Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva skal jeg gjøre med dette kaffeserviset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-22, 17:05   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hva skal jeg gjøre med dette kaffeserviset?

Jeg har arvet et kaffeservise som jeg tror jeg vil selge. Men jeg er litt usikker, spesielt fordi jeg ikke finner noe som ligner på finn, og dermed ikke kommer i gang med å lage annonse en gang.

Serviset er arvet etter slektning som jobbet i Forsvaret. Det er riksvåpen på koppen, serviset er produsert av Porsgrunn. Hvitt med gullkant. Kan være fra perioden 1960-2000, og kan være noe som offiserer fikk i gave, tenker jeg.

Er det noen som vet hva dette serviset heter? Hvordan finner jeg ut av hva det kan være verdt?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kopp og skål_liten.jpg (13,8 KB, 135 visninger)
Filtype: jpg Kopp under.jpg (14,1 KB, 54 visninger)
__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 17:32   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med dette kaffeserviset?

Stilig! Du kan sikkert høre med Porsgrunn porselen for å få vite mer om det. Kaffeservise er ikke det letteste å få solgt, men slike ting som dette kan fatte interesse hos den rette samleren.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 18:22   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med dette kaffeserviset?

Det var veldig likt Nathalie Gull

https://www.porsgrund.com/serviseserier/nathalie-gull

Slike custommadeserviser er helt bingo med å selge, treffer du rette personen kan du få en ok pris, men nå om dagen er det nesten bare Marieservisene fra Figgjo som går skikkelig høyt i pris, kanskje også et par av de eldre, klassiske til Porsgrund, ellers går serviser for ganske lite penger.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 19:13   #4
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med dette kaffeserviset?

Jeg holder på å rydde loftet etter 18 år i samme hus. Så tenker egentlig bare å bli kvitt dette, ingen som vil bruke det. Det var lurt å sende mail til Porsgrund, det skal jeg gjøre.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 19:44   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med dette kaffeserviset?

Sjekk i Porsgrund-grupper på Facebook. Skal se om jeg finner link.
Trodde jeg var med der, men har visst meldt meg ut.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 480ADFF9-061C-404F-91D2-0D5B948E31B6.jpg (17,2 KB, 17 visninger)
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no