Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 21:37   #921
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg har sett de to siste episodene på nett i dag og tårene trillet. Fantastisk serie!

Orkide er ikke aktiv  
Gammel 04-10-07, 21:49   #922
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

6 episoder er da altfor lite. De burde vist noe kontinuerlig. Minst et helt år.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 04-10-07, 21:56   #923
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordmødre

Ja skulle ønske det var mange mange fleire episodar.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv  
Gammel 04-10-07, 22:03   #924
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

6 episoder er da altfor lite. De burde vist noe kontinuerlig. Minst et helt år.


Kanskje du burde hoppe på jordmorutdanningen

Marge er ikke aktiv  
Gammel 04-10-07, 22:30   #925
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Herre Gud - hvor sløv er det mulig å bli?

Liv Unni - det er hun mørkåra dama som er litt "røff" av seg, ikke?

Hvor mange heter Liv Unni og jobber på føden i Drammen? Neppe fler enn en...

Gjett hvem som står oppført som jordmor til Lillemann?

Her har jeg sippa og grini meg gjennom alle episodene av "Jordmødrene," og oppdaget først i kveld, da jeg for moro skyld sjekka i boka til Lillemann at det var Liv Unni som tok i mot ham.

Hun var ordentlig god å ha og veldig ryddig! Jeg fikk en helt vanvittig psykisk knekk under fødselen med Lillemann. Det hele gikk veldig fint, uten problemer av noe slag, men jeg hadde masse maserier. Plutselig stoppet bare fødselen helt opp... Der og da tror jeg utrolig mye grums etter Vår kom opp, og jeg brøyt fullstendig sammen. Jeg gråt og gråt, var helt sikker på at nå kom babyen min til å dø.

Liv Unni tok så fullstendig kontroll. Hun sendte ganske så bestemt mannen min på gangen. Han var nok passe ødelagt selv da, og Liv Unni skjønte godt, tror jeg, at "nå trenger far en kopp kaffe på gangen!" (Dessuten trengte hun neppe en like hysterisk far å ta seg av...)

Deretter holdt hun om meg og lot meg gråte, og gråte, og gråte... Hun var rett og slett nydelig, og akkurat så rolig og stø som jeg trengte der og da. Hun klarte på en veldig fin måte å få roet meg ned, slik at jeg fikk krefter til å stå løpet ut. De måtte sette fødselen i gang med drypp igjen...

Liv Unni skulle egentlig gå av vakt og den nye jordmora var kommet, ei som het Lillian, i følge den blå lappen Lillemann hadde på senga si. Liv Unni sto bare og ga de aller siste beskjedene før hun skulle gå, da Lillemann fant ut at nå gadd han ikke ligge der og vake mer, nå ville han ut. Dermed ble Liv Unni over vakta si og fikk være med å ta ham i mot.

Jøye meg - og den dama hadde jeg helt fortrengt! Noe så flaut!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 04-10-07, 22:34   #926
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

6 episoder er da altfor lite. De burde vist noe kontinuerlig. Minst et helt år.

Live streaming ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 04-10-07, 22:49   #927
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Live streaming ...

Jaaaa!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 09:16   #928
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Nå har jeg sett første episode på nett. Så rørende! For et fantastisk yrke.

Inagh:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 09:21   #929
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Så gøy å høre dine erfaringer, Inagh! Jeg har inntrykk av at denne Liv Unni er en gedigen ressurs, ja.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 09:27   #930
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg vil forresten bare henvise til kink i nakken damen og hennes formaning; nå slutter du å skrike og puster!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 09:34   #931
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg vil forresten bare henvise til kink i nakken damen og hennes formaning; nå slutter du å skrike og puster!

Jeg likte henne mer og mer i serien. Og som noen har skrevet i denne tråden så er det noen som trengte slike ord. Kanskje hun er flink og ser hvilke som faktisk gjør det?

Nå hadde jeg selvsagt hjelp av min jordmor under fødselen, men jeg klarte meg godt selv og hun trengte ikke å være inne hos oss mer enn noen minutt ca hver 30 minutt frem til at jeg hadde full åpning. (Nå husker jeg ikke de 15 minuttene før det da jeg gikk fra 6 cm til full åpning. De er svarte for meg. I følge mannen hadde jeg rier hele tiden, mulig hun var der deler av den tiden). Jeg hadde full kontroll og en flott fødsel (foruten de 15 minuttene), så sånn sett spillte det ikke så stor rolle hvordan jordmoren var. Mellom pressriene klarte jeg til og med å smile og le og synes at dette var en fantastisk fødsel . Visst hadde jeg hjelp av jordmor, men jeg tror ikke at jeg skulle få noen spesiell negativ opplevelse av noen som helst jordmor under den tiden jeg hadde kontakt med dem, alt gikk så ukomplisert og vi var jo egentlig ikke så mye sammen.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 10:11   #932
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordmødre

Denne tråden er ihvertfall svært lærerik lesning for en kommende jordmorstudent, det skal den ha.

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 10:21   #933
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Denne tråden er ihvertfall svært lærerik lesning for en kommende jordmorstudent, det skal den ha.

Ja, du lærer vel alt om hva du burde og ikke burde gjøre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 11:04   #934
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg kikket på fødselen til Atle og Helene i går kveld, og det ble spesielt for de hadde samme jordmor som jeg hadde på min andre fødsel. Jeg fødte også i vann, og det var ganske rart å se på, mange minner som kom igjen.

Hun var forresten en fantastisk god støtte, men pusig at jeg nesten ikke husker ansiktet hennes, bare stemmen?

Kaz er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 13:07   #935
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg kikket også på Atle og Helene i går. Merker jeg er veldig glad for at det ikke var meg som fikk besøk av mamma, pappa og søster da jeg lå med beina i bøyler for å bli sydd og Tass var helt, helt fersk.

Begynte nesten å gråte av den bilepisoden. Det er sånne ting som skjer når det passer aller dårligst. Stakkars begge to. Håper barnet sov.

 
Gammel 05-10-07, 13:39   #936
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg reagerte litt på at de satte sønnen frem. Denne bilen er en ny bil så den har airbag.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 13:40   #937
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Mange airbager kan slås av bare ved en knapp. Sier ikke at denne kan det, men det finnes.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 13:43   #938
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mange airbager kan slås av bare ved en knapp. Sier ikke at denne kan det, men det finnes.

Jeg er klar over det. Dette er en Golf så den har nok den funksjonen (jeg har en Volkswagen selv). Dette er en leiebil så i utgangspunktet så vil jeg ikke tror at de har satt seg inn i hvordan de skal gjøre det. Forhåpentlig har jeg feil. Jeg håper bare ikke at folk som ser filmen påvirkes og tror at det er ok (det er også sikkert mange som ikke tenker på at det ikke er så ok helt i begynnelsen når man har blitt foreldre).

I tillegg så anbefales det ikke å stole 100 % på "knappen" (som ofte er et hull for tenningsnøkkelen). Det har skjedd ulykker i USA der airbagen har fungert til tross for at airbagen har vært avslått. Det har dog ikke skjedd i Skandinavia (i hvert fall ikke før 2006).

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 14:08   #939
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Synes forøvrig den episoden (noen av de første) var litt "morsom". Da hun ene jordmora prata om at vi ikke tålte smerte lenger, og at vi var vant til at ingenting skulle gjøre vondt. Og så hadde hun kink i nakken - og i samme øyeblikk tar hun en smertestillende mot smerten Var bare litt komisk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 05-10-07, 14:14   #940
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Herregud, for noen knehøner. Låse inn ungen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no