Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skifte gardiner, hvor ofte?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-09, 10:03   #21
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

:bor på samme klode som Divine:

Jeg også! Vi har fortsatt gardinene som fulgte med da vi kjøpte huset i 2005.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:11   #22
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Jeg tror ikke jeg forstår spørsmålet.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:13   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Jeg må dog innrømme at de off-white gardinene i stua begynner å bli så støvete øverst at jeg faktisk har begynt å vurdere å få dem renset eller vasket. Men siden dette er noe jeg aldri har gjort før, så blir det dog ved tanken. Jeg får se hvor ille det ser ut når det blir mer dagslys ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:14   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Hvilke gardiner?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:18   #25
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Skifte gardiner? Vaske gardiner? Antall sett?

:må ha havnet på feil klode:

  Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:18   #26
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Nå har vi hatt de samme i 3,5 år. På kjøkkenet henger jeg opp andre gardiner i jula.
Lurer på om vi snart skal ha nye gardiner på stua?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:06   #27
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Jeg skal ikke regne ut hvor lang tid det er siden vi skiftet..

Men hadde det ikke vært for det eselet jeg er gift med hadde vi hatt splitter nye gardiner nå.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:08   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Hi, hi ...... vi er skikkelig urbane. Vi har ikke gardiner.

Vel, snuppa har på rommet sitt. Vi skifter ikke dem før hun ønsker et annet mønster om noen år. På de andre soverommene har vi rullgardin, og det er jo ingen vits å bytte.

Jeg er en elendig husmor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:11   #29
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Her også..

Altså: hvor skitne blir gardiner egentlig? Ja, de blir vel støvete etter noe tid, det ser jeg. Men skitne?

Vi har gardiner på soverommene og stua så vi kan trekke for (innsyn etc.), persienner på kjøkkenet. Har bare et sett til hvert rom.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:14   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Gardinskifte er slikt de driver med i den lille byen jeg opprinnelig kommer fra. Mamma skiftet gardiner flere ganger i året, og kjøpte stadig nye.

Når jeg var på venninnebesøk i november, fikk jeg spørsmålet: "Åh, gleder du deg ikke til å finne frem julegardinene snart?" Jeg ble helt satt ut av spørsmålet, og hun som hadde stilte det ble minst like rar: "Har du ikke julegardiner?". Når jeg fortalte at vi ikke hadde gardiner overhodet, så syntes hun veldig synd på oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:16   #31
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Bytter litt på kjøkkenet til jul, ellers henger de samme år inn og år ut.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:22   #32
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Stuegardinene har hengt oppe i 6 år, de har aldri vært vasket. Sikkert det samme på soverommene. (Siden oppussing).
I kjøkkenet har jeg julegardiner hele desember, men ellers ingen gardiner. De blir vasket før jeg henger dem opp.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:32   #33
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Skifte gardiner? Må man det??

Tror ikke det?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:44   #34
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Skifte gardiner? Vaske gardiner? Antall sett?

:må ha havnet på feil klode:



Men nå som vi har hatt gardinene i stuen i en 4 år er jeg på jakt etter nye.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:48   #35
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Sjuskehusmor, igjen. Har ikke vasket eller byttet gardiner siden vi flyttet inn for snart fire år siden.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:50   #36
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Jeg bytter 2-3 ganger i året i stua, har panelgardiner. Kjøkkenet har rød liftgardin i desember, og hvit ellers i året.
Gardiner på soverom blir hengende noen år.

Gardinløse hus kan være stilig, men det må passe huset. Og, det gjør defintivt ikke vårt.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 14:48   #37
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Jeg har hatt stuegardinene mine i 4 år nå. Må byttes ut, men det er bare fordi bikkja har lagt i vinduskarmene og det faktisk har blitt hull i dem...ellers hadde jeg ikke skifta dem ut nei.

På kjøkkenet har jeg gardinkapper til jul - ellers ikke no.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:26   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Gardinskifte er slikt de driver med i den lille byen jeg opprinnelig kommer fra. Mamma skiftet gardiner flere ganger i året, og kjøpte stadig nye.

Når jeg var på venninnebesøk i november, fikk jeg spørsmålet: "Åh, gleder du deg ikke til å finne frem julegardinene snart?" Jeg ble helt satt ut av spørsmålet, og hun som hadde stilte det ble minst like rar: "Har du ikke julegardiner?". Når jeg fortalte at vi ikke hadde gardiner overhodet, så syntes hun veldig synd på oss.

Jeg er vel litt i samme båt. Svigermor har gitt opp å mase, men min mor lurer fortsatt på når gardinene kommer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:45   #39
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Har flere sett til alle rom, og bytter når det passer seg sånn. ca 4-5 ganger pr år.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 16:06   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Vi har ikke gardiner.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no