Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Alternativ til stryking av klær?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 21:25   #21
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Henge opp og glatte/strekke stoffet når det er vått? Og bruke ting som ikke krøller så lett. Barnet mitt, som har et rikt ordforråd for øvrig, lurte på hva det var bestemor drev med da hun strøk. Du er velkommen til en uke her, så skal jeg vise deg hvordan vi late gjør det.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:28   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hva med det enkle : droppe tørketrommel, henge opp klærne og legge dem sammen med en gang? Da sparer man seg for mange skrukker (og mye stryking)

Njaei, t-skjorter etc får stygg brett når de ligger...
Og misforstå meg rett, jeg er egentlig ganske sjuskete på mange områder (spør meg når jeg sist vasket stuegulvet...), men det der med klær sitter i ryggmargen. De kan ikke være krøllete. Pr. dato har jeg strykebrettet stående oppslått på soverommet, med strykejernet klart oppå, slik at ting kan glattes i full fart før det skal på. Eeeegentlig så er jeg litt lei av det hehehe

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:29   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Njaei, t-skjorter etc får stygg brett når de ligger...

Men da har du dem på hengere i stedet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:35   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men da har du dem på hengere i stedet.

Ikke vær så løsningorientert dah...
Joda, stort sett alt mitt tøy henger, men ikke ungenes. Det har jeg rett og slett ikke skap nok til - hvis alt skal henge.

Jeg vil ha en dampdings.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:36   #25
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Da er du jammen forfengelig hvis det er viktig at barnas tøy er skrukkefritt, og da kan du skylde deg selv.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:38   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Da er du jammen forfengelig hvis det er viktig at barnas tøy er skrukkefritt, og da kan du skylde deg selv.

Ok, så er jeg det da - det er ganske slitsomt skal jeg fortelle deg

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:38   #27
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Stryker du barnas hverdagsklær?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:41   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Stryker du barnas hverdagsklær?

Ikke alt nei, men noen t-skjorter innimellom. Det er desverre ikke alltid jeg gidder.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:44   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er desverre ikke alltid jeg gidder.

Heldigvis, tenker jeg vi sier.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:12   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Du er mer gal enn meg, sjuggerpløm.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:12   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Jeg har ikke strykejern. :løsningsorientert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:12   #32
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Jeg stryker heller aldri, bortsett fra bunadskjortene. Passer på å ikke ha for sterk sentrifugering på t-skjorter og sånt som krøller litt og bruker strykelett sentrifugering og henger opp klærne ordentlig på tørkestativ. Ikke sånn hulter til bulter som en ser klær er slengt opp på div. tørkestativ ute rundomkring. Alt blir ristet litt og strukket litt og hengt opp i sin fulle bredde. Skjorter og ting som krøller lett blir bare sentrifugert på 400 omdreininger strykelett og henges rett opp og strekkes litt på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:14   #33
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Man henger da selvsagt klærne opp på stativet etter fargene. Fra lyst mot mørkt. Det ser så pent ut når stativet står der.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:17   #34
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ikke alt nei, men noen t-skjorter innimellom. Det er desverre ikke alltid jeg gidder.

Derssverre?
Du vet at det finnes piller for slikt?

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:30   #35
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Derssverre?
Du vet at det finnes piller for slikt?

Tvangsnevroser mener du?
Jeg kunne aldri gått ut i noe som var krøllete. Ikke litt en gang. Nesten en fobi gitt.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:33   #36
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tvangsnevroser mener du?
Jeg kunne aldri gått ut i noe som var krøllete. Ikke litt en gang. Nesten en fobi gitt.

Du har selvinnsikt i alle fall.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:53   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Ikke nesten fobi...

Stryker ikke t-skjorter. Ever. Mamma gjør, men selv hun gjør det før de havner i skapet, og stryker ikke igjen før påkledning...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:57   #38
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har ikke strykejern. :løsningsorientert:

DET er heller ikke noe alternativ
Ja, og for ordens skyld, jeg er kanskje gal, men ikke så gal at jeg stryker dem f ø r de legges i skapet, for å stryke dem igjen når de skal på. Nei nei. De strykes før de skal has på.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:14   #39
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Jeg har noen naborer som stryker alle klæren, til og med trusen får en omgang. Det er vist avslappende. Jeg har sagt at de bare må komme hjem til meg og stryke, men de har enda ikke dukket opp.

Skulle ønske jeg var like skikkelig på det området.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:18   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Er det nå jeg skal innrømme at knerten her om dagen kalte et lekestrykejern for en "skyveting". Jeg tror rett og slett at han ikke vet hva et strykejern er, selv om ordforrådet hans er langt bedre enn de fleste andre snart 3-åringer. Grunnen er vel at han aldri har sett et strykjern i bruk.

:supersjuske:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no