Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Jeg må kjøpe digitalt speilreflekskamera

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-08, 10:24   #21
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg må kjøpe digitalt speilreflekskamera

Bra valg Veronal! Jeg har 400D og er godt fornøyd 350D er jo et helt OK kamera, men det er jo liksom litt passé. 400 er arvtakeren og den er oppgradert på flere måter. Det viktigste for meg er at på 400 kan du ta bilder i RAW-format og det kan du ikke på 350, mener jeg. Jeg tar alle bildene mine i RAW-format nå. Det gir så mye større muligheter ift etterbehandling.

Hvis jeg skulle ønske meg en barselgave ville jeg bedt om canon 50mm fastobjektiv med maks blender på 1,8. Koster bare 8-900 kroner og er supert til portretter. Veldig lite og hendig også Om du kan "forlange" noe enda dyrer kan du jo foreslå en ekstern blits også

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:28   #22
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg må kjøpe digitalt speilreflekskamera

Takk for tips.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:30   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg må kjøpe digitalt speilreflekskamera

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Bra valg Veronal! Jeg har 400D og er godt fornøyd 350D er jo et helt OK kamera, men det er jo liksom litt passé. 400 er arvtakeren og den er oppgradert på flere måter. Det viktigste for meg er at på 400 kan du ta bilder i RAW-format og det kan du ikke på 350, mener jeg. Jeg tar alle bildene mine i RAW-format nå. Det gir så mye større muligheter ift etterbehandling.

Hvis jeg skulle ønske meg en barselgave ville jeg bedt om canon 50mm fastobjektiv med maks blender på 1,8. Koster bare 8-900 kroner og er supert til portretter. Veldig lite og hendig også Om du kan "forlange" noe enda dyrer kan du jo foreslå en ekstern blits også

Det er feil. Man kan ta bilde i RAW på 350D og. Men man må gjøre det med forskjellige innstillinger, ikke med alt på automat. Bruker det mye.

Savner funksjonen som er på litt dyrere kamera med at man kan ta RAW + s. Ikke bare RAW + L

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:31   #24
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg må kjøpe digitalt speilreflekskamera

Jeg er rimelig sikker på at du kan ta RAW-bilder med 350D.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:31   #25
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg må kjøpe digitalt speilreflekskamera

Jup.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:49   #26
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg må kjøpe digitalt speilreflekskamera

350 kan ta i Raw ja.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kamera, kjøpshjelp


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no