Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-22, 19:18   #701
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Vi snakket litt om dette i dag, jeg og samboeren. Men vi er begge like blank, for altså vi har to unger i hus som kun spiser pølser eller kylling. Altså en spiser pølser, den andre kylling. De kan vel spise knekkebrød i krise, men altså da holder ikke en pakke knekkebrød lenge. Haha.
Nei. Jo. Jeg tenker vel at er det krise så spiser de jo NOE til slutt, men jeg håper jeg slipper å finne det ut..

Da jeg var barn husker jeg vi av og til hadde det som het "middagspølser", noe a la røkte kjøttpølser, som var på hermetikkboks. Finnes det fortsatt tro? Spaghetti a la capri har små pølser i seg da. Men det er kanskje ikke riktig sort pølse?

Kanskje det finnes real turmat som involverer kylling? Eller kanskje kyllingspiseren spiser kyllingskinke på boks?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 19:35   #702
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Real turmat har alt unntatt yoghurt:
https://realoutdoorfood.com/no/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 19:47   #703
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Toro har også begynt med turmat. Det er jo forøvrig genialt å ha i tilfelle krise. Skal hamstre litt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 21:38   #704
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Da jeg var barn husker jeg vi av og til hadde det som het "middagspølser", noe a la røkte kjøttpølser, som var på hermetikkboks. Finnes det fortsatt tro? Spaghetti a la capri har små pølser i seg da. Men det er kanskje ikke riktig sort pølse?

Kanskje det finnes real turmat som involverer kylling? Eller kanskje kyllingspiseren spiser kyllingskinke på boks?

Haha, det er kun Gilde grillpølser som duger. Men tenker at finnes det ikke noe, så tror jeg ikke at de sulter i hjel med noe annet foran seg. Men det blir rimelig heftig for dem, hvis man kommer i den situasjonen. Så håper vi slipper, haha.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 21:40   #705
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Men altså: 9 liter vann per pers. Skal vi ha 36 liter liggende i kjelleren? Og så skal man helle ut vannet i ny og ne?

Om det så har vært atomulykke. Er det da tilstrekkelig å tappe vann fort som fy?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 22:43   #706
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Men altså: 9 liter vann per pers. Skal vi ha 36 liter liggende i kjelleren? Og så skal man helle ut vannet i ny og ne?

Ha som vane at du tar opp en kanne her og der, også bruker du vannet til koking av poteter, pasta osv.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 22:45   #707
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Haha, det er kun Gilde grillpølser som duger. Men tenker at finnes det ikke noe, så tror jeg ikke at de sulter i hjel med noe annet foran seg. Men det blir rimelig heftig for dem, hvis man kommer i den situasjonen. Så håper vi slipper, haha.

Det samme gjelder her. Repertoaret er rimelig lite, Gilde grillpølser er en av få ting som går ned. Vi kjøpte en gang to pakker han ikke ville spise av og var stressa for om de hadde endra oppskrift, men Gilde kunne fortelle at de to pakkene kom fra et annet produksjonssted enn de som ellers leverer til vårt område. Apokalypse kan bli riktig gøy.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 23:14   #708
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Da jeg var barn husker jeg vi av og til hadde det som het "middagspølser", noe a la røkte kjøttpølser, som var på hermetikkboks. Finnes det fortsatt tro? Spaghetti a la capri har små pølser i seg da. Men det er kanskje ikke riktig sort pølse?

Kanskje det finnes real turmat som involverer kylling? Eller kanskje kyllingspiseren spiser kyllingskinke på boks?

Åh, jeg elsket Grilstad sine kjøttpølser på boks. Husker også at NNS hadde en blå og hvit boks med Middagspølser.
Det er hundre år siden jeg har sett pølser på boks heri gamlelandet, men svenskene har bl.a Prinskorv, Varmkorv, Pilsnerkorv og Frankfurter i burk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 22:53   #709
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Det er jo ikke et eneste tilfluktsrom her hvor vi bor i drabantbyen? Er det bare tilfluktsrom i sentrum av Oslo for eksempel? Jeg tror vi får dra på hytta om det blir noe slikt jeg altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 22:59   #710
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg har kjøpt jod-tabletter

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 23:03   #711
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Er ikke Jod å oppdrive her. Trodde jeg fikk bestilt hos Vitus, men det var bare uoppdaterte lagre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 18:08   #712
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Hvor viktig er datomerkingen på jod? Skjønner at man tar vel det man har hvis det skulle være behov, men hvis tilgqngen plutselig er god igjen, bør jeg da bytte ut de som er utgått med nye, eller er det bare å blåse i?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 20:45   #713
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.556
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

De jeg fant på et nettapotek gikk ut på dato i september 2022, så ikke så lenge, virker det som.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 20:59   #714
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Mener jeg har lest at det ikke gjør noe om de har gått over dato.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 21:01   #715
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

De unge har etterspurt job tabletter. Ikke mye mamma poeng å hente på at jeg ikke har det liggende. Mangler også vann. Tørrvarer og hermetikk er jeg godt dekket på. Vaskerommet og spisskammerskapet på kjøkkenet er fullt til randen som vanlig.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 23:39   #716
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Her er det er tilfluktsrom inni fjellet. Bruker vel 3-4 minutter opp.

Vi har ikke jod tabletter eller ekstra mat/vann.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 23:52   #717
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Men knekkebrød lageret mitt er tømt ser jeg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 00:15   #718
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Ikke mye til tilfluktsrom i nærheten her. Nærmeste er ca 1 mil unna i en by og har plass til 8000. Det er ca 6000 personer bare på tettstedet jeg bor så vi får vel lite på kjelleren selv om den har vinduer.

Jodix er rett og slett ikke å oppdrive, ikke har vi vann heller på lur. Men har alltid pepsimax i hus da om ikke annet. Mat er det bedre med. Har ikke akkurat det på lista men har mat i hus til lengre tider pluss gassgrill. Har liten reisegassgrill også. Vi har ikke vedfyring men har en gassovn på lur dersom det faktisk skikkelig bli krise en kald vinterdag.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 07:05   #719
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Sånn overskriftene på vg var i dag var jeg et millisekind klar til å sende med ungene en jodix hver på skolen.

Neida. Joda. Neida. Altså, selvsagt ikke. Men vi har. Knnelm 4 timer skal jeg under de fleste omstendigheter klare å komme meg hjem, og til alle ungene mine. Må jeg løpe fordi trafikken står kan det bli knapt med tid, men trolig da også.

Så pust med magen, det går bra (skolen har også jodix, i alle fall hadde barneskolen det dengang vi skaffer det grunnet, jeg husker ikke hvorfor men der var mye snakk og skriverier så mannen kjøpte og skolen sendte hjem et skriv om de fikk lov å gi ungene.)

Men, ja, verden er blitt absurd

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-22, 07:20   #720
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Apokalypsen kom om mulig enda nærmere i dag.
Vi bestilte Jodix på Apoterra.no, ble levert i løpet av to dager.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no