Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 10:56   #461
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Denne tråden er så morsom!

Jeg har fortsatt ikke glemt hvordan min heimkunnskapslærer tvinget meg og den gruppen jeg var på til å spise et helt stykke hver av eplekaken jeg hadde laget. Som jeg (ved et uhell) hadde saltet på toppen, i stedet for å strø på sukker. Det verste av alt var at hun hardnakket påsto at det ikke var noe galt med smaken, det var bare vi som var kresne.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 11:06   #462
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Dette faenskapet skulle egentlig bli til lekre fruktterter med vaniljekrem og glaserte bær. Og ja, de er ferdigstekt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 11:20   #463
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Oida, Retz ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 11:43   #464
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg lagde sveler for første gang søndag. Fikk deja vu til bildene av de berømte pizzasnurrene. Jeg trenger nok litt øvelse på stekevarme og snuing. Heldigvis smakte de bra, og gjestene var i bakrus.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 20:11   #465
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Retz du har min fulle sympati.

  Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 18:33   #466
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Nå er det lenge siden denne har vært oppe. Noen nye blundere siden sist?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 18:36   #467
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Min nyeste er i en egen tråd.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 18:41   #468
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 18:57   #469
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Prøver meg på kokoskake fra ferdigrøre as we speak. Mulig den havner inn her.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 19:13   #470
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Rapsolje funker IKKE som erstatning for solsikkeolje når man baker kake. Resultatet blir stinkende kjøkken og uspiselig kake. :erfart:

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 23:49   #471
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Når man skal lage rullekake, er det viktig å rulle kaka fort sammen etter at man tar den ut av ovnen og har hatt på fyllet. Hvis ikke må den knekkes, istedenfor å rulles, sammen og den må holdes sammen med gummistrikk (det skal sies at jeg var 12 år gammel, dog).

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 07:31   #472
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madammen fikk aldri prøve seg noe særlig på kjøkkenet som barn og ungdom, og dermed så fikk hun aldri lært av feil da..

For noen år siden skulle hun lage eggerøre. Jeg holdt på å le meg skakk da jeg kom på kjøkkenet, for hun hadde tatt "røre" veldig seriøst, og sto med ballongvisp og vispet og vispet, og skjønte ikke hvorfor den fikk så rar konsistens.

Som barn hadde jeg og ei venninne noen runder med brent gryterett, pizza med megabunn, pizza med altfor mye ost, pizza uten gjær etc.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 08:21   #473
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Pappa var aldri den som var kokk hjemme hos oss på 80 og 90 tallet.
(Han har kommet seg VELDIG nå da, dog)

De sjeldne gangene mamma var bortreist sto en av disse tingene på menyen:
- Middag hos farmor. (stakkars gutt, som måtte stelle hjemme! Vi må lage middag for han ja)
- Tomatsuppe.
- Middag hos mormor (staaaaakkars mann, som er hjemme alene!)
- Pølser og potetmos. (fra pose, seff)
- Tomatsuppe
- KOKT falukorv.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 09:10   #474
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

For noen år siden stod ALT av krydder på samme plass...
Jeg hadde lagd kjøttsaus og følte meg omtrent ferdig med kryddringen. Bare siste finish. Tror jeg skulle ha i litt paprikapulver eller cayenne. Tok det jeg antok var rett og hellte på. For det første var det overraskende nok mye større hull der enn jeg kunne huske, så det bare ramla nedi i store mengder. For det andre var det verken paprikapulver eller cayenne. Det var kanel. Det ble ikke kjøttsaus til middag likevel. Kanel står ikke lengre sammen med "vanlig" krydder.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 22:45   #475
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

For noen år siden stod ALT av krydder på samme plass...
Jeg hadde lagd kjøttsaus og følte meg omtrent ferdig med kryddringen. Bare siste finish. Tror jeg skulle ha i litt paprikapulver eller cayenne. Tok det jeg antok var rett og hellte på. For det første var det overraskende nok mye større hull der enn jeg kunne huske, så det bare ramla nedi i store mengder. For det andre var det verken paprikapulver eller cayenne. Det var kanel. Det ble ikke kjøttsaus til middag likevel. Kanel står ikke lengre sammen med "vanlig" krydder.

Kanel er jo digg i kjøttsaus! Jeg bruker masse!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 23:00   #476
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Neisj, spar kanel til desserten eller til grøt - da er jeg heller raus. Men i en kjøttsaus med hvitløk, løk, gulerøtter, tomater, karbonadedeig, oregano osv...nei,nei,nei! Hadde laga stor porsjon også må vite. Har forresten laga snørrsprettballer også en gang i tiden: Mitt første forsøk på å lage kjøttboller i frikaseesaus. Sausen var god da. Mannen snakker fremdeles om de kjøttbollene. Jeg får vel ta det som ett godt tegn egentlig, at jeg har lært litt gjennom årene. Ikke lett å flytte rett hjemmefra med en pappa som utdannet kokk til hybel alene med en som heller ikke kunne lage mat. Man lærer, man lærer, heldigvis.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 08:59   #477
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg skulle lage fylte Halloween-paprika nylig, og jeg var jo litt mer enn middels stolt da de var ferdig utskjært, men så kom de ut av stekeovnen ... Men det gjorde vel i grunnen ikke noe at de så særdeles nasty ut på selve Halloween, de SKAL jo se sånn ut da.



__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 09:03   #478
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

De paprikaene var jo hundre ganger kulere da de var stekt, Dixie - det var tross alt til Halloween!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 09:05   #479
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Hahaha du sier noe der. På Halloween skal det jo se creepy ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 09:31   #480
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Hva har du inni?

Og enn at jeg ikke tenkte på utskjært paprika.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no