Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tett dusjkabinett

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-24, 15:32   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Tett dusjkabinett

Utgangspunkt: vannet renner tregt i dusjkabinettet.

Har mundin.

Er det noe poeng å bruke mundin når vannet ikke har rent ned, men ligger rundt sluket?

Ikke mye, men en halv centimeter?

Kommer mundinet til der det skal gjøre en forskjell da?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 15:42   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Du kan prøve. Men kjøp det som heter stakestang, en rull med lang metallgreie du kan dytte ned i sluket og trekke tilbake.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 15:47   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Har du latt det stå lenge, sånn over natta omså? Og så veldig varmt vann for å løse opp alt etterpå - jeg pleier å koke opp vann, eller helt kokende tør jeg ikke tømme i dusjkabinett-sluken (plastgreier).
For jah, det samler seg opp hår der. Kan lønne seg å forebygge med Mundin av og til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 16:24   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Du kan fint bruke Mudin selv om det er litt vann igjen. At vannet ikke har rent ut betyr at det er helt tett, men vekten til Mudin gjør at det trenger gjennom vannet så det er perfekt nettopp til tette sluk.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 16:30   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har du latt det stå lenge, sånn over natta omså? Og så veldig varmt vann for å løse opp alt etterpå - jeg pleier å koke opp vann, eller helt kokende tør jeg ikke tømme i dusjkabinett-sluken (plastgreier).
For jah, det samler seg opp hår der. Kan lønne seg å forebygge med Mundin av og til.

Takk for tips. Har stått siden 9 i morges.

Har hatt dette dusjkabinettet selv, nå leier jeg.

Billigste man fant på nettet. Det tettet seg da også veldig tidlig, sånn i 2. måned en person brukte det. Og det virker som det er hår som kommer opp ja.

I tillegg var det jo brukt av den personen som leide her før meg, og tydelig uvasket da jeg flyttet inn. Herlig.

Kan prøve med varmt vann Eller vente til i kveld og se om mesteparten av vannet har rent ned, og da prøve med mundin.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 16:52   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Bruk mundin. Jeg lar det stå over natten og heller så en bøtte eller to med veldig varmt vann i. Pleier å løse problemet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 17:43   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bruk mundin. Jeg lar det stå over natten og heller så en bøtte eller to med veldig varmt vann i. Pleier å løse problemet.

Men må jeg vente til vannet har rent ned? Kommer mundin til der det trengs når det er 1/2 cm vann i dusjkabinettet, og de få millimeterene med åpning i "sluket" (er en runding med få millimeters åpning rundt), eller vil mundin bare blande seg i vannet som står i "gulvet" i dusjkabinettet og ikke gjøre nytte for seg?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 17:45   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Du kan fint bruke Mudin selv om det er litt vann igjen. At vannet ikke har rent ut betyr at det er helt tett, men vekten til Mudin gjør at det trenger gjennom vannet så det er perfekt nettopp til tette sluk.

Ok, takk for tips!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 17:46   #9
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men må jeg vente til vannet har rent ned? Kommer mundin til der det trengs når det er 1/2 cm vann i dusjkabinettet, og de få millimeterene med åpning i "sluket" (er en runding med få millimeters åpning rundt), eller vil mundin bare blande seg i vannet som står i "gulvet" i dusjkabinettet og ikke gjøre nytte for seg?

Så ikke Myria sitt svar før jeg skrev.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 20:14   #10
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Case: bør få til å vaske håret i morgen tidlig.

Får ikke til å vaske det bøyd over vask, og tror ikke jeg har tørr-shampo.

Er det like greit å utsette å ha oppi mundin til etter jeg har vasket håret i dusjen (1/2-centimeteren med vann har vært der siden klokken 14 i dag)? Da blir det jo litt mer vann før jeg har oppi mundin i morgen ettermiddag. Tar eventuelt kattevask utenfor kabinettet av resten av kroppen, så blir vel ikke så ekstremt mye mer vann.)

Eller er det en fordel å ha oppi mundin i kveld..

Tenker at det er en mulighet for at jeg ikke får bort all mundinen og eventuelt ikke får vasket håret i morgen tidlig..

Da blir det isåfall å dra til time i helsevesenet med uvasket hår.(Og jeg føler meg skikkelig ille med uvasket hår, bruker mye stash som gjør det fettete. Og behandlingen kan ikke gjøres med caps.. og helsepersonellet må borti håret mitt.

Ilandsproblemer..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 21:01   #11
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Kjenner jeg bare tar sjansen på å møte opp med uvasket hår. Kan sikkert ha i noe stash som gjør at det ikke blir helt ille. Kjenner jeg ikke har overskudd til å begynne med Mundin i kveld.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 21:22   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Jeg ville vel forsøkt å rense sluket først og heller brukt Mudin etterpå hvis det må til. Alle sluk må renses av og til, både dusjkabinett og andre. På med gummihansker og fisk ut hår og gugge. På vårt dusjkabinett kan man enten legge seg på magen og stikke hånda under og ned i sluken, eller man kan vri litt på kabinettet slik at man kommer til. Min erfaring er iallfall at det er langt mer effektivt å rense manuelt enn å bruke Mudin. Er det skikkelig tett, renser vi først og tømmer etter en skvett Mudin etterpå. Vi er fire langhårede damer her i huset og av og til dusjer vi også hundene, så her renses slukene ganske ofte, slik ca hver 3-4 uke. Vi har litt dårlige erfaringer med tette sluk, så vi gjør det heller ofte for å slippe ordentlig trøbbel.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 21:27   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Har du prøvd å skru opp og rense sluket? Det må man jo uansett gjøre iblant.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 22:17   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Fjerne gugge først. Det er ingen hyggelig jobb, men må til innimellom.

Hår og såpe i kombinasjon skaper noen skikkelig gufne guffer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 22:25   #15
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Fjerne gugge først. Det er ingen hyggelig jobb, men må til innimellom.

Hår og såpe i kombinasjon skaper noen skikkelig gufne guffer.

Takk for advarsel.

Leide leilighet 6 år i mine yngre dager og husker ikke at dette var en problemstilling..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 22:29   #16
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Eg finn ei eller anna sjuk glede i å fjerne gøgge frå tette sluk. Skulle lett gitt ei hjelpande hand om geografien var annleis, Ine.

Men ja, rense først og eventuelle kjemikalier etterpå hvis behov.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 22:43   #17
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

En sånn kan være kjekk å ha for å få opp hår etc og en sånn kan være kjekk for å forhindre at hår kommer ned i sluket.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 22:45   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Det heter Mudin. Men får du ikke åpnet sluket og renset det manuelt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 22:45   #19
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg finn ei eller anna sjuk glede i å fjerne gøgge frå tette sluk. Skulle lett gitt ei hjelpande hand om geografien var annleis, Ine.

Men ja, rense først og eventuelle kjemikalier etterpå hvis behov.



Gode du!

Tror jeg får hjelp ganske snart. Med skjør rygg er det ikke bare bare å ligge på knærne. Uten brudd i ryggen hadde jeg nok bare lagt meg ned og skrudd opp og skrapa til meg hår og gugge.

Heldigvis varer bare panikkangsten et kvarter eller så. Er så glad for at jeg klarer å regulere meg, dessuten lærer man av alt.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 22:47   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tett dusjkabinett

Sluk er no herk men jeg tror de fleste av oss med langt hår har tett kjennskap til slukrens.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no