Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gode oppbevaringstips leilighet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-22, 18:38   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gode oppbevaringstips leilighet

Ja, finnes det gode tips?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:25   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, finnes det gode tips?

Da vi bodde i leilighet, lagde vi hyller og knagger inne på teknisk rom. Og ute i boden, hadde vi også hyller til alt som ikke måtte oppbevares varmt, som potteskjulere, verktøy osv.
Mannen min sveiset hylleknekter og brukte vanlige planker som hyller, to i bredden. Men kjøpe hylleknekter og bruke hobbyplater fungerer også. Jeg tror trikset var dype hyller, da rommer de mye, og du kan plassere det meste der, uten at det faller ned.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:40   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Takk. Vi får bod et eller annet sted nede ved garasjen. Tar i alle fall med en hylle fra nåværende garasje.

Vi får walk-in-garderobe. Håper det rommer mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:51   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Jeg har seng med ben som er høye nok til at jeg kan ha plastkasser på hjul under - der oppbevarer jeg sesongklær.

Noe sånn:https://www.clasohlson.com/no/SmartS...BoClvAQAvD_BwE

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:57   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har seng med ben som er høye nok til at jeg kan ha plastkasser på hjul under - der oppbevarer jeg sesongklær.

Noe sånn:https://www.clasohlson.com/no/SmartS...BoClvAQAvD_BwE

Godt tips, takk! Dobbeltsengen ble gitt bort før jul siden jeg tar det minste soverommet. Har ny, smalere seng, men med høye ben. Perfekt med slike under da. Vil nok være plass til det hos yngste også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 22:11   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Møbler som kan brukes til flere ting. Skittentøykurv du også kan sitte på hvis badet er trangt, det samme i gangen med oppbevaring i en benk.

Hvis du har mindre oppbevaringsplass så trenger man sikkert ikke 10 kg hvetemel liggende og 20 bokser tomater. Sånt tar plass. Jeg kunne spart en del plass på å handle oftere og planlegge litt mer. Vi lende også lenge med en veldig liten fryser. Det gikk veldig fint det også.


Jeg anbefaler et tørkestativ som ikke tar så mye gulvplass. Vi har et slik i tre etasjer. Det rommer veldig mye og tar en tredjedel av plassen itl et stativ med vinger. Feks slik:
https://www.jernia.no/hjem-og-hage/r...-bl/p/00259025

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 22:19   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Jeg har tørketrommel og trenger ikke tørkestativ. Har et ute på glassverandaen til sommerbruk, bare. Skjorter tørker på henger, andre ting over en stolrygg.
Anbefaler mange skap på badet, hvis det er plass. Jeg har kjøkkenskap/veggskap fra ikea, skjuler vaskemidler, bind og slikt, vaskekluter og håndklær.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 22:19   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Gode tips, Veobra.

Leiligheten er ikke ferdig, så vanskelig å si hvor stort ting blir. Vi får ca 20 kvadrat mindre enn nå. Her har vi loft også, men det ble ryddet godt og er omtrent tomt.

Håper jeg også kan tørke noe klær ute på terrassen til våren. Må finne en god løsning på det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 22:21   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har tørketrommel og trenger ikke tørkestativ. Har et ute på glassverandaen til sommerbruk, bare. Skjorter tørker på henger, andre ting over en stolrygg.
Anbefaler mange skap på badet, hvis det er plass. Jeg har kjøkkenskap/veggskap fra ikea, skjuler vaskemidler, bind og slikt, vaskekluter og håndklær.

Tror det er plass. Har planer om kommode, skap eller hylle.

Kjøper ingenting før vi har flyttet inn og bodd oss inn litt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 23:09   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Multibruksmøbler er nyttig. IKEA har mange sånne. F.eks. også bruke en krakk med flatt sete som nattbord/ sidebord/ avlastningsbord, eller krakk/bord med oppbevaring inni. Så har man ekstrastoler når man får besøk.

IKEA har også senger med oppbevaringsløsning inni, puffer og sofa med oppbevaring m.m.

Eller henge opp overskap over seng, det var vel veldig vanlig før, husker besteforeldrene mine hadde det, det var også slike i huset vårt, da vi overtok.

Det finnes kleskrok-lister hvor kroken er felt inn i listen når den ikke er i bruk, f.eks. Knax

https://royaldesign.no/serien/loca-k...E&gclsrc=aw.ds

Det er endel kopier av den, også, tror jeg. De kan brukes i gangen, men også feks på soverom og andre steder.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 23:44   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Eller henge opp overskap over seng, det var vel veldig vanlig før, husker besteforeldrene mine hadde det, det var også slike i huset vårt, da vi overtok.

Det gjorde jeg i forrige leiligheta. Brukte takhøye overskap beregnet for mikrobølgeovn, da var det åpen hylle til bøker og pynt nederst og skap over. Satte de opp fra vegg til vegg på (barne)rommet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 11:42   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

På badet ville jeg gått for speilskap over vask, ikke bare speil. Vi har stort speil på badet som er montert rett på vegg, og jeg irriterer meg veldig over at vi ikke har grunne speilskap istedet for. Men gidder ikke pusse opp når vi vet vi skal flytte en eller annen gang.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 12:41   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

På badet ville jeg gått for speilskap over vask, ikke bare speil. Vi har stort speil på badet som er montert rett på vegg, og jeg irriterer meg veldig over at vi ikke har grunne speilskap istedet for. Men gidder ikke pusse opp når vi vet vi skal flytte en eller annen gang.

Får nok ikke gjort noe på badene. Kjøpte leiligheten for sent til å kunne endre noe særlig (og det ville uansett blitt så mye dyrere enn den lille formuen jeg allerede skal betale).

Men vi har IKEA her, så bare vi er på plass skal jeg finne gode løsninger.

Bruktbutikken her har allerede fått mengder, så det er godt mulig vi faktisk ikke har så mye som jeg tror når vi bare får pakket alt og satt det i de rommene det hører hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 20:07   #14
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Jeg har tørkestativ som er festet i taket, som muligens kan være en god løsning i en leilighet også.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 20:29   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Har du noen oppbevaringsplass ved inngangspartiet ute? Vi har hatt litt ulike løsninger der (under tak) hvor vi har hatt en del sko og slikt, f.eks nå har vi en liten rotting putekasse med diverse greier.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 20:30   #16
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Bygge inn trapp om du har det? Altså skaper under trappa.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 20:48   #17
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Elsker knaggrekker som henges oppå dørene. Har det på alle rom jeg kan.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 21:24   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Bygge inn trapp om du har det? Altså skaper under trappa.

Ingen trapp. Alt på en flate.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 21:25   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Elsker knaggrekker som henges oppå dørene. Har det på alle rom jeg kan.

Det er smart. Vi har noen selv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 21:26   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppbevaringstips leilighet

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Har du noen oppbevaringsplass ved inngangspartiet ute? Vi har hatt litt ulike løsninger der (under tak) hvor vi har hatt en del sko og slikt, f.eks nå har vi en liten rotting putekasse med diverse greier.

Det spørs om det blir lov å plassere noe utenfor i felles gang. Vi får se hva slags regler sameiet setter.

I morgen får vi komme inn og se litt. Det er snart ferdig. Da blir det lettere å se og ta litt mål.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no