Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Giftig gjenbruk" i dagens A-magasin

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 23:15   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.906
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

"Giftig gjenbruk" i dagens A-magasin

Finner ikke artikkelen på nett, men det er en artikkel i dagens A-magasin som omhandler at barn i Ghana brenner brukte PCer TVer og mobiler for å gjenvinne metallet i de. De elektriske artiklene kommer fra Vesten, så blir det ulovlig fraktet til Ghana. Der puster disse barna inn avgasser fra denne prosessen, og det påvirker nervesystemet deres, og hvem vet hva langtidskonsekvensene blir.

Denne artikkelen gjorde meg ganske så trist egentlig, og er et godt bilde på hvordan vi i Vesten lever, høyt forbruk, og så sender vi avfallet til de fattige, som utvinner siste rest av verdi av det vi har kastet. Noe lignende skjer med feks frakteskip også, de demonteres av utfattige i Asia, som jobber uten verneutstyr og midt i asbest og jeg vet ikke hva, og i Sør-Amerika lever folk som slavaearbeidere på banan-plantasjer feks, sånn at vi i Vesten kan spise billige bananer.

Jeg har faktisk vunnet i Livets lotteri ved å bli født i Norge.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 23:16   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Giftig gjenbruk" i dagens A-magasin

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg har faktisk vunnet i Livets lotteri ved å bli født i Norge.


Akkurat den tanken skal jeg skrive under på at jeg har tenkt, og uttalt, en uhorvelig mengde ganger - spesielt de siste 4 1/2 årene.

Jeg tror ikke vi egentlig aner hvor godt vi har det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 23:20   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Giftig gjenbruk" i dagens A-magasin

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg har faktisk vunnet i Livets lotteri ved å bli født i Norge.

Og dette er jeg utrolig ydmyk og taknemlig for, og jeg gremmes når noen klager over sprit og bensinpriser, rushtidsavgifter og generell klaging over det fantastiske landet vi lever i.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 23:22   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Giftig gjenbruk" i dagens A-magasin

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg har faktisk vunnet i Livets lotteri ved å bli født i Norge.

Akkurat slik føler jeg det også.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 23:27   #5
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Giftig gjenbruk" i dagens A-magasin

Vi er virkelig heldige, måtte vi bli flinkere til å jobbe mot at verden skal bli et bedre sted.

  Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 00:01   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Giftig gjenbruk" i dagens A-magasin

Jeg føler meg også som en lottovinner. Og lar meg selv aldri glemme det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no