Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ble din strømregning for desember?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-22, 06:24   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Det glemte jeg i forbifarten. Kompensasjonen er bare dersom den gjennomsnittlige kraftprisen i ditt område går over 70øre.

Jepp. Og her endte den alrså på noen og 60 øre.

Så i gen komp. Og det er helt kurant. Tross alt. Vi betaler jo mye mer enn i fjor. Men ikke sånn hinsides mye

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 09:06   #42
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Hyttestrøm er på et helt annet nivå enn strømmen hjemme, den er mer enn dobbelt så høy. Men det er få tiltak å sette i verk der oppe, noe varme må stå på kontinuerlig, bl.a den som hindrer frosne rør. Min løsning er å kompensere med å være veldig bevisst hjemme, og på den måten redusere det totale strømforbruket. I den forbindelse har jeg perset dusjtida, 1.38 minutter.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 09:45   #43
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Jeg ser at jeg betaler ca 800 kr mer i år enn i fjor, for omtrent identisk forbruk. Så litt høyere er prisene her også, men ikke sånn som sørpå. Jeg har helt ærlig ikke tenkt så voldsomt på dette, og har ikke gjort noe spesielt for å spare strøm. Tvert imot bruker jeg nok mer på oppvarming, siden jeg er blitt så frossen av meg etter at jeg gikk ned mye i vekt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 09:57   #44
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Jeg fikk 2200 kr fra Tibber, hele nettleia ble spist av kompensasjon.

I fjor var desemberregningen på samlet strøm 850 kr.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 14:20   #45
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg fikk 2200 kr fra Tibber, hele nettleia ble spist av kompensasjon.

I fjor var desemberregningen på samlet strøm 850 kr.

Ja, i fjor var det rekordlave strømpriser, så for å sammenligne med noe reelt må man tilbake til 2020.

Vi reduserte forbruket vårt med nesten 30%, takket være bevisst bruk og mye fyring. Jeg tør ikke tenke på hvordan det kan være dersom man ikke har den muligheten.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 16:12   #46
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

I 2020 var strømregningen vår for desember på litt over 900,- kr. I 2019 var den på litt over 1200,- kr. I 2021 var den på nesten 3900,-.

Og da har vi tydeligvis fått 1800,- kr i kompensasjon.

Vi brukte litt mer strøm i 2020 og 2021 enn i 2019, for da var det bare jeg som var hjemme på dagtid. Da var jeg gravid og jobbet ca 50%. Men 2020 og 2021 er relativt likt. Vi har sikkert spart masse på at jeg var på sykehuset det meste av desember og derfor ikke dusjet og kokte tevann.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 16:52   #47
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

I 2020 var strømregningen vår for desember på 2000,- enda vi brukte nesten 1000 kwh mer enn i 2021. Så 1000 kwh mindre med 3 ganger så dyr strømregning ble fasiten for desember 2021....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 17:40   #48
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.512
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

37500kr
Da er 6000kr i kompensasjon trukket fra.
Jeg har faktisk ingen anelse om hvordan vi skal få dette til.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 17:45   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Mannen min nekter å vise meg strømregninga. Han påstår at jeg garantert kommer til å sette i gang et terrorregime på strømsparing, og han sier jeg allerede er mer enn ille nok.

Ja, jeg er økonom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 18:57   #50
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Å Floksa, nå fikk jeg helt vondt

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:00   #51
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

37500kr
Da er 6000kr i kompensasjon trukket fra.
Jeg har faktisk ingen anelse om hvordan vi skal få dette til.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:25   #52
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Uff, Floksa. Det er vel ikke så lett for dere å spare strøm, kan jeg tenke meg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:47   #53
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Floksa; fy fela, dette er jo virkelig ille. Det må bare komme noen ordninger for landbruket, alt annet er jo fullstendig ruin for bønder rundt omkring.

Vi fikk 3000 kr i strømregning hjemme for 3600 kWh, 1800 i nettleie. Halvgammel, stor enebolig, dårlig isolert.

5200 kr på hytta som ligger i en annen, mye dyrere region for 2300 kWh, nettleien var merkelig nok satt til null. Mistenker at de har kompensert oss, men det skal de vel ikke gjøre med sekundærbolig? Må sjekke opp.

Vi må ha litt varme på på hytta for å unngå frosne vannrør, men det var kulden/pristoppen da vi var der ved juletider som tok oss, ser det ut til. Så julefeiringen på hytta ble dyr, men vi har jo ingenting å klage over sammenlignet med Floksa og andre som har større bygningsmasse.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:50   #54
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

37500kr
Da er 6000kr i kompensasjon trukket fra.
Jeg har faktisk ingen anelse om hvordan vi skal få dette til.

Au!

Det må komme en ordning for landbruket.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 19:58   #55
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

3600 her. Da har jeg fått 1700 kr i støtte. Jeg har hatt tenåringer som har dusjet MYE og brukt mange håndklær som måtte vaskes. Hjalp dessverre lite å be om mindre dusjing. Heldigvis gjorde sønnen min det slutt med hun med ekstremt behov for å dusje, så forhåpentligvis blir regningen for januar mindre.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 20:16   #56
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Hjelpes Floksa! Det må komme på plass en ordning for bønder og annen næring som bruker mye strøm, uten mulighet til å spare.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 21:26   #57
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

37500kr
Da er 6000kr i kompensasjon trukket fra.
Jeg har faktisk ingen anelse om hvordan vi skal få dette til.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 21:31   #58
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.512
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

For å gi regnestykket perspektiv er regninga vår normalt rundt 15-17.000kr
Inntekt i januar er 120.000kr.
Kraftfôr koster 66.000kr
Avdrag lån 24.000kr
Strøm 37.500kr
Og vi er heldige for vi har lite lån. Mange har 2-3 ganger vårt lån.
Noe må skje. Og det må skje FORT!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 22:14   #59
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Kr 720,- for strøm hjemme, leilighet på 90 kvm i nybygg. I tillegg kommer fjernvarme (inkl varmtvann), det betales akonto og avregnes til sommeren så jeg aner ikke hva det vil koste. Prisen på fjernvarme følger strømprisen så det kommer garantert til å merkes.
Lading av elbilen kostet kr 205,-

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 08:11   #60
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Au, Floksa! Og takk for at du deler vedr. en bondes økonomi. Det må jo skje noe aldeles prompte vedr. forutsigbare strømpriser i landbruket (og kraftkrevende næringsliv for øvrig).

Kr 6 900,- her, etter avregning mot nettleie. Jeg var forberedt, mannen ikke. Jeg fikk han med dette med på å hente inn fagfolk for å vurdere ENØK-tiltak - forbruket vårt ligger 47 % over gjennomsnittet for samme areal. Og det kan vi jo gjøre noe med.

Det er dyrt å ha gammelt hus ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no