Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Valentines-middag

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-07, 03:29   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Valentines-middag

Jeg sitter på nattevakt. Og nå som det er blitt valentines day og jeg er sulten, drømmer jeg om en bedre middag.

Jeg har da store planer skjønner dere, jeg skal diske opp med middag til min kjære. En ekte kjærlighetsmiddag. Noen forslag til hva jeg kan lage?

Jeg er åpen for det meste, men gjerne noe som ikke krever ekstremt mye av meg, da jeg har en tendens til å være ekstremt trøtt og urvenn etter nattevakt. Det må være himmelsk godt!

Så, gi meg din oppskrift på hva du ville laget.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:12   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valentines-middag

Her i huset blir det servert fersk torsk med rogn og lever sammen med en nydelig vin. Torsk er det beste mannen min vet, så derfor blir dette veldig romantisk hos oss. Dessert har jeg ikke klart å tenke ut ennå... Kanskje bare noe mørk sjokolade?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:16   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valentines-middag

Her i huset blir det en overraskelse.
Min mann skal visstnok lage middag til meg i kveld, med vin.

Han slår til i blant. Vi feierer egentlig ikke valentinsdagen, men det var vel en gyllen anledning tenker jeg.




Men hva med noen scampi? Stekt i chili og hvitløk?
Og en deilig dessert ja , det er viktig. Sånn sjokolade-dessert kake kanskje?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:26   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valentines-middag

Denne er steingod og veldig enkel!

Til to suuultne trenger man:

4 kyllingfileter
parmaskinke (eller spekeskinke, jeg bruker Strandaskinke)
4 passe tjukke skiver med engelsk cheddar (ostedisk - den er orange)
aspargesbønner
rød pesto
pasta
balsamico vinaigrette

Stek kyllingfiletene på sterk varme til de er litt brunet på hver side,
krydre med pepper. Pakk dem inn i to-tre skiver med skinke,
legg dem i en form og legg osten oppå, en skive på hver filèt.
Hiv i ovnen, på ca 200, og ta ut når osten er godt smeltet.

Fres bønnene i oppvarmet balsamico vinaigrette.
Kok pasta, bland rød pesto i pastaen.

Sausen fra osten anbefales å helle over maten. Nam!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:29   #5
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valentines-middag

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Denne er steingod og veldig enkel!

Til to suuultne trenger man:

4 kyllingfileter
parmaskinke (eller spekeskinke, jeg bruker Strandaskinke)
4 passe tjukke skiver med engelsk cheddar (ostedisk - den er orange)
aspargesbønner
rød pesto
pasta
balsamico vinaigrette

Stek kyllingfiletene på sterk varme til de er litt brunet på hver side,
krydre med pepper. Pakk dem inn i to-tre skiver med skinke,
legg dem i en form og legg osten oppå, en skive på hver filèt.
Hiv i ovnen, på ca 200, og ta ut når osten er godt smeltet.

Fres bønnene i oppvarmet balsamico vinaigrette.
Kok pasta, bland rød pesto i pastaen.

Sausen fra osten anbefales å helle over maten. Nam!!

Anbefales!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:32   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valentines-middag

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Anbefales!

Vi har dette veldig ofte, og lager det som oftest til gjester som går herfra med stjerner i øynene

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:41   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valentines-middag

Man kan også bytte ut pastaen med hjemmelaget potetmos med litt hvitløk og soltørkede tomater i.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 14:51   #8
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valentines-middag

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Sausen fra osten anbefales å helle over maten. Nam!!

mulig jeg er skikkelig blond nå altså, men sausen fra osten? Hadde du ikke osten oppå kyllingen og inn i ovnen? hvilken saus da?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 16:23   #9
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valentines-middag

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

mulig jeg er skikkelig blond nå altså, men sausen fra osten? Hadde du ikke osten oppå kyllingen og inn i ovnen? hvilken saus da?

Kyllingen med skinke og ost skal i en form og inn i ovnen. Det kommer saft fra kylling og ost, og det blir litt væske, alt ettersom hvor mye ost du har.
Den søen som kommer er knallgod

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 16:34   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valentines-middag

Hohoho. Her blir det kjøpepizza og drømmevafler til middag.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 00:55   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valentines-middag

Hva ble det til middag, Ingrid-Lille?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 07:12   #12
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valentines-middag

Det ble indrefilet av svin, innbakt i soltørket tomat og fersk basilikum og igjen surret i spekeskinke. Servert med fløtepoteter og rødvin. Til dessert ble det sex!

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no