Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Eksempler på ting som er lett å misforstå

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-24, 11:55   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Åhja, "det ordner seg nok" er den absolutt verste responsen på slikt. NOEN MÅ ORDNE DET! DET SKJER IKKE MAGISK!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-24, 13:29   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Åhh, nå fikk jeg akkurat svar på en korrektur jeg hadde sendt ut og bedt vedkommende sjekke tlfnr og at alt er riktig skrevet: "sikkert bra".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-24, 13:34   #23
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Åhh, nå fikk jeg akkurat svar på en korrektur jeg hadde sendt ut og bedt vedkommende sjekke tlfnr og at alt er riktig skrevet: "sikkert bra".

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-24, 17:13   #24
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Jeg syns generelt det er ganske lett å misforstå både folk og tekst. Mulig jeg er særlig begavet.

Denne med hva som er neste onsdag er en gjenganger her i heimen. Vi har bommet på det så mange ganger at det må presiseres med dato. Her har vi i tillegg forskjellig morsmål og det hjelper ikke på neste-onsdag-problemet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-24, 18:32   #25
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Vi har nylig hatt en diskusjon angående bruk av ordet «innen». Skriver jeg «innen 20. februar mener jeg senest klokka 2359 den 19. februar». Enden på diskusjonen er at jeg mener jeg har rett men kommer aldri til å bruke ordet «innen» i den sammenhengen mer.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-24, 20:24   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Vi har nylig hatt en diskusjon angående bruk av ordet «innen». Skriver jeg «innen 20. februar mener jeg senest klokka 2359 den 19. februar». Enden på diskusjonen er at jeg mener jeg har rett men kommer aldri til å bruke ordet «innen» i den sammenhengen mer.

Det er jo i så fall bare bra, for det er jo helt meningsløst og bare en felle å skrive «innen irrelevant dato» når det ikke er det minste vanskelig å skrive «senest relevant dato».

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-24, 22:30   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Jeg prøver å organisere et felles møtetidspunkt for flere mennesker, og det er altså pøkk umulig å få folk til å svare på HELE spørsmålet, som ikke er "hvilke dager passer best", men "hvilke dager KAN du". For hvis vi skal finne en dag som passer alle, så må alle oppgi alle de kan! Har holdt på med dette i en måned nå.


Ellers husker jeg fra industriarbeidsplass i urtiden, at man stemplet inn klokken 7, SÅ gikk man i garderoben, og der hadde man god tid, men det var forventet/på en måte forhandlet frem, at 0720 gikk man og hentet verktøy og begynte å tusle seg i gang. Til de avtalte kaffepausene og lunsj la man fra seg verktøyet i good tid før man tuslet til termosen. Man gikk i garderoben 1430, stilte seg i kø ved stemplingsuret fra 1445, og førstemann stemplet ut 1456, for det var det visst forhandlet frem at var greit uten trekk i lønn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-24, 12:14   #28
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg prøver å organisere et felles møtetidspunkt for flere mennesker, og det er altså pøkk umulig å få folk til å svare på HELE spørsmålet, som ikke er "hvilke dager passer best", men "hvilke dager KAN du". For hvis vi skal finne en dag som passer alle, så må alle oppgi alle de kan! Har holdt på med dette i en måned nå.

Doodle!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-24, 12:18   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Å, det mangler ikke på VERKTØY, skal jeg si deg! Det er folks evne/vilje til å BRUKE dem, eller eventuelt, bare SVARE PÅ DET JEG SPØR OM!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-24, 12:21   #30
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, det mangler ikke på VERKTØY, skal jeg si deg! Det er folks evne/vilje til å BRUKE dem, eller eventuelt, bare SVARE PÅ DET JEG SPØR OM!



Skulle du tatt deg en tur innom såpekassetråden? Det er godt å få det ut.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-24, 13:37   #31
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Vil du hva et glass vann? "Det går fint". Tenåringen mener da nei takk, men i mitt hode betyr det ja takk.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-24, 13:45   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Vil du hva et glass vann? "Det går fint". Tenåringen mener da nei takk, men i mitt hode betyr det ja takk.

Det der der…!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-24, 13:55   #33
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Og ikke minst hva betyr hmh- og mhm-lydene. Det er greit at de nikker eller rister på hodet når de sier det, men står jeg med ryggen til eller i kjøkkenet, så SER jeg jo ikke det. Jeg greier ikke å skille de to lydene fra hverandre.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-24, 19:26   #34
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Vil du hva et glass vann? "Det går fint". Tenåringen mener da nei takk, men i mitt hode betyr det ja takk.

Ja, gud bedre. Noe så unnsansynlig irriterende bruk av språket!! Enten er det jatakk eller så er det neitakk. "Det går fint", lizzm.....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-24, 22:27   #35
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eksempler på ting som er lett å misforstå

Det går fint = nei
Sikkert = ja

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no