Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jetlag

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-10, 00:33   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jetlag

Åssen er det igjen?

Vi skal fly tur/retur USA (Vestkysten) og har fått høre at jetlaget kommer når vi kommer hjem og ikke når vi ankommer.
Hvorfor?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 00:36   #2
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jetlag

Tja, jeg blir i hvertfall rammet av jetlag når jeg kommer til KIna, men ikke når jeg reiser hjem igjen. Så da kan det vel stemme at det blir omvendt når man reiser andre veien?

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 01:02   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jetlag

Det er vel litt avhengig av om man er A- eller B-menneske, hva man skal gjøre når man kommer frem og om man sov mye på flyet eller ikke, tenker jeg.

Når man reiser vestover så blir man trett på kvelden og våkner tidlig. Er man dog B-menneske så kan man sikkert holde seg litt lenger våken og kompensere for det og dermed sove lenger på morgenen. Når man er på ferie så er det jo ikke så farlig å våkne tidlig. Når man reiser østover så er man grådig trett på kvelden, men det er vanskelig å legge seg og det kan føles mer tøft, spesielt om man skal opp på jobb og skole.

Jeg som reiser på ferie østover syns det er helt greit, jeg sover lenger og det er helt greit og jeg har ikke noen jobb eller skole å passe, jeg er på min egen hytte og det er ikke noe stress med alt jeg vil oppleve, så den jet lagen er helt grei for meg.

Det er jo også enklere å tvinge seg til å holde seg våken enn å tvinge seg til å sove (når man våkner for tidlig), dermed oppleves vel vestover som enklere.

Men jet lag får jet lag begge veier, og det får alle som foreløpig har kommet hit og hilst på også (foruten faren min, men han kan nok stå og sove om han vil).For meg stemmer det ganske bra at det tar ca et døgn for hver time i tidsforskjellen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 08:38   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jetlag

Jet lag varierer også veldig fra person til person. Jeg har kun hatt jet lag én gang, og da var det nok fordi jeg var våken nesten hele flyturen (reiste østover, 7 timers forskjell). Det var ille, og jeg har på utur i en hel uke. Nå sist da jeg reiste hjem fra Texas merket jeg ikke noe til jet lagen i det hele tatt, og var helt i rute fra dag én. Men da hadde jeg sovet gjennom hele flyturen, og det hjelper. Sønnen min sover også mye på fly, og har aldri hatt jet lag. Mannen min, derimot, sliter big time. Han bruker gjerne en uke på å hente seg inn hver gang.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 08:45   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jetlag

Jeg får ikke jetlag når jeg reiser vest, men har slitt litt når jeg har reist øst. Det kan også ha sammenheng med at de gangene jeg har reist øst er jeg på vei hjem til jobb og har ikke tid til å slappe av og komme til hektene igjen. Når jeg reiser vest er jeg som regel våken hele tiden og legger meg når jeg kommer frem på kvelden og havner derfor i rute med en gang. Når man reiser hjem får man en kort og rar natt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 11:31   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jetlag

Det med jetlag er betydelig overdrevet, og de som plages mest er nok utpregede A-mennesker og rutine-mennesker. Jeg har aldri jet-lag, og vet ikke hva folk legger i ordet en gang. Grunnen er antakelig at jeg er sterkt B-menneske.

Hold deg våken så lenge du kan når du flyr vestover, og likeledes forsøk å sove bitteliltt når du flyr østover.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 11:54   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jetlag

Jeg har vært veldig plaget av jetlag når jeg har kommet hjem fra Mexico. Tror det har hatt sammenheng med at jeg har reist om kvelden, sovet masse, og våknet på det som for meg er morgen, men som egentlig er kvelden neste dag... På turen nedover reiser jeg om morgenen og kommer fram om kvelden (lokal tid) og har dessuten sovet lite pga reisenerver, så det føles mer naturlig å tilpasse seg. Dessuten er det dette med å komme hjem til lyse sommermorgener.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 13:26   #8
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jetlag

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det med jetlag er betydelig overdrevet, og de som plages mest er nok utpregede A-mennesker og rutine-mennesker. Jeg har aldri jet-lag, og vet ikke hva folk legger i ordet en gang. Grunnen er antakelig at jeg er sterkt B-menneske.

Jeg er ekstremB og kan slite med jet-lag . Ikke så mye til ferie, enten det er øst eller vest. Som Pelen sier da er man jo på ferie og når man legger seg/står opp er mer fleksibelt. Det jeg sliter med er når jeg drar hjem vestover og skal på jobb. Jeg sliter nok som det er med å få lagt meg som B-menneske, og legg da til jetlag så er jeg ikke seng før sen natt. Det er tungt når man må tidlig opp på jobb.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 15:19   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jetlag

Jeg er ett utpreget B-menneske, legger meg aldri før midnatt, og klokken kan bli både 1 og 2 før jeg finner senga når jeg skal på jobb dagen etter og opp kl 07, men jeg kan skrive under med rød tusj at jeg sliter big time med jetlag, sovnet kl 08 i dag morges og tvang meg opp kl 11.30 - så nå sitter jeg her da og føler meg nesten litt småbrisen (nei jeg har ikke drukket), løper rundt som en oioi for jeg tør nesten ikke å sette meg ned - for da er jeg redd jeg sovner..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no