Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 08:44   #21
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Jeg må ærlig innrømme at vi har snudd minsten på 2, og vi vil gjerne snu han tilbake igjen.
Vi så begge innslaget i går, og var ikke i tvil noen av oss.

MEN, finnes det et sted man kan dra for å forsikre seg om at man fester setet riktig?
Jeg er livredd for å montere det feil, av av den grunn føler jeg meg tryggere på å ha setet sånn det står nå. Selv om det naturligvis bare er en falsk trygghet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 08:57   #22
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Gå til en butikk og få hjelp av noen som kan installere setet. Lær dere å montere det selv. Sjekk igjennom bruksanvisningen skikkelig for å forsikre dere om at setet er riktig festet.

Seter som f.eks. Two Way Elite er ikke vanskelig å feste.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:57   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Men hva er denne forskningen de snakker om? JEg hørte bare han legen nevne noen ganske anektodiske argumenter som selvsagt er interessante, men jeg vil se tall og prosenter!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 11:23   #24
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Jeg irriterte meg også over at de betonte at barna "måtte finne seg i å sitte feil vei" som om det var en stor katastrofe. Jeg er på tur og gidder ikke finne lenker, men forskjellen skal vel være at 90 - 95% av bakovervendte barn i ulykker kommer fra det med ingen eller minimale skader. For forovervendte er tallet 55 - 65 % tror jeg. Føler meg sikrere med å være nærmere "ingen" enn "halvparten", så her sitter Lærlingen på 3,5 bakovervendt, selv om han er en lang gutt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:10   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hva er denne forskningen de snakker om? JEg hørte bare han legen nevne noen ganske anektodiske argumenter som selvsagt er interessante, men jeg vil se tall og prosenter!

Se klippet fra BBC.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:22   #26
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Festlig med han gutten som lekende lett kom seg ut av bilsetet i bakgrunnen

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Tror kanskje de trenger en beltesamler

Ikke sikkert at det hjelper. Vi hadde det til minstepropell. Likevel klarte hun å komme seg løs. På slutten før vi snudde henne fikk vi ikke kjørt mer enn maks 5 min før jeg måtte stoppe bilen og spenne henne fast på nytt. Hun stod på kne i stolen og så fremover. Jeg var innom flere butikker for å få hjelp til å spenne henne fast. Selv om beltet ble strammet så hardt at hun fikk dype søkk av selene så klarte hun vri seg ut.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:34   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslag

Trygg Trafikk artikkel også;
http://www.tryggtrafikk.no/?module=A...icShow;ID=3424

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:18   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til inn

Takk!

Det var interessant. Selv om konklusjonen er tydelig er likevel tallene mindre entydige enn jeg av og til har fått inntrykk av fra enkelte. Det er gudsjelov så få ulykker det er snakk og at det blir vanskelig å trekke veldig solid tallmateriale ut av dem. Tallene fra Sverige viser for eksempel ikke noe overbevisende case i den ene eller den andre retningen. Få/ingen av de barna som satt riktig sikret forovervendt kunne vært reddet om de satt bakovervendt, hvis jeg forstod det riktig. I England ville derimot 6 av de 8 døde barna vært reddet om de satt bakovervendt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:31   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Her er et område jeg ikke trenger så veldig stort materiale for å ta en beslutning, kjenner jeg, for det er intet som tyder på at det er motsatt. Faktisk kjenner jeg at case reporten om 2,5-åringen som døde på venninnen mins vakt i helgen (og som etter hennes mening hadde overlevd hvis h*n hadde sittet bakovervendt) holder.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:32   #30
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslag

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Her er et område jeg ikke trenger så veldig stort materiale for å ta en beslutning, kjenner jeg, for det er intet som tyder på at det er motsatt. Faktisk kjenner jeg at case reporten om 2,5-åringen som døde på venninnen mins vakt i helgen (og som etter hennes mening hadde overlevd hvis h*n hadde sittet bakovervendt) holder.

Ja, faktisk, helt enig med deg.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:35   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Venninnen mins? Min venninnes?

:alltid tid til spikking:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:38   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Hvordan blir det med taxier nå da?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:39   #33
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Jeg er oppover ørene glad, stolt og fornøyd for at det fokuseres på bakovervendte store unger. Jeg har fått mye dritt fra svigerfamilien fordi jeg har en femåring (da fireåring) bakovervendt. Jeg overdrev, visstnok, var hysterisk!

Jeg er glad fordi det kan redde liv, stolt fordi jeg endelig får "oppbacking" fra media (jeg har vist til forskningsrapporter o.l. tidligere, men jeg tror for noen må de få det inn via 6 o'clock news for å forstå) og fornøyd fordi jeg får bekreftet at det jeg gjør er riktig! Jeg kommer ikke til å snu henne på mange år enda.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 25-06-08 kl 14:48.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:43   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Hva slags sete har du hvis du kan ha femåringen bakovervendt i mange år ennå, Skremmern? Jeg visste ikke at det fantes bakovervendte seter til så store barn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:50   #35
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Ja, si det. Jeg var ute i bilen for å se navnet på den, men fant ingenting annet enn advarsler. Det har ekstra lang rygg, hvertfall.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 25-06-08 kl 15:05.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:03   #36
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Vi har Acta Graco Cosmic 0-25 kg, men ble litt usikker på om de bare er ment opp til 18 kg bakovervendt? Kan noen opplyse meg her?

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:05   #37
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslag

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi har Acta Graco Cosmic 0-25 kg, men ble litt usikker på om de bare er ment opp til 18 kg bakovervendt? Kan noen opplyse meg her?

Det kan brukes til 18 kg. bakovervendt i baksetet, og 25 kg. bakovervendt i forsetet.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:09   #38
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til inn

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det kan brukes til 18 kg. bakovervendt i baksetet, og 25 kg. bakovervendt i forsetet.


Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor er det 7 kg forskjell på bak- og fremsete?

Hvilket sete kan dere anbefale når barnet overskrider 18 kg?

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:28   #39
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til innslaget)

Noen forslag:
* Brio Zento 0 - 25 kg
* Britax Secura 0 - 25 kg
* Britax Multitech 9 - 25 kg
* Britax Two Way Elite 9 - 25 kg

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:30   #40
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: NRK Nyhetene om den nye forskningsrapporten om barn i bil (m/link til

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor er det 7 kg forskjell på bak- og fremsete?

Gjett om jeg har lurt på det mange ganger!
Kanskje Stikka vet.

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Hvilket sete kan dere anbefale når barnet overskrider 18 kg?

Britax Secura, TWE og Multi-Tech går til 25 kg. bakovervendt, og er lange i ryggen. Secura og Multi-Tech har god sidestøtte og støtteben som gjør at jeg foretrekker en av de. Vi har vært veldig fornøyde med Secura.
Brio Zento går også til 25 kg. og har lang rygg, noe særlig mer vet jeg ikke om det.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no