Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Ananas pai - uten hvitt sukker, egg, melk og hvetemel

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-11, 10:16   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ananas pai - uten hvitt sukker, egg, melk og hvetemel

Oppskrift med bilder i bloggen min

Frisk og god ananaspai



Bunnen:
7 dl mandler og valnøtter
10 dadler
3 ss honning
en klype salt

Ananasfyll:
4 dl cashewnøtter
2 dl vann
1 avokado (litt mindre om den er stor)
2 ss honning
1/2 vailjestang
1 liten ananas - i biter

Start med bunnen. Kjør mandler/valnøtter i blenderen til fint mel, kjør dadlene sammen med nøttene, ha så i resten til bunnen. Kjøres godt sammen og ha den utover i en paiform.

Så over til fyllet:
kjør cashewnøttene til mel i blenderen, ha i vaniljestang og kjør litt tid. Ha så i vann avokado og honning. Rør inn halvparten av ananasen og strø resten over etter du har hatt kremen i paiformen

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 10:25   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ananas pai - uten hvitt sukker, egg, melk og hvetemel

Var ikke sånn ment. Du må bare kalle det uten sukker. For du har jo ikke i vanlig sukker. Bare jeg som er blitt blind

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 10:34   #3
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ananas pai - uten hvitt sukker, egg, melk og hvetemel

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Var ikke sånn ment. Du må bare kalle det uten sukker. For du har jo ikke i vanlig sukker. Bare jeg som er blitt blind

Riktigere å skrive det sånn

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 10:53   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ananas pai - uten hvitt sukker, egg, melk og hvetemel

Den så god ut. Tror jeg skal prøve den en gang,når vi har besøk av gudmora til ungene hun tåler ikke mel eller melk.

Så er veldig gøy å lge mat her i huset.. Ikke sukker, ikke frukt eller honning om turbo skal ha, ikke mel og ikke melk

Ellers så går vi på ikke sukker,fruktose og laktose

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 11:06   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ananas pai - uten hvitt sukker, egg, melk og hvetemel

Høres knallgod ut. Jeg har lyst til å teste ut flere sånne oppskrifter (bare bytte ut honningen siden jeg ikke spiser det). Har du prøvd denne, Nip?

http://www.sanabona.no/oppskrifter/o...e-appelsinkake

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 13:52   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ananas pai - uten hvitt sukker, egg, melk og hvetemel

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Høres knallgod ut. Jeg har lyst til å teste ut flere sånne oppskrifter (bare bytte ut honningen siden jeg ikke spiser det). Har du prøvd denne, Nip?

http://www.sanabona.no/oppskrifter/o...e-appelsinkake

Den så god ut, og med nesten bare ting jeg har i skapet

Den skal nok testes senere. Må passe meg litt, er så glad i å bake, men kan jo ikke lage kake hver dag selvom de er rimelig sunne :P
I tillegg liker ikke pappa de sunne kakene mine, ellers kunne jeg ihvertfall delt litt ut :P Mye for meg og kjæresten å dytte innpå.

Ananaspaien burde helt klart halveres om man er bare 2

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 13:53   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ananas pai - uten hvitt sukker, egg, melk og hvetemel

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Den så god ut. Tror jeg skal prøve den en gang,når vi har besøk av gudmora til ungene hun tåler ikke mel eller melk.

Så er veldig gøy å lge mat her i huset.. Ikke sukker, ikke frukt eller honning om turbo skal ha, ikke mel og ikke melk

Ellers så går vi på ikke sukker,fruktose og laktose

hehe... skjønner at det ikke er så himla morsomt, men må jo være gøy om man klarer å komme over noe som er godt og uten alt dere ikke skal ha. Skal tenke på dere når jeg kokkelerer om jeg kommer over retter

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no