Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 21:21   #61
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Nå vet jeg ikke så mye om DNA, men kan det tenkes at lillesøster har så likt DNA at det kan slå ut som det samme?

Nei, såvidt jeg vet måtte de vel da vært eneggede tvillinger?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:23   #62
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Nå vet jeg ikke så mye om DNA, men kan det tenkes at lillesøster har så likt DNA at det kan slå ut som det samme?

DNA er vel ganske unikt. Ingen har samme.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:24   #63
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Nå vet jeg ikke så mye om DNA, men kan det tenkes at lillesøster har så likt DNA at det kan slå ut som det samme?

Lillesøster har vel uansett heller ikke noe i bilens bagasjerom å gjøre?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:24   #64
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ikke holdninger jeg har, bare tanker...

Kunne ordlagt meg litt annerledes, for jeg har ikke ventet på dette i den forstand at jeg har _dømt_ foreldrene, men på den måten at jeg ikke ville bli overrasket.

Og det siste jeg skrev, ang foreldrenes reaksjon, er kun mine innerste tanker. Jeg vet at man ikke reagerer likt, men jeg tenker at de aller fleste ville reagert annerledes enn disse to.

Jeg dømmer på langt nær ingen; det får etterforskerne ta seg av


Vi er på et forum hvor man skriver ned tankene sine, så da blir jo dine tanker dine holdninger.

Når du skriver at dette disse foreldrene ikke reagerer normalt, selv om det er dine innerste tanker, da syns jeg du dømmer de hardt uten å ha vært i deres sko.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:25   #65
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, såvidt jeg vet måtte de vel da vært eneggede tvillinger?

Nei eneggede tvillinger har heller ikke samme DNA

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:26   #66
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Lillesøster har vel uansett heller ikke noe i bilens bagasjerom å gjøre?

Nei men litt lettere å forstå hvis hun har klemt seg på familiens parasoll f.eks.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:26   #67
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nei eneggede tvillinger har heller ikke samme DNA

Ok - takk, da har jeg lært noe idag også! Men jeg trodde hele poenget for dem var at de hadde alt identisk?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:28   #68
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Lillesøster har vel uansett heller ikke noe i bilens bagasjerom å gjøre?

Nei, men blod kan lett komme på helt uante plasser, spørs hvor mye det er snakk om.

Jeg håper virkelig denne saken blir oppklart. Det jeg har "stusset" på i denne saken er at bare ett barn ble tatt. Klart lykkeliten02 har rett i at for en kidnapper må det være vanskelig å få med seg flere ... men hadde det ikke da vært rimelig at han heller tok et annet barn? Eller var han spesielt ute etter henne? Og hvis det var spesifikt henne han var ute etter, hvorfor?

Men jeg har overhode ikke tenkt på at foreldrene kan ha vært innvolvert. Dette er virkelig en spesiell sak.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:30   #69
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nei eneggede tvillinger har heller ikke samme DNA

Det må de jo ha? Eneggete tvillinger er jo fra samme egg, så de er jo i realiteten det man kaller kloninger. I og med at de er fra ett egg, er de jo egentlig ett barn som "ved en tilfeldighet" ble to.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:34   #70
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jo, einegga tvillingar har identisk DNA.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:35   #71
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg skjønte heller ikke at kom blod fra et 25 dager gammelt lik. Tørker ikke alt inn?

Jeg håper hverken sånn eller slik ift hvem som er skyldig, men blir virkelig helt inn i margen for j***** rystet om det er slik at foreldrene virkelig er skyldige og har spilt for galleriet hele tiden. De må jo ha gått inn i en eller annen slags psykose i såfall.

Teorien om overdose gir ihvertfall en trøst i forhold til hvordan M døde. Jeg har sett for meg de skrekkeligste situasjoner rundt et vettskremt lite menneske.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:37   #72
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Ang DNA og tvillinger.
Det er identisk, eller "avtrykket" eller profilen er identisk.

Måtte sjekke litt.

http://www.hhmi.org/cgi-bin/askascie...2Fans_018.html

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:37   #73
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Her var det mye pisspreik og mye gjetting, gitt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:39   #74
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Her var det mye pisspreik og mye gjetting, gitt.



Kva me trur og tenker og meinar om saken er jo fullstendig irrelevant. Virkelig.

Men ingen har vel heller hevda noko anna

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:41   #75
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Ble vel ikke mindre pisspreik nå akkurat?


Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:51   #76
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Ang DNA og tvillinger.
Det er identisk, eller "avtrykket" eller profilen er identisk.

Måtte sjekke litt.

http://www.hhmi.org/cgi-bin/askascie...2Fans_018.html

Ja, jeg begynte å tenke litt på det etterpå. Gubben var bare så overbevisende når han sa at ingen hadde identisk DNA.
Men selvsagt er det logisk at eneggede har samme

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:00   #77
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Hvem hadde leiebilen da jenta forsvant?

Det lurer jeg også på
Kan blodet ha vært der fra den dagen også har foreldrene vært så uheldig å ha leid samme bil...Det skulle jo være veeeldig tilfeldig da ,men....

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:03   #78
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

DNA er vel ganske unikt. Ingen har samme.

Det hender man bare finner fagmenter av DNA (små blodspor), og da kan man ikke identifisere 100%. Det var for eksempel tilfelle i Baneheiasaken.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:03   #79
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Vi er på et forum hvor man skriver ned tankene sine, så da blir jo dine tanker dine holdninger.

Når du skriver at dette disse foreldrene ikke reagerer normalt, selv om det er dine innerste tanker, da syns jeg du dømmer de hardt uten å ha vært i deres sko.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå så veldig ut mot akkurat disse innleggene, jeg?
Her skrives det om sovemedisinteorier mm, så det må vel være lov å si at man har følt at noe skurrer?

Jeg er helt enig i at det finnes mange forskjellige reaksjoner, og at måten jeg hadde oppført meg på kanskje ville vært helt lik - eller helt det motsatte. Det kan for meg virke spesielt at man i dagene rett etter forsvinningen ikke virker helt oppløst, hysterisk og storhulkende, rett og slett fordi det er sånn jeg tror jeg selv ville reagert dersom datteren min var borte...

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:23   #80
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Denne vendingen i saken har jeg ventet på omtrent fra dag en. Noe har skurret veldig med de foreldrene. Så rolige, og så voldsomt fokusert på media. Det er ikke normalt, når ens eget barn er borte.

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Slike holdninger syns jeg er farlige. Hvem vet hvordan man selv ville reagert?

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå så veldig ut mot akkurat disse innleggene, jeg?
Her skrives det om sovemedisinteorier mm, så det må vel være lov å si at man har følt at noe skurrer?

Jeg er helt enig i at det finnes mange forskjellige reaksjoner, og at måten jeg hadde oppført meg på kanskje ville vært helt lik - eller helt det motsatte. Det kan for meg virke spesielt at man i dagene rett etter forsvinningen ikke virker helt oppløst, hysterisk og storhulkende, rett og slett fordi det er sånn jeg tror jeg selv ville reagert dersom datteren min var borte...

Gått veldig ut?

Leser vi samme diskusjon?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no