Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Android applications

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-10, 16:45   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Har installert bl.a.
- Advance Task Killer
- Bubble (vater)
- Bubble Burst Free
- XKCD
- Daily Dilbert
- Google Earth
- Googles
- GPS Speedo
- Labyrinth Lite
- Opera Mini
- Remote RDP Lite
- Retro Camera
- Shazam
- Yr
- xPiano
- ThrottleCopper
+ en del andre småspill, Pthello, forskjellige kabalgreier

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 23:11   #22
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Nå har jeg kjøpt meg telefon, og styrer fælt med å finne ut av hvordan man laster ned og innstallerer diverse apps.
Kjøpte Samsung Galaxy S i9000, tror jeg den heter. Spennende om jeg får det til nå.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 23:21   #23
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Android applications

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Nå har jeg kjøpt meg telefon, og styrer fælt med å finne ut av hvordan man laster ned og innstallerer diverse apps.
Kjøpte Samsung Galaxy S i9000, tror jeg den heter. Spennende om jeg får det til nå.

Er det Android operativsystem? Da har du kanskje noe som heter Marked en plass.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 00:27   #24
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Er det Android operativsystem? Da har du kanskje noe som heter Marked en plass.

Ja, det er Android, og jeg har funnet markets. Det er bare det at det ser ut som den laster ned hele tiden, og ingenting mer skjer. Det er sikkert noe jeg har glemt å gjøre, eller noe tenker jeg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 00:44   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Ja, det er Android, og jeg har funnet markets. Det er bare det at det ser ut som den laster ned hele tiden, og ingenting mer skjer. Det er sikkert noe jeg har glemt å gjøre, eller noe tenker jeg.

Programmene lastes ned og installeres i bakgrunn. Gå på oversikten for applikasjoner for å se hva som har blitt installert. Du kan evt. søke opp applikasjonen.

Er det en HTC-telefon med Android og HTCs egne Sense-grensesnitt trykker man på på ikonet nede i venstre hjørne - sirkel med en trekant inni.

MEN: Når dere tar ned applikasjoner... legg merke til hva applikasjonene skal ha tilgang til. En del applikasjoner skal ha tilgang til bl.a. telefonliste, personinfo etc. uten at de egentlig skulle ha noe reelt behov for det egentlig...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 00:47   #26
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Programmene lastes ned og installeres i bakgrunn. Gå på oversikten for applikasjoner for å se hva som har blitt installert. Du kan evt. søke opp applikasjonen.

Er det en HTC-telefon med Android og HTCs egne Sense-grensesnitt trykker man på på ikonet nede i venstre hjørne - sirkel med en trekant inni.

MEN: Når dere tar ned applikasjoner... legg merke til hva applikasjonene skal ha tilgang til. En del applikasjoner skal ha tilgang til bl.a. telefonliste, personinfo etc. uten at de egentlig skulle ha noe reelt behov for det egentlig...

Takk for svar.
Skal sjekke dette med hva de forskjellige applikasjonene skal ha tilgang til.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 00:47   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Takk for svar.
Skal sjekke dette med hva de forskjellige applikasjonene skal ha tilgang til.

I det man velger å installere får man en oversikt over hva applikasjonen aksesserer på telefonen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 00:57   #28
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Hmmm... jeg skjønner ikke dette med market jeg altså.

Jeg går inn, velger en applikasjon, og trykker install, og så kommer det opp beskjed om at denne vil installeres.
Hvis jeg videre går inn på Downloads på market, så står det starting download på app'en jeg har valgt å innstallere. Så skjer det ikke noe mer, og jeg finner ikke app'en igjen på noen av skrivebordene.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:54   #29
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Android applications

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Hmmm... jeg skjønner ikke dette med market jeg altså.

Jeg går inn, velger en applikasjon, og trykker install, og så kommer det opp beskjed om at denne vil installeres.
Hvis jeg videre går inn på Downloads på market, så står det starting download på app'en jeg har valgt å innstallere. Så skjer det ikke noe mer, og jeg finner ikke app'en igjen på noen av skrivebordene.

Dte hørtes rart ut. Når jeg trykker Install, tar det et par minutter så har applikasjonen lagt seg i lista med alle de andre appene. I tillegg vises det øverst på telefonen, der jeg ser innkomne meldinger og mail også.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 00:45   #30
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Dte hørtes rart ut. Når jeg trykker Install, tar det et par minutter så har applikasjonen lagt seg i lista med alle de andre appene. I tillegg vises det øverst på telefonen, der jeg ser innkomne meldinger og mail også.

Det ordnet seg i dag. Jeg tror kanskje det var fordi telefonen var koblet opp til trådløst nett, men at signalene var altfor svake.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 08:54   #31
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Android applications

Så bra

Hver kveld er min HTC med meg til sengs. Så løser jeg en Sudoku, eller et annet spill før jeg sovner. Artig

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 21:22   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Android applications

Dytter litt på denne jeg.

Dette androide markedet, hvor finner jeg det? Er det samlet på et sted, flere steder? Jeg fant f.eks følgende side, men der er det jo ikke så mye?

http://www.android.com/market/#app=com.com2us.HG

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 21:42   #33
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Android applications

Det ligger på telefonen, som et ikon på den ene rullegardingreia. Trykk på den, så får du opp massevis av muligheter. Søk helt øverst.

  Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 21:55   #34
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Android applications

Ah, takk! Fant ikonet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 08:28   #35
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

Dytter litt igjen, jeg. Noen som har funnet flere bra apps i ferien?

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 09:33   #36
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Android applications

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Etter en tråd her om en iphone-app som heter hipstamatic har jeg lastet ned en lignende som heter "vignette demo" og som har mange morsomme foto-muligheter. Denne bruker jeg masse om dagen!

Har akkurat lastet ned denne. Genial!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 10:30   #37
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Android applications

Jeg skulle gjerne hatt et lite program der jeg legger inn hvor mye penger jeg bruker. Gjerne med forskjellige valuta. Noen som har prøvd mint.com for android?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 11:04   #38
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Android applications

I tillegg til det som er nevnt her bruker jeg ColorNote for å skrive handlelister. Veldig kjekt med funksjon der man kan hake av etterhvert som man har lagt ting i kurven, også kan man sortere lista på nytt sånn at det man har igjen blir stående øverst.

Jeg har også Barcode Scanner, mest fordi det er gøy og for å hente snarveier til app'er jeg vil innstallere.

GeoQuiz bruker jeg som tidsfordriv når jeg f.eks venter på bussen, og jeg bruker Brain Genius på samme måten. Synes det er greit med tidsfordriv som utfordrer hjernen litt.

På flytur med smårollingen har jeg brukt Toddler Lock og diverse applikasjoner med bilder og dyrelyder. Setter da telefonen i flight-mode før jeg skrur den av før avgang, for da kommer den i flight-mode når jeg skrur den på etter at vi har kommet i lufta, så kan hun spille og kose seg når hun blir utålmodig.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 12:24   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Android applications

Jeg har tidligere innstallert ColorNote og Kindle. Også har jeg lagt inn og fjernet noen apps, blant annet bakgrunnsbilder som bare ble tull på min X10 og en vekkerklokke jeg ikke likte.

Etter inspirasjon fra denne tråden har jeg nå innstallert TasKiller. Også innstallerte jeg AnySoftKeyboard norwegian, uten at jeg har funnet ut hvordan jeg kan bruke den. Jeg finner den inne på "ordne apps" men hvordan får jeg den til å funke når jeg skriver meldinger? Den ligger ikke ute med eget ikon på telefonen heller.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 12:25   #40
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Android applications

Jeg blir forhåpentligvis Androidbruker i løpet av morgendagen. Hvor mye koster appsene?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no