Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 08:49   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Noen anbefalinger? Poden på snart 9 har oppdaget fantasysjangeren og er helt frelst. Han holdt på å gå i dørken da han oppdaget at det lokale biblioteket har en egen fantasy-hylle!
Vi har akkurat fullført "Gravbøygen våkner", første bok i Alvetegnet-serien til Sigbjørn Mostue. Den var akkurat passe for ham mht språk, modning og lengde og fenget veldig. Spiderwick-krønikene pløyde han gjennom på en helg på lydbok. Vi har litteratur for en stund med de neste Alvetegnet-bøkene, men har noen andre bøker å anbefale? Gjerne serier.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 09:10   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Phenomena-serien.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 09:12   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.171
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Percy Jacksons "Lyntyven"-serien har jeg hørt pene ting om, men mulig den egentlig passer best for dem som er et par år eldre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 09:14   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Percy Jackson-bøkene har vært populære hos guttungen her. Og så må jeg anbefale Blekkhjerte av Cornelia Funke. Elleveåringen leste den da vi var på vinterferie i forrige uke, og hun rett og slett slukte den, hun var ikke tilsnakkende - bare leste og leste .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 09:17   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.171
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Blekkhjertetrilogien har vi hatt stående et par år; jeg kjøpte den på tysk for å lese den selv, men det har ikke blitt til enda. Kanskje Poden er stor nok til den nå? (I alle fall når vi får lest ut Føniksordenen, noe som sikkert tar omtrent halvannet år? )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 09:51   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Min tiåring har lest hele Percy Jackson-serien selv, og liker dem veldig godt. Han leste til og med nummer fire på engelsk, for å spare penger og få råd til noe mer da vi var på tur og han skulle bruke sine egne penger. Percy Jackson er 12 år i den første boka ihverfall. I filmen er han av en eller annen grunn 16.

Vet ikke om jeg syns språket er sånn helt fantastisk i disse bøkene, men jeg er ikke i målgruppen. Tiåringen har ihvertfall lært utrolig mye om gresk mytologi og utviklet en glødende interesse for det via disse bøkene, i tillegg til leseglede og underholdningsverdi så holder det lenge for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 09:52   #7
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Phenomena og Percy Jackson.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 18:25   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Takk for tips!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 18:57   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Percy Jacksons "Lyntyven"-serien har jeg hørt pene ting om, men mulig den egentlig passer best for dem som er et par år eldre.

Datteren min på 8 har lest de tre første selv, og hun eeeelsker dem. Holder lange utgreiinger om gresk mytologi hos alle hun er hos

Nå er hun en veldig flink leser til å være 8, men de burde kunne fenge fra 9-12 når det fenger henne såpass.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 19:36   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Han "leser" som sagt bøker beregnet på større barn, og er veldig opptatt av gresk mytologi, så disse kan nok passe! Akkurat nå sitter han med "Nissedreperen" (del 2 av Alvetegnet) på lydbok, glassaktig blikk og tunga halvveis ut av munnen.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 20:16   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Harry Potter?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:03   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Av en eller annen merkelig grunn er han engstelig for Harry Potter. Det er noe med Voldemort, tror jeg. Og så er det mye prat og menneskelige intriger mellom hvert spennende avsnitt. (Hans mening, ikke min- jeg er stor fan.) Han vil ikke se filmene heller etter å ha sett nr 1 og 2.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 21:15   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Percy Jacksonbøkene er veldig passelige. Og hvis biblioteket har Susan Coopers serie "lysets ridder", "mørket kommer", "løvheksa", "grå konge" og "flammesverdet", har mor også noe å glede seg til.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:22   #14
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Dere kan også prøve Animorphs.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 09:26   #15
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Animorphis har vi faktisk liggende et sted, har arvet serien. Takk for tips!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 14:21   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Kan Sigbjørn Mostue anbefales, altså?
Jeg har en nyvåknet fantasy-entusiast på kronologisk alder syv-og-et-halvt, men han har god leseforståelse og en lesemodenhet som nok er på nivå med noe eldre barn, og dessuten elsker han drager, onde trollmenn, spennende eventyr og alt sånt som fantasy-sjangeren tilbyr ... Vi er nå akkurat ferdige med Hobbiten, og mannen foreslo at vi skulle hoppe rett til Ringenes Herre, men så har han da heller ikke lest bøkene. Jeg mener at de blir for kjedelige for syvåringen, rett og slett (Det er nok begrenset hvor mye interesse han har av Midgards historie, lange samtaler på kronglete språk og denslags foreløpig, dessverre, og det er jo endel av sånt innimellom de mer spennende passasjene.)
Så hva nå? Harry Potter? Narnia? Spiderwick? Noe annet jeg ikke har tenkt på?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 14:32   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Percy Jacksons "Lyntyven"-serien har jeg hørt pene ting om, men mulig den egentlig passer best for dem som er et par år eldre.

Min datter på 8 har lest alle sammen, og hun elsket dem. Enda bedre enn Harry Potter visstnok.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 14:53   #18
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Alt av Sigbjørn Moestue iflg mann 33 og sønn 10 år.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 16:15   #19
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Mostue-bøkene har litt sånn tenåringsprat, litt forelskelse og sånn som kanskje ikke passer for en sjuåring. Ellers er de lette å henge med på. 8 (nå 9)-åringen elsket Alvetegnet-serien og har hørt på lydbøkene flere ganger.
Nå leser vi Deltora-serien av Emily Rodda, de fenger også. Funnet i fantasy-bokhylla, fine monstre på forsidene, mange bøker i seriene, så de varer en stund. Det står om dem i denne fine bloggen: http://baldersbokblogg.blogspot.com/...ras-belte.html

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 16:44   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.488
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velskrevet fantasy (høytlesning/lydbok) som passer 9-12-åringer?

Takket være denne tråden fikk jeg storebror til å virkelig finne lesegleden. Han har pløyet seg igjennom alle Phenomenabøkene og er nå nesten ferdig med Lyntyven, begge deler har falt veldig i smak.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no