Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kotyme i kassakø

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-20, 09:45   #41
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg pleier å slippe folk forbi meg hvis de bare har 1-3 småting, men det skjer ytterst sjelden på de tidspunktene/stedene der jeg handler. Der kommer de fleste med full vogn synes jeg. Det hender jeg spør hvis jeg er på Kiwi med en liten ting jeg hadde glemt og det står en med full vogn foran meg, men som oftest har jeg ikke så dårlig tid at det er nødvendig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 09:52   #42
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Er det virkelig sånn at selvbetjeningskassene er hurtigkasser? Jeg går der det er ledig, eller ser ut til å bli først ledig, uansett hvor lite eller mye jeg handler. På "min" butikk pleier det å vake en eller to ansatte i selvbetjeningsområdet for å hjelpe folk, man trenger bare å se rundt med "hjelp meg"-blikk så er de der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 09:54   #43
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg tenker at du bør slutte med å slippe folk forbi med mindre de spør. Selv kan jeg la noen slippe forbi om vi kommer samtidig til køen og har mindre varer. Det er mindre ofte jeg har det veldig travelt fordi jeg ukehandler, og derfor har satt av 1 time til handelen. Dersom jeg småhandler (uhyre sjelden) forventer jeg ikke å få komme først. Tar alltid selvbetjening eller finner den kassen med raskest kø. Ofte er det slik at de åpner en ny kasse om det hoper seg opp.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 10:03   #44
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg slipper forbi hvis det kommer en med et par ting i hånda akkurat når jeg svinger inn i køen. Det skjer ganske sjelden, kanskje en gang eller to i året. Som regel er jeg godt i gang med å legge på båndet før jeg ser at de bak har lite. Jeg tror ikke jeg følger så nøye med på de som står bak meg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 10:10   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er det virkelig sånn at selvbetjeningskassene er hurtigkasser?

Nei, som du ser i tråden er det ingen (bortsett fra en ) som tror det.

De er jo satt inn som en måte å effektivisere på. Færre ansatte på jobb, som allikevel får unna flere kunder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 10:46   #46
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Du har ikke noen forpliktelse til å slippe folk forbi enten de spør eller ei, og i hvert fall undertegnede har ingen forventning om det om jeg stiller meg bak deg i køen. Tvert i mot- det skjenker jeg ikke en tanke, en gang. Særlig ikke om det er ledige selvbetjeningskasser.

Er det jeg som står der med full kurv, er jeg såpass opptatt av meg selv, kurven min og forestående oppgaver med å få varer opp på båndet ,betale og i pose, at jeg ikke er veldig oppmerksom på køen bak meg, heller. Min forventning til meg selv og andre er at vi passer på oss selv og turen vår i køen, ikke skumper borti hverandre og ellers lar det gå sin gang.

Om jeg velger å la noen gå forbi, det er oftest fordi jeg tilbyr det, i så fall - ikke at de spør - er det større sjans om jeg synes de trenger det, pga alder (barn/ eldre), en som ser ut som hen trenger en vennlig handling eller ellers random blaff av vennlighet. En del av de som spør er de som er utstyrt med spisse albuer, generelt synes verden skal tilpasse seg deres travle liv og viktige oppgaver, da kunne jeg vært tilbøyelig til å si at det går dessverre ikke i dag. Men det har ikke skjedd, da. Jeg velger korteste kø uansett kasse eller selvbetjening, er ikke noe kontrollvekt, her.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 11:03   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Jeg mener at det i noen butikker er merket at det er for "få varer", men før jeg ble gjort oppmerksom på det, så har jeg heller aldri tenkt på det sånn.

Jeg slipper alltid forbi småunger som har EN is og neven full i mynter, eller gamle damer med ett brød og sånn, men ellers er det ikke alltid jeg kommer på det, nei. Og forventer ikke å bli sluppet frem heller. Hyggelig når det skjer, altså.

Nå er det ytterst sjelden kø der jeg går. Det kan hende man må vente på EN person som kanskje har båndet fullt, og det tåler man jo som oftest.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 11:39   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Uavhengig av antall varer, så bruker jeg alltid selvskanning eller selvbetjeningskasse. Man slipper jo at noen andre tar på varene og det går veldig mye raskere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 11:56   #49
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, som du ser i tråden er det ingen (bortsett fra en ) som tror det.

De er jo satt inn som en måte å effektivisere på. Færre ansatte på jobb, som allikevel får unna flere kunder.

Jeg har trodd det, men det er som sagt fordi jeg aldri ser folk med fulle handlekurver som handler der, pluss at kontrollvekt sier maks 15 kg. Jeg har opplevd en gang et varsel om at kontrollvekt ikke matchet med varer. På Meny TROR jeg det er meninga at man skal sette kurven på den ene vekta, scanne og så legge på kontrollvekt. Da skal de to matche. Men det må jeg jo sjekke nå!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 12:02   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg har trodd det, men det er som sagt fordi jeg aldri ser folk med fulle handlekurver som handler der, pluss at kontrollvekt sier maks 15 kg. Jeg har opplevd en gang et varsel om at kontrollvekt ikke matchet med varer. På Meny TROR jeg det er meninga at man skal sette kurven på den ene vekta, scanne og så legge på kontrollvekt. Da skal de to matche. Men det må jeg jo sjekke nå!

Det står ikke noe sånt de stedene jeg handler. Men siden vi bor midt i byen tror jeg ingen handler 15 kilo om gangen uansett.

Kontrollvekta (som de muligens har kvittet seg med) på Meny Oslo City handlet ikke om vekt før og etter. Før setter man jo gjerne også kurv, om man har det. Men at vekt er registrert i strekkoden. Så det ble f.eks. krøll om bakerne var litt off på ingrediensene på butikkbakt brød (evt. at det ikke var lagt inn nok slingringsmonn på vekt i registreringen). Dette forklarte de for meg en gang det skjedde. Det er vel for å unngå at man tar med seg en billig ting, blipper den og legger noe annet på vekta. Eller blipper én ting og tar med seg tre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 12:12   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Før var de vektene supersensitive. Bare en bærepose var nok til å gjøre at det ble feil. Irriterende, fordi man ikke kunne pakke rett i posen. Det er bedre nå, mindre sensitivt. Men tror fortsatt det er en kontrollmekanisme i vekta?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 12:15   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Kontrollvekt har jeg ikke hørt om.

Jeg slipper folk forbi om det passer seg sånn og jeg har tid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 12:17   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Før var de vektene supersensitive. Bare en bærepose var nok til å gjøre at det ble feil. Irriterende, fordi man ikke kunne pakke rett i posen. Det er bedre nå, mindre sensitivt. Men tror fortsatt det er en kontrollmekanisme i vekta?

Jeg har bare vært borti kontrollvekt i England. Og der var de supersensitive, og ødela hele poenget med selvbetjeningseffektivitet.

Har ikke møtt kontrollvekter i Trondheim, men handler mest på Coop, ikke Meny her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 13:22   #54
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 422
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Syns heller man kan diskutere regler for når de åpner en ekstra kasse, da er det jo wild west med en gang.

Ja, det er jo også en greie! Jeg ønsker at alle skal tenke som meg der: Nr 1 i køen har førsterett på nyåpnet kasse, hvis det er praktisk. Den har jo stått lengst i kø!

Noen ganger er det ikke praktisk da, hvis nr 1 allerede har begynt å legge varer på båndet, eller har stor handlekurv og det er smalt og man må rygge ut for å smette over i en kasse ved siden av... men som hovedregel i alle fall.

Sweetie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 15:56   #55
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Syns dette var mer problem før, nå er butikkene her utrolig kjappe å finne flere medarbeidere i kassa hvis det er bittelitt kø. Det er ikke så mange som har selvbetjeningskasser heller, men noen fins.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 16:17   #56
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme i kassakø

Før var jo hurtigkassene på IKEA for de som hadde maks 10 varer, mens nå er det nesten bare hurtigkasser og én eneste betjent kasse (på Furuset i hvert fall), så det har jo skjedd en endring.

Personlig skjønner jeg ikke helt hvorfor man tenker så mye på køståing, selv ikke når det åpnes en ny kasse. Men det er kanskje fordi jeg nesten aldri handler, her kommer Kolonial med maten én gang i uka, også stikker jeg innom den lokale frukt og grønt-butikken for frukt og grønt, og innom Meny for brød.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no