Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korpstråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 11:41   #61
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.170
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Gammel korpser her også. Da jeg skulle begynne som aspirant hadde jeg kjempelyst til å spille fløyte, men akkurat det året hadde de ikke fløyteinstruktør så det ble klarinett i stedet. Spilte i korps til jeg var ferdig med videregående, men har gått glipp av turer og sånt.

Jeg har en liten drøm om å lære å spille saxofon, men....

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 23:43   #62
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korpstråd

Ja, jeg har spilt i korps mange år. Ca.20 år.
Spilte alt saxofon.
Har spilt i skolekorps, janitsjar ( et ambisiøst) og stor-band.
Det er 9 år siden jeg sluttet, men har nå lyst til å tørke støv av saxen og starte opp igjen i et ikke fullt så ambisiøst korps.
Datteren min har staret i korps også.

Husker godt disse sommerkursenen på Jevnaker; M2 og M3. Ble noen sommerflørter der gitt.
De tøffeste gutta spilte trombone, trompet eller sax.

Kanskje vi skal starte et FP-korps med avdanka musikere.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 13:33   #63
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.950
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg glemte jo å skrive at jeg - etter skolekorpskarrieren - har spilt både i studentorkester og i et bedriftskorps i tilsammen ca. 10 år. I studentorkesteret - et av de mest kjente på Sørlandet - drakk vi mye og spilte litt. Vi spilte nok mest når vi var fulle, jo fullere jo mer spilling. Aller mest spilte vi sent på natta, rett før vi stupte. Vi spilte på Norge Rundt - invitert - og på direkten på radioen - uinvitert, vi stormet studio i en liten sørlandsby. I bedriftsorkesteret spilte vi endel og drakk endel. Ser ut som amatørspilling og alkohol henger sammen :erfaren:.

Utrolig gøy er det i allefall med alle minnene. Tror nesten jeg må tørke støv av klarinetten igjen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 16:46   #64
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

... And this one time, at bandcamp....

Jeg har aldri spilt i korps, men da jeg var 17,5 år var jeg med på korpstur til Tyskland med et lokalt ungdomskorps. Det var bare fest og morro hele turen. Jeg fikk være materialforvalter for drilljentene, for de hadde to forskjellige drillstaver (med og uten flagg).

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 22:23   #65
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.238
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.


Husker godt disse sommerkursenen på Jevnaker; M2 og M3. Ble noen sommerflørter der gitt.

Det samme ble det på M2 og M3 på Ringebu!


Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Kanskje vi skal starte et FP-korps med avdanka musikere.

Hihi, det hadde kanskje vært noe!

Jeg spilte i skolekorps, janitsjar og kretskorps mens jeg bodde hjemme.

Fortsatte i marching band og jazzband på universitetet, og tok da også privattimer på alt og tenorsax. Fikk heftige oppfordringer fra instruktoren min om å satse profesjonelt, men jeg ville ikke miste hobbyen min. Dessverre så ble det heller til at jeg sluttet helt, etter noen år i storband.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 10:04   #66
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.950
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det samme ble det på M2 og M3 på Ringebu!

Flørting ble det også på M1, M2 og M3 på Gavelstad i Svarstad!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 11:58   #67
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg spilte i korps fra jeg var ca.11-25 år. Spilte fløyte, og for min del var det store i tillegg til 1-.stemmen, å få spille pikkolo. Lettvint på 17/5, å bare kunne putte instrumentet i lomma.

Gutta på trompet/kornett var de kjekkeste, slagverkerne var rotehuer og i sin egen lille verden. Kjærligheten blomstret, og intrigene var mange. Herlige turer og stevner, seminarene var uforglemmelige. Kunne dog klart meg uten uniformene, som var grønne; hvite striper i siden på buksene, og lekre røde slag på jakka.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:08   #68
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg vet ikke.

Vi hadde ikke drill i vårt korps, så jeg vet ikke om det teller. Tror du må avgjøre det selv - var du med på turer og sånt?


Drilljentene der jeg var med, var alltid med på turer ja!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:21   #69
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.221
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korpstråd

Min første kjæreste spilte trompet! Den kjekkeste i korpset!

Jeg hadde også en kjæreste som spilte trombone på M3 på Kvitsund.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:47   #70
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg har også spilt i korsp. Begynte på althorn og gikk siden over til å spille walthorn.

Det var en morsom tid, med mange gode minner. Høydepunktet var stevneturen vi hadde hvert år til forskjellige steder i landet. Busstur til Trondheim, Haugesund og Kristiansand mm. Kvalme, oppkast og hodepine. Dramaqueens og barske gutter. Manglende uniformsdeler, instrumenter og drillstaver. Sure sokker, våte unifomer og illeluktende sko. *ushj* Vi hadde felles tannpuss i skolegården. Full oppstilling iført nattøy, innstilling av rekker, og egen "tannpussoppslag".

Vindusklartring var også forbundet med en viss risiko.

Jeg spilte i ett korps som satset på drill istede for det musikalske. Og sånn låt det også. Men det var rasende morsomt å gå drill da. Men alt skulle være så nøøøye. Hvite hansker måtte tapes fast rund håndleddet for ikke å skrukke, noter var forbudt, selv gullstripene i buksene ble sprettet av og erstattes med en som var bredere. Vistnok for å få en bedre effekt. Det året husker jeg ennå at det var mange forbanna mødre rundt om i nabolaget. Instrumentene skulle pusses og smøres etter alle kunstens regler, og nåde de som kom i annet enn svarte mokasiner og mørkeblå sokker.

At jeg har mange gode minner fra korpsårene skjønte jeg i grunn i sommer. Da satt min bror og jeg og sang gamle korpssanger i Danmark. Jaggu satt de ikke spikret ennå.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:52   #71
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.482
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg spilte i ett korps som satset på drill istede for det musikalske. Og sånn låt det også. Men det var rasende morsomt å gå drill da. Men alt skulle være så nøøøye. Hvite hansker måtte tapes fast rund håndleddet for ikke å skrukke, noter var forbudt, selv gullstripene i buksene ble sprettet av og erstattes med en som var bredere. Vistnok for å få en bedre effekt. Det året husker jeg ennå at det var mange forbanna mødre rundt om i nabolaget. Instrumentene skulle pusses og smøres etter alle kunstens regler, og nåde de som kom i annet enn svarte mokasiner og mørkeblå sokker.

Det var slike korps som skremte vannet av oss i det skolekorpset jeg spilte i. Vi var en 25-30 stk og var ute og marsjerte 1-2 ganger før 17. mai og det holdt i massevis for å klare seg i barne- og borgertoget. Men når vi kom på stevner så slet vi litt mer, for da hadde vi en tendens til å havne midt i mellom to slike drillkorps, som var omtrent dobbelt så mange som oss og som marsjerte ti ganger bedre enn oss.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:01   #72
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.950
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg husker godt vi stod stramt stilt opp i sorte ulluniformer i heten i Østerrike en gang i juni et år, og dirigenten helte ut en beslaglagt flaske vodka på den glovarme asfalten for å statuere et her-i-korpset-drikker-vi-ikke-eksempel. Stakkars de som hadde samlet sammen penger og klart å kjøpe flaska, som så for seg litt smugdrikking på rommet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:02   #73
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.238
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korpstråd

Er det bare jeg som sliter litt på 17. mai,- det er jo umulig å hoere korpset spille marsjer og ikke gå i takt til musikken!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:04   #74
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.950
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Dramaqueens og barske gutter.

Mye av det!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Er det bare jeg som sliter litt på 17. mai,- det er jo umulig å hoere korpset spille marsjer og ikke gå i takt til musikken!

Ja - det er helt umulig. Og mannen min eier ikke taktfølelse, så jeg nekter å danse med ham. Det går ikke an å danse i utakt når man har gått i skolekorps i ørten år.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:10   #75
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg spilte i korps fra jeg var 9 til jeg var 24. Fantastiske tider! Jeg spilte fløyte og pikkolo og var temmelig god. Sommerskolene husker jeg også med stor glede, mye klining, lite søvn og masse masse musikk! I de korpsene jeg har vært med i, var det enorm spilleglede og janitsjarkorpset jeg var med i i Bergen hadde et fantastisk solsialt miljø. Utrolig koselig med turer, stevner, NM, EM og andre ting.

Jeg synes trommegutter er veeeeldig sexy, men trombone- og horngutter er heller ikke å forakte. Jeg har også hatt en solid crush på en tubagutt. Men trompetgutter har ikke vært noe for meg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:16   #76
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Da jeg begynte på musikklinja, oppdaget jeg at de som hadde hatt timer på musikkskole ofte lå langt under nivået på dem som hadde spilt i korps. Vi spilte tross al mange flere timer enn dem pr. uke i tillegg til øving. Som tolv-femtenåring hadde jeg tretimers korpsøving hver uke, pluss gruppeøvelser på 1-2 timer pr uke, pluss at jeg selv var instruktør for ferskingene 1-2 timer pr uke, pluss at jeg selv øvde et par timer om dagen, i tillegg hospiterte jeg i janitsjarkorpset, spilte i kretskorps og tok spilletimer på konservatoriet en gang i mnd. Jeg var klart bedre enn de som hadde en time i uka på musikkskolen. I tillegg var jeg mye bedre i samspill, i likhet med mine korps- og orkesterrutinerte klassekamerater. Jeg spilte sammen med pianister feks, som stoppet opp når de spilte feil og gikk tilbake...

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:19   #77
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korpstråd

Er det noen som fortsatt spiller?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:41   #78
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Er det noen som fortsatt spiller?

Det er dessverre veldig sjelden her i gården. Mannen (den tidligere gardefløytisten ) og jeg pleier å ta fram fløytene og spille litt på julaften, og så hender det en sjelden gang at jeg blåser noen toner for jenta mi. Ellers går det mest i gitar.

Et lite FP-orkester hadde virkelig ikke vært meg imot!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:41   #79
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.950
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Et lite FP-orkester hadde virkelig ikke vært meg imot!

Da vil jeg være med!!!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:42   #80
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg har spilt i korps i sju år. Startet med kornett og fortsatte med flygelhorn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no