Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-07, 13:12   #21
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det er sikkert en god fiskegrateng det der ja. Men langt ifra lasagne.




La den inn i feil diskusjon

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 13:19   #22
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hempa, her.

Jeg er overrasket over alle oppskrifts-freakene her inne. Orker dere virkelig å stå og lese oppskrifter når dere skal lage mat?

Når jeg prøver meg på noe nytt, bruker jeg oppskrifter.
Er det noe jeg har laget før, så slumser jeg litt mer.

Denne oppskriften på lasagne er svært forskjellig fra det jeg briker å lage, så da går vi etter oppskrift.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 15:37   #23
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Hvor får dere kjøpt fullkorns lasagneplater? Det har jeg aldri sett i butikken.

Kjøpte det på ICA i dag, har sett det i andre butikker også.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:15   #24
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Kjøpte det på ICA i dag, har sett det i andre butikker også.

Hmmmm... har det ikke på Ica her, får ta meg en tur på meny tror jeg

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:22   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Så vidt jeg husker er min lasagneoppskrift slik (endelig, Xian !):

500 gram karbonadedeig
1 stor lök
2 fedd hvitlök
1-2 finhakkede gulrötter
1-2 finhakkede stilker selleri
Salt
Pepper
Törket oregano og basilikum
1 laurbärblad
Revet muskatnött
1,5 dl rödvin
1,5 dl melk
1 boks tomater
2-3 teskjeer tomatpuré (mest for fargens del)

Hvit saus med masse revet muskat
Revet ost på toppen

Stek kjöttdeig og grönnsaker, og ha i krydder. Kok deretter inn vinen. Etterpå koker du inn melka. Tilsett tomatene og kok gjerne en time til. Lasagnen blir aller best hvis kjöttsausen lages i stand kvelden i forveien. Jeg pleier å bruke både kjöttsaus og litt av den hvite sausen mellom hvert lag pastaplater.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:50   #26
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Hvor får dere kjøpt fullkorns lasagneplater? Det har jeg aldri sett i butikken.

Ica feks.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:58   #27
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

:host: Pleier lage pastaplatene selv og jeg

Flinke du da!

Vil du kansje dele oppskriften med oss?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 18:18   #28
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Flinke du da!

Vil du kansje dele oppskriften med oss?

Jeg bruker skjelden oppskrifter.... Bare smeller ting sammen så det blir riktig konsistens...

Noe som det her cahttp://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/index.hbs?o=604

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 18:20   #29
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Men hvor lenge har du lasagnen i ovnen med fersk pasta ?
Trenger vel ikke så lang tid da eller ?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 18:29   #30
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Men hvor lenge har du lasagnen i ovnen med fersk pasta ?
Trenger vel ikke så lang tid da eller ?

Nei det trenger den ikke
Pleier ha den i ca 20 min. Bare for at den ikke skal bli så sausete.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:06   #31
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

Da skal jeg prøve det en gang i fremtiden.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:26   #32
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget lasagne

I dag laget jeg Estrellas lasagne, og det ble veldig godt!
Eneste avvik fra oppskriften var at jeg tok litt mer løk, samt at jeg hadde i en del revet muskattnøtt i ostesausen.

Takk for oppskrift, Estrella!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no