Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-21, 12:23   #261
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Det er veldig rart hvor vanlig det har blitt å si "morning" om morgen, synes jeg.

Er det rart? Tror jeg alltid har sagt det. Om morningen.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 12:33   #262
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Synes nesten dette var mer utbredt for 40 år siden der jeg bor.

Mormora mi sa det, og hun er født i 1920-noe i Oslo og bodde i Rælingen i hele sitt voksne liv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 12:45   #263
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Er det rart? Tror jeg alltid har sagt det. Om morningen.

Det sier vi her også. Morgen er kunstig å si på min dialekt.

Om morningen og i morra. Aldri morgen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 12:59   #264
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Synes nesten dette var mer utbredt for 40 år siden der jeg bor.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det sier vi her også. Morgen er kunstig å si på min dialekt.

Om morningen og i morra. Aldri morgen.

Jeg trodde det var et engelsk ord som var tatt inn, jeg? Heter det virkelig morning på norsk altså? Hva sier språkfolket, kan man skrive det også?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:07   #265
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg SKRIVER selvsagt morgen, men jeg SIER det aldri

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:28   #266
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg trodde det var et engelsk ord som var tatt inn, jeg? Heter det virkelig morning på norsk altså? Hva sier språkfolket, kan man skrive det også?

Jeg er ikke språkfolk så jeg kan'ke svare deg. Jeg skriver og sier som regel "mårning" om "på mårningen". Om jeg har det fra Fatter'n (nordlending og sjømann/taktekker) eller Bestefatter'n (også nordlending og sjømann) eller om det var sosiolekt der jeg vaks opp (sørøst for Oslo) aner jeg ikke. Jeg har aldri oppfatta det som engelsk.

Edit: Malama, hva er selvsagt med å ikke skrive mårning? Spør for en venn.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:30   #267
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Okey, da forstår jeg. ja, det kan være noen festlige uttrykk nordpå. Nå så jeg plutselig for meg kopp-hånd-dukke. Altså ei hånddukke oppå koppen.

Kopphåndduk, ei kopptua, vaske koppa (uansett hva man vasker opp). Så koppvaskemaskin er ikke så unaturlig. Det er jo tross alt den som brukes til å "vaske koppa". Ellers er det meste "fat", enten det er asjett, tallerken, fat, skål ... (helt til det vaskes altså, da blir det selvsagt til kopper). Og alle trær, uansett størrelse, er "ei buska". Nå har jeg ikke bodd i Nord-Norge (Troms) siden midten av 80-tallet da, så mye har sikkert endret seg siden den gang.

Husker ellers jeg var fasinert av at mine kusiner fra Bærum sa "på mårningen" da vi var barn. Jeg syntes det hørtes så fjongt ut. Så et veldig nytt fenomen er det nok ikke.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-01-21 kl 13:40.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:39   #268
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kopphåndduk, ei kopptua, vaske koppa (uansett hva man vasker opp). Så koppvaskemaskin er ikke så unaturlig. Det er jo tross alt den som brukes til å "vaske koppa". Ellers er det meste "fat", enten det er asjett, tallerken, fat, skål (helt til det vaskes altså, da blir det selvsagt til kopper).


Haha. Nemlig. Jeg er trønder, og sier alltid at "alt er fat". Jeg snakket om "tefat" en gang, og ble møtt av tomme blikk. Jeg ble helt paff, for jeg hadde ikke noe annet ord på det, så jeg måtte gå og peke på et. Da kom det fra østlendingene rundt meg "aaaah, du mener skål". Skål, du liksom. For meg er skål det østlendingene kaller "bolle".

Jeg sier også "kopptua" og "kopphåndduk".

For oss trøndere er for øvrig alt "sko". "Støvler" er kun forbeholdt gummistøvler – å snakke om "skistøvler" og "vinterstøvler" er helt tullerusk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:48   #269
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Haha. Nemlig. Jeg er trønder, og sier alltid at "alt er fat". Jeg snakket om "tefat" en gang, og ble møtt av tomme blikk. Jeg ble helt paff, for jeg hadde ikke noe annet ord på det, så jeg måtte gå og peke på et. Da kom det fra østlendingene rundt meg "aaaah, du mener skål". Skål, du liksom. For meg er skål det østlendingene kaller "bolle".

Jeg sier også "kopptua" og "kopphåndduk".

For oss trøndere er for øvrig alt "sko". "Støvler" er kun forbeholdt gummistøvler – å snakke om "skistøvler" og "vinterstøvler" er helt tullerusk.

... mens der jeg bodde etter at vi flyttet fra Nord-Norge går de enda lenger, der heter også støvler "gummisko".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:53   #270
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Minner meg om noe brodern sa. Han var eller hadde besøk. Og så ble det noe søl og brodern ba en om å hente kopptua. Ingen forstod hva han prata om.

Hva sier de som ikke sier tefat?
Og sko til alt unntatt gummistøvler ja.
Bmrk "skaptrønder"

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 19-01-21 kl 14:26.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:54   #271
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av My, her.

... mens der jeg bodde etter at vi flyttet fra Nord-Norge går de enda lenger, der heter også støvler "gummisko".

Den var ny.

Jeg regner med at dere sier "moldfat", My? Jeg trodde det var et trønderuttrykk, for vi har alltid brukt det hjemme, helt til jeg skjønte at andre trøndere ikke skjønte det. Det viste seg at mamma hadde lært det fra den nordnorske koldjomfrua på jobb.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:55   #272
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hva sier de er om ikke sier tefat?

Skål. Som Divine skriver.

Eneste grunn til at jeg vet det også heter tefat er at det var en snor-lek jeg kunne en gang, lage om en snor til "kopp og tefat". Men det er ekstremt sjelden jeg er borti noen som faktisk bruker skål under koppen. Tror jeg kun har sett det i lokaler som har fine selskap.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 13:59   #273
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Den var ny.

Jeg regner med at dere sier "moldfat", My? Jeg trodde det var et trønderuttrykk, for vi har alltid brukt det hjemme, helt til jeg skjønte at andre trøndere ikke skjønte det. Det viste seg at mamma hadde lært det fra den nordnorske koldjomfrua på jobb.

Nei, moldfat har jeg ikke hørt om, vet ikke om de sier det der vi bodde (jeg snakker ikke nordnorsk, heller ikke foreldrene mine, som begge er sørfra, men vi bodde der i 10 år av min barndom). Hva er moldfat?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 14:00   #274
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg trodde det var et engelsk ord som var tatt inn, jeg? Heter det virkelig morning på norsk altså? Hva sier språkfolket, kan man skrive det også?

Nei, det kan man ikke - jeg ser til min overraskelse at det er normert som morgningen på bokmål (og ikke normert på nynorsk).

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cg...ordbok=nynorsk

Jeg har også hørt dette mye gjennom hele livet, men bruker det absolutt ikke sjøl.

Hva er moldfat? Det de på Hedemarken kaller rat-tallik?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 14:02   #275
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hva er moldfat? Det de på Hedemarken kaller rat-tallik?

Det er min teori også, venter på fasit fra Divine.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 14:07   #276
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Det uttales "måillfat", men jeg staver det "mold", for jeg assosierer det med muld og jord. Det er altså et slikt fat (!) man har på bordet til å legge bein og skinn og andre rester fra middagen på.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 14:08   #277
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

rat-tællik.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 14:12   #278
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Jeg ville skrevet mollfat. Der man legger restene mens man moller seg med middagen.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 14:15   #279
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Moller seg? Hva betyr det?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 14:16   #280
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg ville skrevet mollfat. Der man legger restene mens man moller seg med middagen.


Åååå, mener dere ruskefat? :-D

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04

Sist redigert av Ellisiv : 19-01-21 kl 15:57.
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no