Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Gir færre poeng ...

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 22:14   #21
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Poenget er vel at forholdet mellom alle brukerenes ryktekraft skal være tilnærmet det samme? Hvis ikke alle ble justert ned, ville jo de som hadde under 10 poeng "få" noen gratis, som de ikke hadde fortjent ut fra kriteriene ...

Aahrgh, nåå skjønner jeg. Alle blir nedjustert!?
- Ja! Ujettfæjdi!! Eller kanskje rettferdig, det får bli en egen diskusjon...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:15   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Vel, heldigvis blir ikke alle nedjustert, det ville jo være trist om jeg skulle begynne å gi null....

Regnestykket som angir hvor mange poeng man gir, via innlegg, rykte og fartstid her, "nedjusteres" for alle, altså minst en av faktorene oppjusteres, men svaret av regnestykket forandres ikke for alle, bare de som lå såpass nær en grense at justeringen ble utslagsgivende.

Om poengene våre hadde hatt desimaler, så hadde nok alle blitt nedjustert, men fordi vi får gi heltalls-poeng innenfor gitte internvaller trenger ikke pengverdien for alle justeres, selv om regnestykkeverdien for alle justeres

(enkle ting kan sies komplisert. Jeg er kjent for denslags... når jeg egnetlig forsøker å si det enkelt...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:18   #23
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg har gått fra 2 til 1 - og var rett ved å gi 3, som jeg gledet meg sånn til!! Butt, butt ...det er jo urettferdig!!

Det er ikke så lenge til du gir 2 igjen, 3 er og var du langt unna. Ad. rettferdighet, så er dette ren matematikk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:18   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Aha! Da misforstod du, ja. Det jeg sa var at noen (det vil si Sitron og jeg ) bikket over 11 poeng, og da blir alle justert ned.

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Det har jeg skjønt, men hvorfor går jeg ned fra usle 4 til enda uslere 3?

Fordi du inngår i "alle". (Jada, jeg så at du skjønte det like etterpå. )

Og som HP sier: "Alle" blir faktisk ikke justert ned; de som gir 1 poeng, beholder dette.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:19   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Jeg synes forøvrig at når man nå engang har denne justeringen av at ingen skal kunne gi over ti, så MÅ det jo selvsagt være slik at det er selve regnestykket som justeres slik at alle påvirkes, ellers hadde vi jo kjapt hatt at alle ga ti poeng da.

Det hadde vært mye mer urettferdig dersom bare de som tippet over ti ble manuelt nedjustert, enn det tross alt rettferdige i at det er regnestykket som justeres, altså en eller flere faktorer.

(Det er sikkert mulig å finne en plass, men hva er det nå, HP? 1,5 år, den er grei, men aktuell verdi for innlegg og rykte?)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:21   #26
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fordi du inngår i "alle". (Jada, jeg så at du skjønte det like etterpå. )

Og som HP sier: "Alle" blir faktisk ikke justert ned; de som gir 1 poeng, beholder dette.

Opprinnelig lagt inn av skilpadda

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Aha! Da misforstod du, ja. Det jeg sa var at noen (det vil si Sitron og jeg ) bikket over 11 poeng, og da blir alle justert ned.


Jeg så ikke alle før etterpå. Jeg er en slendrian.


__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:22   #27
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

(Det er sikkert mulig å finne en plass, men hva er det nå, HP? 1,5 år, den er grei, men aktuell verdi for innlegg og rykte?)

(Nå er regnestykket 1 +1 per 550 dager som medlem, +1 per 5000 innlegg og +1 per 3000 ryktepoeng).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:23   #28
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

I rest my case ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:25   #29
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

(Nå er regnestykket 1 +1 per 550 dager som medlem, +1 per 5000 innlegg og +1 per 3000 ryktepoeng).

Det er bare å skru opp skrivehastigheten ser jeg.

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:25   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

(Nå er regnestykket 1 +1 per 550 dager som medlem, +1 per 5000 innlegg og +1 per 3000 ryktepoeng).

Så sånn ca om et år, eller om over 3000 innlegg, eller om over 2500 ryktepoeng, altså om ca et år (De andre to kommer til å ta meg langt mer enn et år), får jeg gi to poeng. Dvs, altså, med mindre du velger å skru opp anseniteten enda mer når Sitronen etter det hun selv sier går opp igjen i mars da.

Jaja, et poeng er da også et poeng

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:27   #31
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Denne måten å regne poeng på er på ingen måte rettferdig, eller særlig god, men det er den eneste muligheten programvaren gir oss til å inflasjonsjustere. Jeg gir bare 4.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:29   #32
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Så sånn ca om et år, eller om over 3000 innlegg, eller om over 2500 ryktepoeng, altså om ca et år (De andre to kommer til å ta meg langt mer enn et år), får jeg gi to poeng. Dvs, altså, med mindre du velger å skru opp anseniteten enda mer når Sitronen etter det hun selv sier går opp igjen i mars da.

Jaja, et poeng er da også et poeng

Eller så må vi finne en måte å få Sitron og Skilpadda til å poste færre innlegg ... Men da blir det liksom ikke helt det samme her, så jeg sier meg heller fornøyd med det ene poenget mitt!

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:30   #33
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Er det juster i forhold til hvor mange du må dele ut før du kan prikke samme bruker igjenn også? Måtte jobbe noe j...lig her plutselig......

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:32   #34
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Er det juster i forhold til hvor mange du må dele ut før du kan prikke samme bruker igjenn også? Måtte jobbe noe j...lig her plutselig......

Nei, det er uendret.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:33   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Vel, helt rettferdig er den nok ikke nei, men i alle fall hakket mer rettferdig enn at det bare var satt et "tak" på ti. Eller, ikke at det heller ville være urettferdig, sånnsett, bare litt.... meningsløst. Om "verdiene" sto om de gjorde når forumet var nytt, men med et tak på ti poeng, så er det vel ikke mange som ikke hadde gitt ti innen reltivt kort tid. Sånnsett kanskje ikke et problem, men dersom det er ønskelig at noen/aktive brukere skal gi mer enn andre/ferke/inaktive/upopulære brukere, så er det jo eneste måten å gjøre det på.

Og skal man altså ha et "tak", som man har valgt å ha, antakelig for å unngå hyperinflasjon i ryktepoeng slike enkelte andre forum oppelver, så er jo dette ikke bare den eneste måten programvaren lar dere gjøre det på, men også den intutivt logiske måten (*) å gjøre det på, basert på hvordan poeng regnes ut.

(*) intuitivt logisk for meg er jo forøvrig slett ikke alltid intuitivt eller logisk for andre da. Hadde det vært det hadde aldri denne tråden vært startet engang... Burde jeg av den grunn trekke den intuitivt logiske (?) slutning at jeg er rar?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:34   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Eller så må vi finne en måte å få Sitron og Skilpadda til å poste færre innlegg ... Men da blir det liksom ikke helt det samme her, så jeg sier meg heller fornøyd med det ene poenget mitt!

Eller begynne å poste innmari mange flere (og gode, så vi får mange poeng for dem) selv...

Nei, jeg slår meg til ro med mitt ene jeg også

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:35   #37
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Ok trodde det var ti i mellom men så var det femten,what ever... syns foresten det er greit at det ikke blir sånn atomnagrepmengde prikker på noen, blir litt for teit når noen gir 1400 poeng og noen gi to.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:03   #38
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Er det så farlig da?

Jeg synes deter utrolig deilig at det ikke er den ekstreme inflasjonen i prikker som på andre steder.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:06   #39
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Er det så farlig da?

Det kan du si, du som gir 5(!).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:06   #40
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir færre poeng ...

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Er det så farlig da?

Jeg synes deter utrolig deilig at det ikke er den ekstreme inflasjonen i prikker som på andre steder.


Nuvel. En gang delte jeg ut en halv million minuspoeng til noen som ble ganske snurt. Det var litt deilig. Den eneste sanne fryd.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no