Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er dere opptatt av merke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 16:23   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er dere opptatt av merke?

Jeg trakker vel skikkelig i salaten nå, men jeg har sett at det er mange her inne som handler veldig dyre klær til barna sine. Jeg er merkebevisst og ønsker vanntett og vindtett kvalitet på vinterklær og sko, men en body i str 86 kan godt være kjøpt på Sparkjøp. Jeg har aldri kjøpt en vårjakke til min 1-åring(det er noen år siden de var så små da) til 800 kr. For hvorfor skal jeg det, hva er bedre med denne jakken enn en jakke kjøpt på H&M for 300 kr?

I barnehagen har ungene gått med klær som har tålt å bli tusjet på, bli tilgriset etc, skotøy, regntøy og dresser har selvsagt vært av god kvalitet, men ellers har jeg ikke brydd meg i det hele tatt.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:30   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

På utetøy er jeg veldig bevisst på kvalitet og at det skal være funksjonabelt. Om merket er Friends eller Ticket to Heaven er ikke viktig om klærne dekker det behovet vi har (vindtett, vanntett og lett å bevege seg i er gjengangere). Klær ellers er jeg veldig "slurvete" med. Jeg ønsker ikke at verken jeg eller Poden skal flashe de dyre merkene, så jeg er kanskje litt merkebevisst motsatt vei.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:31   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.100
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Både og. Jeg vektlegger kvalitet, så jeg har brukt litt penger på uteklær til barnehagebruk. Nå har lillesøster skiklær fra Navigare til 499,- og de duger i massevis.
Til meg selv kjøper jeg klær på HM eller merkebutikker, alt etter hva jeg liker. Sko kan like godt kjøpes på Økonomisko som på Bianco, jeg kjøper sjelden sko over 1000 kr.
Storebror på 16 er et kapittel for seg, han har mye merkeklær som koster en del. Mellomsøster passer endelig klær fra BikBok, til en helt grei pris. Lillesøster er ferdig med råsahelvete og har klær fra HM, Kappahl, Cubus og andre billigkjeder.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:34   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.567
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Av yttertøy vil jeg ha "vanntett, slitersterkt og god kvalitet", så da blir det vel lett litt merkebevisst, ikke "den de har på HM", men sånn ellers så er det meste av tøyet hans kjøpt på cubus egentlig, det vi har kjøpt selv. Ja, og janusfabrikken da, siden vi bor i gangavstadn til fabrikkutsalget, og elsker ull. altså, jeg kjøper ikke "merkebody" eller "merkebukse" til ham, men jeg kjøper "kvalutetsdress", og da ble det litt "merkejag" der. Dog, vanlig "ikke-vanntett" ytterjakke kjøpte jeg på halv pris av halv pris på cubus, betalte 30 kroner for ei jakke i størrelse 80 på vårparten, antok den sikkert var passe når det ble kjøligere (og var den ikke det,s å kostas den 30 kroner...), og det stemte, deilig var den også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:35   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Ja jeg regner med tenåringene er i sin egen liga når det gjelder hva de ønsker seg og må ha. Og yttertøy forstår jeg veldig godt at folk betaler ekstra for når det gjelder kvalitet, vannsøyle m.m. Men en softshelljakke trenger ikke koste 1500 kr, hvorfor kjøper noen den istedenfor en til 400 kr til en 6-åring? Nå er dette bare et eksempel.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:36   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.567
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Innen tenårene kommer sikkert ting til å forandre seg, og ikke vet jeg hva vi vektlegger om 5 år heller, jeg har en gutt på halvannet år, og da er verden helt annerledes enn 15 år senere...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:37   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Nope. Så lenge det funker er jeg happy.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:38   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Ja, og ville du kjøpt en jakke til 1000 kr til han gutten din nå? Evt kjøpt en brukt slik jakke for 750 kr?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:40   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.100
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Men en softshelljakke trenger ikke koste 1500 kr, hvorfor kjøper noen den istedenfor en til 400 kr til en 6-åring? Nå er dette bare et eksempel.

Fordi man vil ha Bergans, som er veldig god kvalietet? (Og som kan kjøpes for 400,- på salg...)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:43   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Akkurat til barna i "akkurat begynt på skole og sånt"-alder synes jeg det er et godt poeng å kjøpe ordentlige ting, siden de plutselig har fått mye mer ansvar selv for å sørge for at de er godt kledd når de er ute og så videre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:44   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.871
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Jeg er ikke opptatt av merker. I yttertøy og sko kan det hende at vi kjøper litt dyrere, men alt annet er billig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:52   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Jeg er mer opptatt av kvalitet enn av merke egentlig. Lillebrors beste dress nå er fra ICA, og at den er billig er stor bonus. Den er like vann og vindtett som storebrorens Reimatec. Yttertøyet må ha en viss standard for å bli godkjent, og da må man ofte betale litt for det.
Ellers kjøper jeg det jeg liker. Bukser fra Nova Star til 350 kr stk kan jeg godt kjøpe, men like gjerne bukse på H&M til 99,- hvis jeg finner en jeg liker.
Lett blanding med andre ord. Sko betaler vi gjerne litt for, for lillebrors føtter trenger sko med god støtte, og da må man gjerne litt opp i pris.

Så det er nok mer kvalitet enn merket.

  Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:08   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Nei jeg er ikke opptatt av merke, kjøper det jeg syns er fint og som av erfaring holder. Jeg har kjøpt noe merketøy til ungene på salg, men da pga at jeg syns det er fint. Jeg kjøper generelt klær jeg syns er fine/morsomme/har spreke farger/møster til minsten, men ikke til full pris. Jeg har ingen interesse av å bruke 400 kr på en vanlig tynn genser selv om jeg syns den er fin. Av erfaring er ikke kvaliteten bedre på innetøy av dyrere merker.

Jeg har en annonse ute på ønskes nå hvor jeg vil kjøpe klær av ulike merker pga at jeg syns mye av klærne fra de merkene er fine. Jeg har tidligere alltid handlet på kjedebutikkene (og gjør for det meste det enda), men nå finner jeg ikke så mye jeg liker til minsten.

HM allværsjakker har forresten fungert like bra som bergans.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:17   #14
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Mer opptatt av kvalitet enn av merke. Vi kjøper Reima, som oftest, i utedress, men det er fordi vi har best erfaring med det. Kjøpte Reflex til eldstemann, som vinterdress, men det ble faktisk våt gjennom på knærne i dag.
Så noe opptatt av merker til ungene, men ikke pga merket men pga kvaliteten.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:17   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Høy kvalitet på ull og yttertøy, ellers kjøper jeg ikke dyre barneklær. Med mindre jeg får kjøpt dem billig her inne eller på salg og jeg synes de ser både fine og funksjonelle ut. Og så handler vi mye barneklær på loppemarked.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:24   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Nei, ikke i det hele tatt. Og jeg synes man kan få mye kvalitet for pengene under 1000 kr. Til ungene går det jo også litt på at de vokser fort ut av klærne. Vi er flinke til å la klær og utstyr gå i arv i familien, jeg har handlet brukt her og liker at de har litt å velge mellom.
Kjøpte dunboblejakke til eldste i kuldeperioden før jul på Cubus, og den har vi vært storfornøyd med. Jeg kunne kjøpt en annen til 1500 ca, men det spanderer jeg faktisk ikke. Kjøper selvfølgelig ordentlige sko, utedresser, mye ull-og fleecetøy, men det må ikke være et spesielt merke (hvis jeg ikke er spesielt fornøyd med et fra før) eller en spesiell prisklasse.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:32   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Til eldstemann er jeg opptatt av at klærne skal ha god kvalitet og holde. Det er fordi vi har to brødre som arver klær etter ham og det er veldig ålreit med klær som kan gå i arv og ikke er utslitt med en gang.

Merker i seg selv er jeg ikke opptatt av.

Nå hender det at vi kjøper klær på Felleskjøpet eller lignende butikker for kvalitetens skyld (gode arbeidsbukser og dresser til barn). Når vi handler på Felleskjøpet er det ikke fordi merkebevisstheten vår er så høy, men fordi vi vet at de klærne holder.

De gangene vi kjøper yttertøy kjøper vi gjerne kvalitetsklær, men da er det snakk om fjorårsmodeller på salg. Vi har 7 Reimatecdresser, 2 Trolldresser og 2 Didrikssonsdresser i hus, men har aldri betalt full pris.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:37   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Nei, men jeg vil gjerne ha kvalitet. Jeg kjøper veldig mye (nesten alt?) brukt da, så jeg får kvalitetsklær veldig billig på den måten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:40   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er ikke opptatt av merker. I yttertøy og sko kan det hende at vi kjøper litt dyrere, men alt annet er billig.

Sånn tenker jeg også. Om jeg kommer over merker jeg vet er god kvalitet på salg slår jeg også til.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:53   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Ikke opptatt av merke men av kvalitet.
Ull , yttertøy og sko prioriteres her, kjøper det jeg mener har best kvalitet. Har dog aldri betalt full pris for noen av ytterklærne han har.
Inneklær er jeg ikke så nøye på, men jeg finner omtrent aldri noe jeg liker på kjedebutikkene og dermed kjøper jeg dyrere klær. Jeg er kresen på det poden skal gå i.
Handler også en del på ebay og får merkeklær til samme pris som det koster på hm.
Selv om han har dyre klær, tåler de da fint å bli tilgriset, tegnet på osv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no