Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 21:13   #401
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

av både pizzaboller og sjokoladeostekake. Fantastisk!

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:14   #402
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg viste bildene av pizzabollene til LilleLeo til min kjære, og fikk spørsmålet: "Hva er det!?".

Jeg klarer ikke å glemme den herlige dåpskaka jeg. Den kostet muligens noen tårer under selskapet, men har i ettertid kostet mange lattertårer vil jeg tro. Egentlig burde vi takke den såkalte konditoren. En god latter forlenger livet!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:52   #403
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier


Nydelig kake Beata!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:44   #404
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

LilleLeo: Jeg ler så jeg griner av pizzabollene dine!!! Dette har jeg ikke fått med meg før!!

Ellers er det jo utrolig mange morsomme bidrag her, takk for en god latter

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.


Sorry altså men jeg ler så jeg griner her!!

Siden denne tråden dukket opp igjen forleden, har jeg bare ventet på at noen skulle finne dem. Det slår ikke feil.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg viste bildene av pizzabollene til LilleLeo til min kjære, og fikk spørsmålet: "Hva er det!?".

Jeg klarer ikke å glemme den herlige dåpskaka jeg. Den kostet muligens noen tårer under selskapet, men har i ettertid kostet mange lattertårer vil jeg tro. Egentlig burde vi takke den såkalte konditoren. En god latter forlenger livet!

Trenger jeg å si at vi ikke brukte samme bakeri til Lillebror sin kake?

Forleden dag brøt jeg et prinsipp, og det var å gå innom nevnte bakeri for å kjøpe meg noe mat. Det gjorde vondt i hele kroppen, men det var så praktisk. Jeg tok en titt på kakene som lå der, og måtte bite meg selv i leppen for å ikke utbryte: "Å fytti helvete for noen støgge kaker!" Det var tragisk. Traaagisk. De var så stygge at jeg ikke hadde lyst å smake på dem en gang, og da er det gale.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 06:56   #405
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

LilleLeo:

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 14:34   #406
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg kommer nok aldri til å glemme den gangen min far kokte rekene sammen med fiskebollene i den hvite sausen. De var som tyggegummi!
Stakkar hadde nettopp blitt alenepappa og ikke helt vant til å lage mat..

Ei heller vil jeg glemme svigermors pizza med kun ett lag ferdig skivet gulost på.

Jeg skulle ha med en kake på jobb sist jeg hadde bursdag.. Lite gjennomtenkt av meg å ha med suksessterte (mandelbunn og gul krem) når jeg faktisk da pendler til jobb. Etter en 2 timers busstur var både den hvite buksen min og bussetet full av seig gul masse som hadde sklidd ut fra kaketina. Hører med til historien at gutta var like fornøyde så vi skrapet opp resten av kremen inne i beholderen og spiste opp alt sammen.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 14:45   #407
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jeg skulle ha med en kake på jobb sist jeg hadde bursdag.. Lite gjennomtenkt av meg å ha med suksessterte (mandelbunn og gul krem) når jeg faktisk da pendler til jobb. Etter en 2 timers busstur var både den hvite buksen min og bussetet full av seig gul masse som hadde sklidd ut fra kaketina. Hører med til historien at gutta var like fornøyde så vi skrapet opp resten av kremen inne i beholderen og spiste opp alt sammen.

Heerlig!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 11:00   #408
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Forleden dag brøt jeg et prinsipp, og det var å gå innom nevnte bakeri for å kjøpe meg noe mat. Det gjorde vondt i hele kroppen, men det var så praktisk. Jeg tok en titt på kakene som lå der, og måtte bite meg selv i leppen for å ikke utbryte: "Å fytti helvete for noen støgge kaker!" Det var tragisk. Traaagisk. De var så stygge at jeg ikke hadde lyst å smake på dem en gang, og da er det gale.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 14:08   #409
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Siden denne tråden dukket opp igjen forleden, har jeg bare ventet på at noen skulle finne dem. Det slår ikke feil.


Trenger jeg å si at vi ikke brukte samme bakeri til Lillebror sin kake?

Forleden dag brøt jeg et prinsipp, og det var å gå innom nevnte bakeri for å kjøpe meg noe mat. Det gjorde vondt i hele kroppen, men det var så praktisk. Jeg tok en titt på kakene som lå der, og måtte bite meg selv i leppen for å ikke utbryte: "Å fytti helvete for noen støgge kaker!" Det var tragisk. Traaagisk. De var så stygge at jeg ikke hadde lyst å smake på dem en gang, og da er det gale.


Lurer på om den konditoren egentlig har havnet på feil hylle i livet?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 14:21   #410
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.


Lurer på om den konditoren egentlig har havnet på feil hylle i livet?

Eh, man kan si det sånn. Om jeg skulle dumpe innom der en annen gang, skal jeg stå med mobilen i hånden og diskret ta bilder av djevelskapet.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 23:40   #411
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

LilleLeo: Jeg tror vi trenger en reprise på de dåpskakebildene, altså!

  Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 01:26   #412
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

LilleLeo: Jeg tror vi trenger en reprise på de dåpskakebildene, altså!

Enda en gang? De ligger i tråden her ett-eller annet sted. :lat:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 01:33   #413
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jaggu pokker meg fant jeg den ikke:

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Værs go':









__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 08:25   #414
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Uff, for en kake!
Det er jo helt tydlig at "noen" burde finne seg en ny jobb.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 08:35   #415
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 08:57   #416
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Men LilleLeo: Du klagde på den kaka, sant? Hvordan gikk det?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:03   #417
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Å fy for en stygg kake.


Men jeg lo godt av pizzabollene dine.

Og Mim sin svigermor da, ble kvalm av å lese det, at det går an.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:04   #418
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Må le litt av den kaka ja. Men godt å ha en god historie da, selv om det ikke er så gøy akkurat der og da

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:09   #419
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Kaka var akkurat så festlig som jeg husket den!
Takk for en god latter, LilleLeo!

  Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:37   #420
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Men LilleLeo: Du klagde på den kaka, sant? Hvordan gikk det?

Joda, jeg klagde. Jeg ringte og snakket først med en koselig dame. Hun sa hun måtte innrømme at han (som laget kaken), ikke var noe flink på skrift, personlig likte hun best Lie Nielsen.
Så fikk jeg snakke med sjefen sjøl, som hadde laget kaken. Han tålte ikke kritikk, det var mitt problem at jeg ikke likte kaken. Når jeg argumenterte med at den slettes ikke var slik jeg bestilte den, så var det ikke noe svar å få egentlig. De laget kakene slik, og det var mitt problem om jeg ikke likte den. 400 kr for det stygge greiene der. Ikke et rødt øre i kompensasjon. Jeg var så sint at jeg satt og skalv og ropte i telefonen og det er meget sjeldent at jeg kjefter på grunn av dårlig service.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no