Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-21, 16:08   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Tror jeg betalte 3500 for to sett pluss laken.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 16:11   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Høie har god kvalitet synes jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 16:12   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Det er også lov å reklamere eller klage. Står det 2-4% krymp og det både krymper mer og også til å bli for lite, klag.

https://www.forbrukerradet.no/siste-...ag-pa-klaerne/

Vi har Høie og Borås Cotton fra den gang Paulson var stor fin butikk på Majorstuen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 20:18   #24
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

En venninne målte alt sitt sengetøy for ikke lenge siden og gjorde samme oppdagelse. Jeg har ikke målt, men er nesten fristet til det nå. På magefølelsen vil jeg si at det jeg har fra John Lewis og andre dyrere merker kjøpt i UK har holdt målene, tilsvarende med IKEA og Princes. Tror Høie også har holdt seg. Øvrige merker er ubrukelige.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 22:47   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Engang da jeg hadde fått noe sengetøy til 220 dyner som skulle forkortes til 200 dyner gjorde min mor den samme øvelsen, måling av sengetøy. Ingenting stemte, sol du og har oppdaget.

Det forundrer meg ikke, vi har en del dyner dra ikea som jo ikke er i standard norsk mål, men kan ikke si at sengetøyet fra IKEA nødvendigvis passer bedre enn noe av der andre vi har. Etter noen år med vask og trommel.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 23:18   #26
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Jeg har mest sengetøy fra Kid og Princess og noe fra lenge siden. ( Jeg samlet sengetøy en periode).
Har aldri opplevd at 220 trekk ikke passer på 220 dyner, samme gjelder 200 dyner og trekk.
Vaskes og tromles.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 23:26   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

De passer jo, Milen. Man får 200-trekk på en 220-dyne. Men dyna blir jo kortere. Det er veldig irriterende. Det er også irriterende med altfor stort sengetøy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 00:38   #28
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Nå pleier ikke jeg å legge 200 sengetøy på 220 dyne...
Vi voksne har 220 dyner, og barna 200 dyner.
På min forholdsvis nye sommerdundyne (kjøpt tidligere i sommer) og nytt sengetøy er nok dynetrekket noen cm større. Men det plager ikke meg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 07:16   #29
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nå pleier ikke jeg å legge 200 sengetøy på 220 dyne...

Det må man jo hvis man bare har 220-dyner og alt sengetøy har krympet til 200-størrelse ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 07:52   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nå pleier ikke jeg å legge 200 sengetøy på 220 dyne...
.

Ikke jeg heller, men det går an. Det har jeg faktisk lært her på FP.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 08:15   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det må man jo hvis man bare har 220-dyner og alt sengetøy har krympet til 200-størrelse ...

Mulig jeg er heldig da, fir mitt 220 har aldri krympet så mye.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 08:59   #32
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mulig jeg er heldig da, fir mitt 220 har aldri krympet så mye.

Nei, ikke mitt heller, men det er jo tydelig at mange har problemer med det, siden det er tema for tråden

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 09:20   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Sateng-sengetøyet fra Princess holder rimelig greit på lengden også ved 90-graders vask og påfølgende tromling, så jeg er faktisk i ferd med å bytte ut alt vårt sengetøy med det. De variantene som er litt dyrere, og har noe mønster og er i lyst, litt tynnere stoff, har holdt seg best. Jeg klarer ikke se på nett hva de heter, men det er typen med smale striper. Vi har 220-dyner, og jeg hater at dynene klumper seg og blir for korte.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 09:30   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

De to andre sengesettene vi har (men uhyre sjelden/aldri bruker) er fra Kid. Det ene der er et hvitt i «stor» krepp. Det er egentlig veldig deilig, men jeg skal jaggu måle det, for det er helt utrolig kort. I teorien er det 220.

Jeg liker egentlig å variere sengetøy, men vi er for late til å gjøre noe annet enn å legge på det samme som vi tok av om morgenen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 21:34   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Nå kan dere jo gjette hva målene på det nye sengetøyet var før vask. Det var IKKE 220, iallfall.










217 på det ene settet og 224 på det andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 21:47   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Altså to av samme slag?

Jeg må innrømme at jeg kun målte det ene da jeg målte for deg. Kom rett og slett ikke på at de kunne høre ulike!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-21, 21:49   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

De i samme mønster var like lange, men annet mønster fra samme produsent var annen lengde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-21, 14:18   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Altså, sengetøy. Min nemesis. Det nye sengetøyet er meh. Det som var 224 har IKKE krympet, er veldig tynt og liksom løsner fra dyna og legger seg som et ekkelt klistrete lag rundt kroppen min når jeg sover.

Jeg er skikkelig sur på meg selv for å kjøpe billig fra Princess (riktignok var det klikk&hent så jeg fikk ikke kjent på det først, og et annet vi har derfra er i skikkelig kvalitet) fordi jeg misliker det så sterkt. Og nå er er ikke MYYK på salg lenger heller.

Så noen flere tips til godt sengetøy? Gjerne i tykk hotellsateng eller tykk flanell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-21, 14:24   #39
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Vi har stort sett bare rimelig sengetøy, som passer til dynene henholdsvis 200 og 220, med unntak av ett som er lillesøster sitt og alt for stort til hennes 200-dyne. Har ikke målt, og kvaliteten og hvordan det henger på dynene varierer. Mannen for eksempel hater lin-settet fra Høie, som må være det dyreste i huset fordi dyna hans løsner, mistenker det har noe med hvordan man bruker dyna når man sover, eller krøller den opp som ryggstøtte for ettermiddagshvilen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-21, 14:26   #40
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Vi er veldig fornøyde med Borås Cotton.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no