du lage honningsirup som du bruker på samme måte som i avsnittet ovenfor.

Underskriver. Honning (helst akasie) er nydelig følge til ost. Ellers er honning kjempegodt å risle over yougurt naturelle, strør du over et par knuste valnøtter i tillegg har du en deilig dessert.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:31   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Jeg anbefaler denne dressingen som jeg har lagt ut oppskrift til her:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=1949

Som du ser fikk jeg kjempe-respons.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:44   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Honning kan brukes som erstatning for sukker i oppskrifter, og en teskje honning er lurt å ha i bakst, for da holder den seg saftig lengre.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:51   #7
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis det er honning som renner av seg selv så er det bare å sette seg godt til rette med chevré, gorgonzola, honning og en passende vin.

Signerer! Nam!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:29   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Bruke honning i dagens wok, snadder.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:33   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis det er honning som renner av seg selv så er det bare å sette seg godt til rette med chevré, gorgonzola, honning og en passende vin.

Ja, det er godt. Forresten, mens jeg husker det: du har peiling på vin, har du ikke? Kunne du sett på http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?p=210084 om du hadde noen tips?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 17:53   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Honning er godt til kylling.

Rå kyllinglår (gjerne frosne i pakke fra Prix)
1 1/2 dl olivenolje
1 1/2 dl soyaolje
Ei god ss honning

Pensle lårenr med blandinga, ha i resten av marinaden og hiv i ovnen på ca. 200 grader ca. 45-60 min.
Underveis pensler du med honning iblanda chili (Sambal Oelek).

Vask potet, skjær i båter, pensle med olje og ha salt og peppar på (evt. provencekrydder).
Min 40 minutt i ovnen på 200 grader (står i ovnen under lårene).

Salat med appelsin og knuste hasselnøtter.
Og nudler ved siden av.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 09:00   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Jeg bruker en ss honning i hjemmelagde tomatsauser, og bytter ofte ut små mengder sukker med honning.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 09:17   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Honning er helt uunnværlig her i huset.
I teen min flere ganger om dagen, i varm melk til småen hvis det er lørdag eller vondt i halsen. I gjærbakst og kaker. I yoghurt naturell til derssert. I wok og marinader. I grillsausen om sommeren.

Man trenger ikke én god oppskrift for å bli kvitt honningen vel? I så fall kan du sette sløyfe på den og gi i vertinnegave, eller istedet for blomst til noen.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 09:21   #13
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Kjøp litt gresk yoghurt (litt tykkere enn norsk), lag honningsirup (om den er hard), kjøp valnøtter.

Inviter venner på deilig middag, til dessert serverer du yogurten, med sirup og vanøttene over.


NAM

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 09:28   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Tusen takk for fine tips. Jeg liker honning både på dessert og ost og i dressing (og en og annen gang i teen når jeg har vondt i halsen), og skal sikkert bruke flere av oppskriftene. Neida, jeg trenger ikke én oppskrift for å bli "kvitt" honningen (og den holder seg jo lenge i skapet), men nye tips er alltid fint, da.

Jeg skulle fremdeles gjerne hatt en god oppskrift på honningkake, for det høres så godt ut, og nå når jeg nå har et stort glass honning stående, kunne det vært morsomt å prøve.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 10:12   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Her er oppskriften på havrekjeks fra Vegeta vertshus:

SPRØ HAVREKJEKS
1.75 dl. olje
1.5 dl honning
4.5 dl. havregryn
1 ss. hvetemel
1 dl. rosiner
1 dl. solsikkefrø

Varm opp olje og honning forsiktig til det er flytende. Bland sammen alt det tørre og ha det i oljeblandingen. Bre det utover en langpanne dekket med bakepapir. Stek blandingen i 15 minutter ved 200 grader. Skjær opp i små firkanter mens kaken er varm. Avkjøl før du løsner det fra platen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 10:14   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Hva med eplechutney?

Eplechutney
(kan med fordel lages på forhånd og oppbevares på glass. Er godt til stekt svinekjøtt, kylling og oster)

700 g epler
1 dl friskpresset appelsinjuice
2 dl honning
2 dl epleeddik
1 båt hvitløk
1 ss hakket ingefærrot
1 ts karve
1 ts kanel
1 ts salt
Cayennepepper

Ta ut kjernehusene av eplene og kutt i biter (du trenger ikke ta av skallet). Bland sammen alle ingrediensene i en gryte og kok opp. La blandingen putre over svak varme i minimum 45 minutter. Rør om av og til. Cayennepepper tilsettes alt avhengig av hvor sterk du foretrekker chutneyen. Avkjøles før den fylles over på glass.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:16   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skulle fremdeles gjerne hatt en god oppskrift på honningkake, for det høres så godt ut, og nå når jeg nå har et stort glass honning stående, kunne det vært morsomt å prøve.

Du, husker du han birøkteren jeg var sammen med en stund? Han lagde sinnsyk god honningkake. Skal høre om oppskrift jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:27   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Du, husker du han birøkteren jeg var sammen med en stund? Han lagde sinnsyk god honningkake. Skal høre om oppskrift jeg.

Jatakk gjerne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:22   #19
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Bringebær (eller andre bær - går sikkert greit med skogsbær fra frysedisken) i et glass. Yoghurt naturell oppå og en real dæsj honning (jeg bruker flytende honning). Deilig!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 15:28   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Honning - oppskrifter?

Min svigerinne lagde en sjokokake med honning i, skal se om jeg kan få fatt i oppskriften.

Ellers er honninglasert kylling veldig godt. Ser Tosse har lagt inn en liknende oppskrift.

Jeg pleier å ta 50/50 honning og salt soyasaus, blande med litt chili. olivenolje og provencekrydder og pensle enten en hel kylling eller kyllinngbryst med. Skinnfrie kyllingbryst blir seendes litt rare ut, men smaker godt. Kylling med skinn blir sprø og fin.
Må pensles flere ganger underveis.

I tillegg kan man sette et stekefat med rotfrukter under hvis man steker kylling på rist slik at det drypper ned på dem.

Fant denne oppskriften på honningglasert elg også, den virker god!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no