Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-21, 12:05   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Jeg har gått gjennom sengetøyet vårt, først og fremst for å finne ut hva som var 2 meter langt og hva som var 2,20 for å sortere det litt. Men det viser seg jo at alt er i helt vilkårlige lengder og bredder, og pris eller merke har ingenting å si.

Til nå har jeg målt sengetøy som skulle være 140x200 til:
120x190 (flanell fra KID)
135x184 (flanell fra Princess)
129x195 (bomull fra HM: Dette trodde jeg skulle være 150x200 siden der er svensk)
129x201 (krepp fra husker ikke)
127x185 (svinedyrt egyptisk bomull fra Habitat)

Det henger jo ikke på greip i det hele tatt. KID skriver på hjemmesidene sine at de har lagt inn "slingringsmonn" for krymp på opp til 5 cm, og Jysk skriver at sengetøy ofte er større en dyna så den skal få god plass. Er dette et fullstendig ustandarisert og ukontrollert marked? :skingrestemme:

Finnes det sengetøy med norske standardstørrelser (har sjekket Gant, siden de har så deilige lakener, men de har ikke riktig størrelse så vidt jeg kan se) som faktisk ikke krymper 10-20 cm? Og som kan vaskes på 60 grader? Jeg ser at MYYK sier at sitt skal vaskes på 40, og det er helt uaktuelt. Vi tørketromler også, og skjønner at det kan bidra til ytterligere krymping, men flanell MÅ jo nesten tromles for å få flanellfeelingen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 12:25   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Min erfaring er som din.

Fikk MYYK til jul. Seriøst beste sengetøy ever! Det er også det eneste jeg har som faktisk ER 220 cm. Jeg vet det står at det skal vaskes på 40. Men de skriver flere andre steder at man kan vaske det på 60, hvilket er det vi gjør. Vedder på at 90 også hadde gått fint.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 12:26   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Kan du måle ditt? For å se om det faktisk har holdt lengden og bredden etter 60 graders vask?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 12:51   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Jeg har primært sengetøy fra Princess. Det har krympet lite, om noe, selv om jeg vasker på 60 grader – men jeg tromler aldri sengetøy. Tror det er det som krymper det mest.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 13:50   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan du måle ditt? For å se om det faktisk har holdt lengden og bredden etter 60 graders vask?

Nå ligger det i vaskemaskinen, men jeg skal prøve å huske det etterpå.

Har hatt det siden jul. Vi bruker kun dette sengetøyet. Det vaskes og tromles annenhver lørdag. Vel, søndag i dag, riktignok. Vi er ikke fullstendig rigide.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 13:51   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har primært sengetøy fra Princess. Det har krympet lite, om noe, selv om jeg vasker på 60 grader – men jeg tromler aldri sengetøy. Tror det er det som krymper det mest.

Ja, tromling krymper en del klær, det gjør det. Men min erfaring er at sengetøy krymper lite i trommel. Jeg orker ikke å la være å tromle sengetøy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 13:54   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Myyk skriver følgende på nettsiden sin:

Vi anbefaler å vaske sengetøyet på vranga med et skånsomt vaskeprogram på maks 60 grader. Sengetøyet kan tørkes i tørketrommel på lav varme, men ta det gjerne ut før det er helt tørt og la det tørke litt hengende. Om du vil beholde det steinvaskede utseende lengst mulig, anbefaler vi å ikke stryke sengetøyet.



Men det stemmer at det er merket med 40. Det ignorerer jeg glatt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 13:56   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Har stoet sett fra Kid og Princess. Vaskes på 60 grader og tørkes hengende. Aldri merket noen krymping.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:00   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Har stort sett fra Princess tror jeg. Vaskes på 60 og tromles. Ikke krympet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:14   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Når dere sier "ikke krympet", har dere faktisk sjekket? For det er jo veldig rart om jeg har sengetøy fra nøyaktig samme leverandør og det har krympet såpass mye.

Jeg målte forresten dyna også. Som skulle tre 200x140. Den er 197x135.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:14   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Det meste jeg har er fra Princess og i glatt bomull, flanell eier jeg ikke. Vanligvis vaskes det på 40 eller 50 og henges til tørk, men 60°C har forekommet. Jeg har ikke målt dynetrekkene nå, men de passer som de skal til 200×220-dundyna mi.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:22   #12
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Jeg har primært sengetøy fra Høie, og har ingen merkbare størrelsesavvik når jeg bytter sengetøy. Har ikke kontrollmålt, da.

Jeg abonnerer på nyhetsbrevet, og kjøper hovedsakelig når de legger ut salg og tilbud.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:25   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Du har for mye fritid når du driver og måler dynetrekk. Har du målt dyna da?
Mitt sengetøy fra Kid, Høie, Princess og billigsettene fra Jysk ser ut for å passe helt fint til dyner og puter. To like fra Kid oppførte seg ulikt etter flere vask, dvs det ene falmet og det andre ikke (de var brukt sammen hele tida). Billig-impulskjøpene mine fra Jysk for fire år siden brukes hele tida og er favoritten som overrasket meg mht kvalitet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:28   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Du har for mye fritid når du driver og måler dynetrekk. Har du målt dyna da?

Nei, jeg har ikke for mye fritid, jeg rydder og sorterer og syns det er et poeng å ha sengetøy som faktisk passer når man merker at dyna enten sklir rundt inni trekket eller bulker seg. Ang. målt dyna; ja, se over.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:28   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Har målt! Vi var tre personer, to holdt i hver sin ende, og jeg målte. For et syn!

Lengden er 228 cm, men 3 cm går bort i den kanten hvor knappene er sydd på og knapphullene er. Altså 225 cm i reell lengde.

Bredden er mellom 142 og 143 cm. Tar vi bort litt sømmonn, eller hva det heter, er nok 142 det mest reelle tallet.

Dette er jo vasket på 60 og tromlet helt tørt annenhver uke siden desember, pg jeg målte det aldri da det var nytt. Så jeg aner ikke om det har krympet. Men opplevelsen min er lik som i starten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:28   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Sengetøyet vårt fra myyk er merkbart større enn annet sengetøy i lik størrelse, men jeg gidder ikke å måle. Jeg er ikke like stor fan av dette sengetøyet som mange andre, og liker like godt krepp fra Princess.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 14:34   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Størrelsen på dyna har nok litt å si, ja. Det har jeg ikke tenkt over. Våre dyner er temmelig nye og veldig dyre (de fulgte med i en pakke da vi kjøpte seng). Jeg har aldri målt dynene. Men jeg merker jo at med Myyk blir dyna plutselig lang nok. En liten periode tok vi på det gamle sengetøyet, som også skal være 220 cm. Det passer jo dyna, den blir bare litt høyere, men den dekker ikke lengden på sengen engang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 15:14   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Tykk, Hyacinth!

Nå har jeg gått gjennom ALT sengetøyet, og dynene og funnet ut at vi har flest 220 dyner (vinterdynene og én sommerdyne), og mest 200-sengetøy (som da er mellom 180 og 195 langt, ca).

Jeg begynte jo ikke å måle for å finne nøyaktige mål på sengetøyet, bare hva som var (skulle være) 200 og 220 i lengden, og 140 i bredden. Det var først da jeg begynte å måle jeg så at det var helt kokos.

Av det vi har er det princess som ser ut til å ha holdt seg best (tror det er der kreppen som faktisk har riktig lengde er fra), så jeg bestilte litt ekstra derifra i riktig lengde, samt to nye sommerdyner, så får alt som er 200 bli gjestedyner sammen med et par av det sengetøyet som passer best. Flanellen er det som har krympet mest, men det er kanskje i flanellens natur.

Myyk er veldig lekkert, men jeg har ikke råd til det nå. For prisen av ett sengesett herfra fikk jeg to nye dyner og fire sett med sengetøy. Så får vi håpe det holder seg sånn relativt i størrelsen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 15:31   #19
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Jeg har motsatt følelse, men skal jaggu måle. Vaskes på 60 og tromles aldri.
Synes trekkene er lengre enn dynene. Alt skal være 220.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-21, 16:03   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sengetøy av god kvalitet som ikke krymper enormt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Myyk er veldig lekkert, men jeg har ikke råd til det nå. For prisen av ett sengesett herfra fikk jeg to nye dyner og fire sett med sengetøy. Så får vi håpe det holder seg sånn relativt i størrelsen.

Omg, er det så dyrt? Vi fikk det av mine foreldre, og de kjøper alltid gaver til nøyaktig 1000 kr. Til alle. Alltid.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no