Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell meg om trampoline!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-19, 13:41   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Fortell meg om trampoline!

Sitat Knøttet (4 år), sittende i baksetet i går når vi nettopp hadde kjørt forbi en gjeng glade trampolinehoppende barn;

«Vet du hva, mamma - de som har trampoline de er HELDIGE!»

Ett minutt senere;

*stort sukk* «Vi er ikke så heldige....»




Så - kanskje vi bør gjøre alvor av ideen om å kjøpe trampoline. Vi har snakket om det i noen år, ungene har periodevis nevnt det, og hatt stor glede av å hoppe hos andre. Men vi trenger litt realitetsorientering. Plass ute er ikke noe problem, vi kan ha så stor vi vil, men vi bor på ett sted med tidvis MYE vind, og vi har ikke allverdens lagringsplass. Vi har ikke garasje, i alle fall ikke enda, men har endel utekasser hvor vi lagrer type ved, uteleker, hageting osv.

Hvor mye plass til lagring snakker vi om? Hvor omfattende er opp og ned montering? Hva anbefales? Obs har ett tilbud på en stor ProFlyer trampoline til ca 3000,- Kan det være en grei nok trampoline?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 13:48   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Anbefaler JumpKing. Kjøpte min for 20 år siden og den lever enda. Har vel byttet duk og den blå beskyttelsen en gang.
Trampoliner tar jo litt plass. Ser mange lar ramma stå året rundt, det har jeg aldri gjort. Selve trampolina er ikke vanskelig å sette opp. Det er evt sikkerhetsnettet som er litt pes som i tidsbruk. Men det kommer jo an på hvordan sikkerhetsnettet er montert.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 13:49   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi har hatt trampoline i 10 år, og jubelen står fortsatt i taket når den monteres opp rundt påske. Vi demonterer og lagrer den i bod om vinteren. Dette er den andre trampolinen vi har, vi byttet for et par år siden. Vi har trampoline på 4 meter, og jeg ville ikke hatt noe mindre. Jeg tror begge trampolinene kostet rundt 3000 kr.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 13:54   #4
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi har også Fra Jump King, hatt den i åtte år og har byttet polstring rundt to ganger og nett en gang. Den blir fortsatt brukt nesten hver dag i sesongen. Vi lar bena stå da de er gravd ned. Dette ble gjort når de leverte. Tror vi betalte 500 for graving og montering. Resten oppbevares i to store esker om vinteren. Får plass innerst i garasjen.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 15:00   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Da ungene var mindre hadde vi en billigere sak som funket helt greit. Fordi de fortsatt hopper og minstemor turner kjøpte vi en større og dyrere jumpking-sak da den gamle måtte byttes i fjor. Den brukes tre timer om dagen. Minst. Vi lar rammen stå ute om vinteren, tar inn duk og nett i utebod/kasse. Lite styr.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 15:03   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi kjøpte North oval 4m, samme kvalitet og pris som Jumpking. Med konvoluttåpning og ikke glidelås. Og med bånd som demper lyden av fjærene. Vi har liten hage med trampoline der plattingen slutter. Vi har ikke garasje, men klarer fint å få plass til rammen i uteboden og resten i en bod inne. Det er tungt å montere, men enkelt og raskt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 15:29   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi har jump king, oval, på 9 året. Blir fortsatt brukt daglig. Vi har byttet tingen rundt en gang og nett 2 ganger. Vi lar rammen stå hele året, men tar inn alt det andre og det tar ikke så mye plass.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 15:50   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Jump King på 13. året her. Har byttet nett, ellers like god som ny. Tar den ned hver vinter.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 16:10   #9
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi har en billig trampoline fra Europris. Har hatt den i 9 år nå, og har byttet sikkerhetsnett én gang. Den tas inn om vinteren. Den er fortsatt populær og brukes ganske mye når været er fint.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 17:48   #10
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Kjøp en som Ikke knirker. Vår er en billigvariant, angrer hvert år.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 19:14   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Da ungene var mindre hadde vi en billigere sak som funket helt greit. Fordi de fortsatt hopper og minstemor turner kjøpte vi en større og dyrere jumpking-sak da den gamle måtte byttes i fjor. Den brukes tre timer om dagen. Minst. Vi lar rammen stå ute om vinteren, tar inn duk og nett i utebod/kasse. Lite styr.

Noe av det samme her. Hadde en forholdsvis billig en da ungene var mindre, men de hoppet så mye, og eldste var aktiv konkurranseturner og trengte plass til å gjøre flere momenter i serie, og den ble byttet ut med den største, ovale fra JumpKing. Eldste (nå 14) har slutta på turn for et par år siden, men den brukes likevel daglig, av alle tre ungene og deres venner. De hopper, de turner, de leker blindebukk og andre leker, de bare sitter der og skravler, og de sover der noen netter om sommeren. Noen ganger kommer nabobarn også, og ringer på og spør om å få hoppe på den, og det har vi sagt er helt greit, alle hager trenger ikke å ha hver sin. Vår står oppe mellom påskeferien og høstferien. Om vinteren står rammen ute, mens duk, fjærer, sikkerhetsnett og polstring blir pakket ned.

Noe av det beste med å kjøpe fra en stor, dyr og seriøs leverandør som JumpKing er at du får fantastisk sørvis der. Sikkerhetsnettet vårt røk i festene et år, vi spurte om å få kjøpe et nytt, og om de hadde ett som var sterkere, da sa de at det skulle ikke revne, ferdig snakka, og de sendte et nytt helt konstnadsfritt samme dag. I tillegg kan man kjøpe til deler om det er noe som trenger å byttes ut. Vi har nå kjøpt litt flere fjærer, fordi noen begynner å bli litt slitt, og vi har kjøpt ny skumplast til å ha rundt stengene, for det er forbruksvare.

Snakket om det senest i dag, at den trampolina er ett av de beste kjøpene vi har gjort.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 20:06   #12
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Et tips er å finne et sted der noen kan forme armeringsjern i buer for deg. Som bøyler som du kan sette over nederste del av rammeverket på noen steder rundt trampoline og banke dem ned med slegge. Da blåser den ikke avgårde. Vi har pleid å ta inn nett, duk og fjær, også latt selve rammeverket stå ute gjennom vinteren.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 22:34   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi har hatt trampoline i 9 år, og det er en av de beste investeringene vi har gjort. Den brukes hver dag fra påske til høstferien av båre barn, nabobarn og barnas venner.

Jeg syns det man bør tenke på er hvordan sikkerhetsnettet er plassert, sånn at man unngår klemskader på fjærene rundt nettet, og sjekke at sikkerhetsnett og polstring er av tilstrekkelig kvalitet sånn at det er med på skadeforebyggende.

Vi har som flere andre en fra jumpking og våre barn har kommentert at spretten er bedre på vår enn på noen av lekebutikk trampolinene. Det spiller nok liten rolle når Barna er små og ikke veier så mye, men i tenårene er spretten viktig for å få fullt utbytte.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 10:43   #14
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi kjøpte en brukt Jumpking for et par år siden. Den står også vindutsatt til (naboens blåste avgårde i fjor), så vi kjøpte vindsikring til den. I tillegg har vi byttet sikkerhetsnettet, det var ganske råttent. Siden vi kjøpte brukt, endte vi med en som var litt større enn vi egentlig tenkte, men det er jeg glad for nå. Den brukes mye, og gjerne av fler om gangen selv om de er flinke til å holde avstand. Og en tolvåring som tar salto trenger litt plass.



Vi lar rammen stå om vinteren, men tar ned nett, polstring og duken. Det er litt jobb med montering og demontering, men helt overkommelig.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 10:49   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi tar bare ned selve hoppeduken på vinteren. Har hatt flere lekebutikk-trampoliner, de fungerte ok da ungene var små, men etter hvert som de har vokst og blitt flinkere og tyngre, har det vært viktigere med trampoline av god kvalitet. Den forrige vi hadde var så kjip å hoppe på at den til slutt aldri ble brukt, og vi tenkte at de var helt uintersserte. Men det var bare det at de ikke gadd å hoppe på vår siden vennene hadde så mye bedre trampoline.

Vi kjøpte Berg, har inntrykk av at den er i samme liga som Jumpking, bare hakket billigere. Ungene er storfornøyde, og bruker den ekstremt mye, både alene, sammen med hverandre, og med venner. De ønsket seg oval eller firkantet, men det passet ikke i den forrige hagen vår, så vi valgte rund som tidligere. Det funker bra, og de har ikke sagt noe på formen etter vi kjøpte den.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 11:54   #16
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Vi har North oval, mener den kosta ca 8000 på tilbud. Er i gang med femte sesongen nå, og angrer ikke på at vi investerte i kvalitet, den blir mye brukt. Ungene er 9, 7 og 2 år, så den blir nok brukt i 10 år til.

Det er veldig bra sprett i trampolina vår visstnok, sier ungene når de har vært andre steder og hoppa

Vi vindsikrer med å slå trepæler på skrå over stengene i understellet, man kan også bruke jordanker fra biltema eller lignende.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 16:34   #17
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om trampoline!

Hvor stor må man ha for at det egentlig skal være noen vits? Barna er 10, 10 og 13 og tomta er pitteliten.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no