Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 10:11   #81
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Stalltips: Start (gjerne imaginær) oppussing rundt 30. november. Litt tape her og der, og et og annet brukt malingsspann (kan sikkert fås billig på loppemarked?) Vips, så har man en perfekt unnskyldning når svigermor eller hæppijulebloggevenner kommer på "hyggelig", spontant besøk.

Godt tips.

Vi har pusset opp og har til og med nye vinduer. Da trenger jeg ikke vaske dem på et par år. Minst. Så mitt råd må være å bytte vinuer i stedet for å vaske dem.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:11   #82
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg sitter og lurer på om man må ha juletre?

Er det ikke litt tidlig å lure på det egentlig?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:13   #83
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kan jeg være her?
Jeg vasker ikke til jul, bare støvsuger og demper lyset. I stearinlys er katten grå og hybelkaninene gjemt.

Bare ikke støvsug katten og babyen. Det er å gå litt langt hvis man skal være ekte julesjuske.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:16   #84
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvilket minner meg på at jeg må føre opp "kjøpe ny juletrefot" på to do-lista for julen. Jeg har mannens banning for to år siden frisk i minne over den elendige juletrefoten vår.

Tjorven! Har du en to do-liste for julen når kalenderen viser 17. november? Marsj over i den andre andre tråden altså!

Ingen som har juletreet for i fjor stående inne fortsatt? En artig liten tørrgran med grønt barnålsteppe under? Og pynt på glisne greiner?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:21   #85
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.846
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Er det ikke litt tidlig å lure på det egentlig?

Det er ikke for tidlig å lure på det. Men det er for tidlig å bestemme seg eller gå til innkjøp. Det er derfor jeg havner skjevt ut hvert år. Jeg tenker at jeg skal begynne tidlig, men klarer ikke sette ut praksis.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:23   #86
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Jeg har fått juleskrekken tror jeg. Får en kvalmende fornemmelse når jeg tenker på julekortene som burde lages og bestilles. Så jeg hører vel hjemme her.

Julepynten står innerst vekkerst på loftet og det eneste vi har kjøpt er pakkekalendere.

Burde skaffet luciadrakter snart kanskje?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:24   #87
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.846
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ingen som har juletreet for i fjor stående inne fortsatt? En artig liten tørrgran med grønt barnålsteppe under? Og pynt på glisne greiner?

Jeg har akkurat støvsugd en barnål. Og har hjerteklistremerker på do, fra jula. Jeg får vel ikke være med her, siden jeg sansynligvis ikke har barnåler igjen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:27   #88
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Tjorven! Har du en to do-liste for julen når kalenderen viser 17. november? Marsj over i den andre andre tråden altså!

Ingen som har juletreet for i fjor stående inne fortsatt? En artig liten tørrgran med grønt barnålsteppe under? Og pynt på glisne greiner?

Jeg har fremdeles julepynten fra ifjor hengende på kontorvinduene mine på jobb. Kan jeg få være med i sjusketråden da? Det står også en ødelagt adventsstake i vinduet her som gikk i knas for etpar år siden.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:29   #89
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Jeg har forresten julepynt stående på skatollet i stua hjemme når jeg tenker meg om. Det hadde jeg ikke kommet på før denne tråden. Er dette egentlig en tråd for å få de ekte julesjuskene til å tenke mer på jul?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:30   #90
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Burde skaffet luciadrakter snart kanskje?

I fjor vrengte jeg to av mine XL-t-skjorter (tenkte bilde av Prince og Björk ikke ga den helt rette luciafølelsen ), hengte de på ungene og knøt klatretau rundt livet. Det endte med at største fikk en luciadrakt av moren til en barnehagen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:35   #91
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Tjorven! Har du en to do-liste for julen når kalenderen viser 17. november? Marsj over i den andre andre tråden altså!

Nei, jeg har slett ingen to do-liste; ikke nå og ikke senere. Men hvis jeg hadde hatt en så ville jeg ført opp å kjøpe juletrefot. Siden jeg ikke har den lista så kommer mannen helt sikkert til å banne infernalsk (han er nordlenning) på lille julaften i år også.

Om ikke annet så kjenner jeg meg selv ganske godt i hvert fall.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:53   #92
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ingen som har juletreet for i fjor stående inne fortsatt? En artig liten tørrgran med grønt barnålsteppe under? Og pynt på glisne greiner?

Har ikke juletre fra i fjor, men poden fant julestjerna hengende bak kjøkkengardinen her for noen dager siden. Det er nå bare å dra den litt til venstre, så er kjøkkenvinduet julepyntet.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:03   #93
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, jeg har slett ingen to do-liste; ikke nå og ikke senere. Men hvis jeg hadde hatt en så ville jeg ført opp å kjøpe juletrefot.

Sånn skal det låte!

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Har ikke juletre fra i fjor, men poden fant julestjerna hengende bak kjøkkengardinen her for noen dager siden. Det er nå bare å dra den litt til venstre, så er kjøkkenvinduet julepyntet.

Kanskje jeg burde få meg gardiner?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg har fremdeles julepynten fra ifjor hengende på kontorvinduene mine på jobb. Kan jeg få være med i sjusketråden da? Det står også en ødelagt adventsstake i vinduet her som gikk i knas for etpar år siden.

Du er veldig velkommen!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 17-11-11 kl 11:31.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:22   #94
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Jeg stemmer for at ingen som fører lister/Exel-ark over noe som helst får slippe inn i denne tråden. Djeezz...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:28   #95
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Vi har satt inn to nye langskap på kjøkkenet, og de måtte jeg vaske i går = ferdig med kjøkkenskapa og rundvasken til jul! For jeg har hørt at man skal vaske kjøkkenskapa til jul (dog har jeg aldri gjort det før.)

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:34   #96
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.370
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Jeg har forresten en julepynt som henger fremme hele året, men jeg snur bevisst "god jul"-teksten på pynten inn mot veggen utpå nyåret en gang, en handling som vel i størt grad bærer preg av latskap enn sjuskethet? Og det er vel en vesentlig forskjell på latskap og sjuskethet?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:41   #97
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg stemmer for at ingen som fører lister/Exel-ark over noe som helst får slippe inn i denne tråden. Djeezz...

Med unntak av budsjett, sant?
(Ikke julebudsjett altså, bare vanlig.)

  Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:47   #98
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.873
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg stemmer for at ingen som fører lister/Exel-ark over noe som helst får slippe inn i denne tråden. Djeezz...

Skyldig! Jeg har Excel-lister over de siste års julekalendere og gaver. (Og treningsøkter, leste bøker, timer på jobb etc., etc. Men budsjett? Nei, der skorter det, gitt!)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:54   #99
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg stemmer for at ingen som fører lister/Exel-ark over noe som helst får slippe inn i denne tråden. Djeezz...

Jeg lurer på om jeg skal føre liste over de som fører lister for å holde oversikten.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:56   #100
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.233
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg lurer på om jeg skal føre liste over de som fører lister for å holde oversikten.

Det er vel ikke særlig sjuskete, vel!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no