Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vogn til nesten-skole-unger?!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 23:47   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg kan skjønne HI - for selv synes jeg det er litt rart med alle som triller tur med 3-åringer og 4-åringer i gågate på lørdager. Jeg mener - hvor morsomt er det for ungene?

Hva mener du med det? Vi har en tre og et halvt-åring og bruker vogn på han ennå. Skal vi rundt i byen en lørdag så blir han sliten innimellom, han kan sitte i vogna og følge med på omgivelsene, og vi har et sted vi kan stappe alle poser og stæsj. Det er vel minst like gøy for et barn i byen som i skogen, jeg skjønner ikke at det ene skal være så mye bedre enn det andre. Ja takk, begge deler, sier nå jeg.
Vi triller til og fra barnehagen også, fordi to kilometer oppoverbakke tar *litt* lang tid når man skal på jobb hvis han skal gå selv.
Det virker som de som det er rart med unger over året i vogn er dem som kjører bil de fleste steder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:47   #22
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kan virkelig ikke skjønne at noen blir matt av å se fem-seks-åringer i vogn.

Vogner er vel strengt tatt ikke beregnet på så store barn?

Hvor store må de være før du synes de er for gamle,da?
Tror min gutt på 5 hadde syntes det hadde vært helt absurd å bli plassert i en vogn.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:48   #23
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kan virkelig ikke skjønne at noen blir matt av å se fem-seks-åringer i vogn.

Ikke jeg heller.. hver sin sak liksom...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:49   #24
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg for min del har ikke brukt vogn på barn som er 3+ og jeg hadde ikke fått ungene til å sitte i vogn når de har passert den alderen heller.

Da ene gutten her var 3 år da vi var i syden så hadde vi med vogn hjemmefra, og den ble brukt hver kveld, han sovnet i den ved siden av oss mens vi voksne og de andre ungene satt ute om kvelden å så på underholdning. alternativet hadde vært at en voksen måtte ha blitt med han på rommet for å sove, for han hadde ikke greid å holde seg våken.
På dagtid så satt han ikke i vognen.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:50   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vogner er vel strengt tatt ikke beregnet på så store barn?

Hvor store må de være før du synes de er for gamle,da?
Tror min gutt på 5 hadde syntes det hadde vært helt absurd å bli plassert i en vogn.

Tror min snart femåring hadde syntes det hadde vært helt ok om han var dødssliten og sola stekte på.


Vogner tåler jo stortsett 20kg da, så sånn sett så kan man vel bruke de så lenge man gidder?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:51   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Det kommer nok både an på ungene og hvordan man bruker ferien også tenker jeg, noen vil innom hver eneste ruin og museum, andre vil tasse fra hotellet til bassenget. Noen har barn som blir fort slitne, andre har duracellkaniner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:53   #27
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vogner tåler jo stortsett 20kg da, så sånn sett så kan man vel bruke de så lenge man gidder?

20 kilo? Ja, da kan min tynne bønnestengel sikkert sitte i vogn fram til 3.klasse.

Er nok et poeng at en trille kan være fin å ha i varmen på ferietur - så framt man har barn som faktisk vil sitte i den. Det kommer jo an på hva man er vant med.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:55   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tror min gutt på 5 hadde syntes det hadde vært helt absurd å bli plassert i en vogn.

Det er det jeg innbiller meg at min seksåring også ville tenkt. Jeg tror tanken ville vært nesten like fjern for ham (da han var fem) som tanken er fjern for at jeg skal sette meg i ei vogn selv.
Dette handler sikkert om hva man er vant til.

Å sitte på en bråkete restaurant med treåring og seksåring sovende i vogner virker også ganske absurd i vår familie.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:56   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tror min gutt på 5 hadde syntes det hadde vært helt absurd å bli plassert i en vogn.

Mens min tvers igjennom latsabb av en femåring hadde jubla ved tanken om mamma tryllet fram en vogn til ham.

Dream on, guttebass. : ond mor:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:57   #30
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Mens min tvers igjennom latsabb av en femåring hadde jubla ved tanken om mamma tryllet fram en vogn til ham.

Dream on, guttebass. : ond mor:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:01   #31
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å sitte på en bråkete restaurant med treåring og seksåring sovende i vogner virker også ganske absurd i vår familie.

Her sover ungene like godt selv om det er bråkete rundt dem, så vi har valgt den løsningen i syden, for vi har jo så spredning på ungene så de største ville synes det hadde vært kjedelig om vi måtte dele oss hver kveld fordi noen måtte på rommet for å sove.
Men i år blir det nok ingen vogn, regner med at 5 åringen holder ut en stund han også.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:03   #32
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva mener du med det? Vi har en tre og et halvt-åring og bruker vogn på han ennå. Skal vi rundt i byen en lørdag så blir han sliten innimellom, han kan sitte i vogna og følge med på omgivelsene, og vi har et sted vi kan stappe alle poser og stæsj. Det er vel minst like gøy for et barn i byen som i skogen, jeg skjønner ikke at det ene skal være så mye bedre enn det andre. Ja takk, begge deler, sier nå jeg.
Vi triller til og fra barnehagen også, fordi to kilometer oppoverbakke tar *litt* lang tid når man skal på jobb hvis han skal gå selv.
Det virker som de som det er rart med unger over året i vogn er dem som kjører bil de fleste steder.

Heisann - trykket jeg på et ømt punkt eller? Ang den siste setningen fra deg - jeg sa jo ærlig nok i mitt innlegg at en viktig grunn til at vi ikke brukte vogn var at vi måtte kjøre til barnehagen. Prøv å trille vogn fra Torshov til Kringsjå studentby, det går bare ikke. Selvsagt er det lurt med vogn til en 2-åring om det tar 15 min å trille til barnehagen - bra for miljøet å unngå bilen også!

Ellers så står jeg for det jeg sa om det å trille såpass store barn på "bytur", for vi gjør ikke slikt med barna våre. Jeg tror ikke det er så morsomt for barn å sitte i en vogn jeg. På tur i skogen (eller rettere sagt - noen hundre m bak huset som jo er langt nok for de) er de jo aktive - de kan ta på, se på, lukte på osv - og det tror jeg er bedre enn en bytur i vogn. Men - man må jo se det store bildet her også - er det snakk om en bytur i halvåret gjør det jo ingenting. Og er det oftere enn det, er det ikke noe jeg ville valgt, men det er jo opp til foreldrene.

  Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:15   #33
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Ellers så står jeg for det jeg sa om det å trille såpass store barn på "bytur", for vi gjør ikke slikt med barna våre. Jeg tror ikke det er så morsomt for barn å sitte i en vogn jeg.

Lillesøster satt ikke i vogn før hun var passert to år. Da insisterte hun på vogn selv. Fordi det var kjedelig? Og hvorfor hender det at både to og tre av ungene våre nærmest slåss om å få sitte i vogna. Også fordi det er kjedelig? Eller kanskje fordi de er slitne? Ungene våre er forresten vant til å gå mye i hverdagen, i motseting til mange andre. Jeg kan ikke se noe galt i at de skal få sitte i vogn av og til for å hvile trøtte ben.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:17   #34
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Vi kommer nok til å ta med vogn på reiser enda en stund. Rett og slett fordi Pandaen, enn så lenge, sover godt i vognen om kvelden , det er befriende for han å kunne hvile når han blir sliten og vi trives med å kunne være ute på restaurant om kvelden også etter han sovner klokken 19:30.

Og det er slett ikke alle restaurantene som er bråkete på de stedene vi reiser til.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:22   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg kan skjønne HI - for selv synes jeg det er litt rart med alle som triller tur med 3-åringer og 4-åringer i gågate på lørdager. Jeg mener - hvor morsomt er det for ungene?
.

Hvis Poden (3) fikk velge helt selv hadde han heller valg en bytur på lørdag enn familietur i skogen. Han vil gjerne sitte i vogna si om vi er steder med mange mennesker (gjerne gågata el.l), og det får han lov til. Og han storkoser seg.
Dette betyr ikke at han ikke klarer å gå turer i skog og mark og slike ting, som jeg får litt inntrykk av at du tenker.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tror min gutt på 5 hadde syntes det hadde vært helt absurd å bli plassert i en vogn.

Jo, jo, men jeg tror ikke de 5-åringene som siter i vogn på ferie blir "plassert" i vogn. Jeg tror ganske sikkert at de får tilbud om å sette seg i den når de begynner å bli slitne.

Jeg har sett familier på tur med unger der det lyser av hele ungen at h*n er sliten fra innerst til ytterst, fra topp til tå. Og enda er det gjerne igjen mye av dagen. På ferie vil man vel kanskje unngå gnisninger som dette kan skape, og derfor bruker mange vogn på ferie selv om de ikke gjør det i hverdagen hjemme.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:23   #36
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Lillesøster satt ikke i vogn før hun var passert to år. Da insisterte hun på vogn selv. Fordi det var kjedelig? Og hvorfor hender det at både to og tre av ungene våre nærmest slåss om å få sitte i vogna. Også fordi det er kjedelig? Eller kanskje fordi de er slitne? Ungene våre er forresten vant til å gå mye i hverdagen, i motseting til mange andre. Jeg kan ikke se noe galt i at de skal få sitte i vogn av og til for å hvile trøtte ben.

Jeg har ikke vært veldig kategorisk i mine innlegg om at "vogn er feil" - tvert i mot har jeg da skrevet at jeg ser behovet ved ferier og evt. lengre gåturer.

Men å la barn sitte i vogn et par timer mens man shopper seg gjennom et kjøpesenter eller ei gågate, kan da ikke være ok. Eller er det bare jeg som ser de sutrete ungene med saftflasker og som av mødrene blir stappet full av godteri for å holde munn? Og det er mange av de her jeg bor ihvertfall.

Likevl - det får de da selv bestemme om de vil gjøre. Vi gjør det ikke slik. Jeg tar ihvertfall ikke med ungene på slep når jeg skal utføre diverse ærender. Så får det bli min sak hvordan jeg gjør det, og så får det bli andres sak hvordan de gjør det.

Men jeg kan altså skjønne HI sin forundring, for å bruke vogn til store unger er ikke noe jeg gjør.

  Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:25   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Ellers så står jeg for det jeg sa om det å trille såpass store barn på "bytur", for vi gjør ikke slikt med barna våre. .

Mulig jeg tolker deg helt feil altså, men sier du at fordi dere ikke gjør slikt med barna deres, så burde ingen andre gjøre det heller?

Dere lever fasiten?

(regner ikke med du bekrefter at det var det du mente, men det er slik jeg leser den setningen der.)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:27   #38
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi skal på ferie i sommer og tanken på å ha treåringen i vogn virker helt fjern, men jeg skjønner jo at andre kan ha det annerledes.

Våre gutter er akkurat like gamle, og her er tanken på å ha med vogn på ferie helt naturlig. Vogna brukes lite i hverdagen, han går til barnehagen som er rett ved osv. Men skal vi handle en del på senteret, eller gå et stykke så tar vi definitivt med vogn. Poden begynte vel å gå nærmere et år senere enn din gutt tenker jeg, det har vel kanskje litt å si på når vognperioden avsluttes også kanskje?

Jeg har vært på en del sydenturer de siste årene, og jeg kan ikke huske å ha sett 5-6 åringer i vogn. Isåfall har jeg ikke blitt sjokkert.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:28   #39
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis Poden (3) fikk velge helt selv hadde han heller valg en bytur på lørdag enn familietur i skogen. Han vil gjerne sitte i vogna si om vi er steder med mange mennesker (gjerne gågata el.l), og det får han lov til. Og han storkoser seg.
Dette betyr ikke at han ikke klarer å gå turer i skog og mark og slike ting, som jeg får litt inntrykk av at du tenker.

Nei, her overtolker du. Jeg har ikke sagt noe om at unger som sitter i vogn ikke kan å gå turer i skogen. Jeg velger bare å ikke ta med ungene på byturer på de få hele dagene vi har sammen. Jeg velger å gi ungene andre impulser - rett og slett fordi jeg tror det blir for lite natur i hverdagen generelt.

Det er mange av de aktivitetene jeg drar med ungene på som de selv gladelig hadde byttet bort med et par timer Playstation eller dataspill, men i etterkant av slike turer er de veldig godt fornøyde likevel. Og dermed fortsetter jeg å dra med ungene på slike ting som gir de litt mer utfordringer enn å sitte passiv i en vogn.

At andre velger litt annerledes er helt greit for meg.

  Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:32   #40
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Mulig jeg tolker deg helt feil altså, men sier du at fordi dere ikke gjør slikt med barna deres, så burde ingen andre gjøre det heller?

Dere lever fasiten?

(regner ikke med du bekrefter at det var det du mente, men det er slik jeg leser den setningen der.)

Jeg har da skrevet i hvert eneste j...a innlegg nå at det er jeg som velger det slik og det er grunnen til at jeg forstår HI sin undring?

Men selvsagt er det en grunn til at jeg velger slik - for jeg mener jo at det tross alt er viktigere for ungene å være mer ute i naturen og på turer, enn "i vogn på bytur"-alternativet. Det er jo mange av oss som velger å prioritere de tingene vi selv synes er viktige?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no