Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Strømprisene

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-21, 19:23   #41
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg bestilte i går, og det var drøyt to ukers ventetid. I Oslo. Men det var vanvittig trykk, sa de.

Det er mulig det ikke lønner seg å bo på bygda når det gjelder sånt ja. Var iallefall veldig godt å få byttet ut en gammel ueffektiv en med en ny.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 19:52   #42
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er veldig fornøyd med Tibber nå om dagen. Veldig greit å sjekke forbruket dag for dag, så jeg ser hvordan ulike ting slår ut. (Som hvor dyrt det er ha stekeovnen på hele natten ) Greit å forstå (for min del) at panelovnene ned en grad betydde veldig mye mer enn varmekablene. Og at det er billigere å gå ut og spise middag fremfor å lage middag selv på de dyreste dagene er et helt elendig råd fra avisene.

Jeg meldte både hus og hytte over til Tibber for en uke siden, så om en ukes tid er vi forhåpentligvis i gang. Akkurat de tingene du nevner her er grunnen til at valget falt på dem. En super app som viser klart hvor innsparingen kan gjøres. Vi har fjernvarme i rekkehuset, men skal bli finfint å kunne se med det blotte øye hva som faktisk trekker. Det er jo der man har endel å hente miljømessig, så det er motivasjonen vår. Et mer bevisst forhold. Vi fyrer med strøm på hytta (panelovner), så det blir også spennende å se.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 19:59   #43
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg sitter i styret i et større OBOS-borettslag, og har nettopp vært med på styrevedtak om å øke fellesutgiftene med 10 %.
Vanligvis øker vi fellesutgiftene med konsumprisindeksen + 0.2 %.

Det er blant annet fordi varmtvann er en del av fellesutgiftene.
Vi må også doble prisene i fellesvaskeriene.

Jeg har kontrollert og godkjent de kvartalsvise strømfakturaene, og får lyst til å drive folkeopplysning om hva strømforbruket faktisk koster.

Jeg har foreslått fremtidige investeringer som solfangere på alle blokktakene, og å diskutere felleskostnadsmodellen.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 20:10   #44
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømprisene

15% her hvis jeg leser riktig.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 21:35   #45
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg er også fornøyd med Tibber, men det sved å få dagens regning. Den er det dobbelte av vanlig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 21:59   #46
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømprisene

Får dere faktisk forbruk på de ulike tingene hos Tibber, eller er det estimert bruk?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:06   #47
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Nei, en får grafer som viser forbruk fra time til time. Jeg ser da tydelig at grafen blir mye høyere på det klokkeslett 16-åringen dusjer, enn når jeg dusjer. Uansett når på døgnet det er, og uavhengig av hvor mye annet som står på.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:09   #48
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømprisene

Og det uten noen ekstra dings?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:11   #49
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Her er et konkret eksempel hos oss, hvor jeg har dusjet i 7-tiden og datteren i 20-tiden.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:12   #50
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Ja, ekstra dings trenger du bare for å få se akkurat hvor mye du bruker NÅ. Time for time har du nok kanskje allerede tilgang til hos nettleverandøren?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:18   #51
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, en får grafer som viser forbruk fra time til time.

Er det noe spesielt med grafen fra Tibber? Jeg får også sånn graf fra Los. Er ikke det vanlig?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:20   #52
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg har app både fra Hafslund og Elvia. Begge viser forbruk time for time. Jeg kunne se estimert pris pr døgn før, det har forsvunnet. Jeg ser godt at vi er på hjemmekontor med ovner på på dagtid.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:23   #53
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømprisene

Her er en graf fra oss. Det synes veldig godt at vi er hjemme hele dagen, ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:25   #54
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det noe spesielt med grafen fra Tibber? Jeg får også sånn graf fra Los. Er ikke det vanlig?

Som jeg skrev i #50 så har jeg iallfall info om time-for-time forbruk på nettsidene til min nettleverandør, men det er mer praktisk å ha det i app som også informerer om strømpris fra time til time. Men jeg har ikke skrytt spesielt mye av Tibber, jeg svarte bare på spørsmålene som kom.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:25   #55
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømprisene

Det som gjør vondt er grafen som viser pris for 2021 kontra 2020. Strømmen har vært dyrt i hele år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:27   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg får en tilsynelatende sånn graf fra Wattn (tidliger Tafjord kraft), men den er estimert utfra når den mener at det er vi pleier å bruke mest og minst. Mulig den blir reel sånn dagen etterpå eller noe.

Jeg skulle gjerne hatt en reel graf. I alle fall neste år når de sier at nettleien blir basert på hvor mye man bruker. Da er det jo et poeng å irl vite eksakt hvor mye så vi kan holde oss under grensene? (noe ala det wattmeteret vi hadde på kjøkkenet når jeg var lita)

Tenker innmari mye mer på strøm enn for bare en mnd siden (vi var jo lenge spart for "sør for sognefjorden prisene") og virker ikke som det skal bli uvesentlig med det første.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:29   #57
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Som jeg skrev i #50 så har jeg iallfall info om time-for-time forbruk på nettsidene til min nettleverandør, men det er mer praktisk å ha det i app som også informerer om strømpris fra time til time. Men jeg har ikke skrytt spesielt mye av Tibber, jeg svarte bare på spørsmålene som kom.

Ja, enig i at app er praktisk! Det har vi også. Men tror ikke den viser hvor mye vi bruker akkurat nå, nei.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:46   #58
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg har Glitre energi, kan se forbruket i app fra dem. Så sjekker jeg appen til Nord pool for å se når jeg skal sette i gang vaskemaskinen.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:53   #59
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg har strømpris time for time, men bare graf for hele dagen.
Jo, på nettsiden ser jeg det.
Har ikke mulighet for ekstra dings tror jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 04-12-21 kl 22:59.
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-21, 22:59   #60
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømprisene

Hva er den ekstra dingsen og hvor skal den være?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no