Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke votter er varmest? Til voksne

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-18, 20:35   #1
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hvilke votter er varmest? Til voksne

Jeg fryser på hendene. Når gradestokken faller under 10 plussgrader må jeg ha på meg vanter. Har noe ullvanter som er ypperlige da. Nå derimot har jeg ikke noen som er bra nok. Selv med vanter på får jeg likfingre og kalde, vonde hender. Har ikke nok varme i hendene til at jeg klarer å varme opp luften i vantene. Resultatet er at fingrene bare blir kaldere og kaldere selv med vanter på. Det er kanskje bedre med votter? Hva er de absolutt varmeste vottene som finnes?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 20:38   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Hestra med saueskinnsfor har fått mye skryt. Selv tok jeg meg ikke råd til votter til nesten 1000 kr, men det burde jeg kanskje ha gjort for jeg holdt på å fryse av meg fingrene på helgens fjelltur.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 20:43   #3
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Hjemmestrikkede ullvotter med vindtette overtrekksvotter utenpå. De hjemmestrikka kan være tjukke, tovede votter, de blir veldig varme med vindtett vott utenpå. Og rimeligere enn Hestra med sauefor.

Jeg har et par Swix votter med for, de har goretex utenpå og skinn i grepet, veldig gode votter. Tror ikke de koster over 500.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 20:50   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Hestra holder fingrene mine varme. De er dyre, men jeg har hatt mine i mange år nå!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 20:52   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Jeg har et par hestra polvotter men ikke saueullvarianten, de er gode men ikke ultravarme. Så har jeg et par Norrøna som tåler ALT av kuldegrader (lange skivotter) me. Til hverdags bruker jeg helst de hjemmestrikkede, tova ullvottene bonusmoren min har strikket. De takler mange kuldegrader altså.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 22:04   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Jeg bruker en tynn linerhanske i merinoull, jeg har en god variant fra Hestra, kjøpt på DNT butikken i Oslo. Utenpå bruker jeg en hjemmestrikket vott. De tynne linerhanskene bruker jeg ofte alene i plussgrader også, jeg har sånne fingre som deg.

Ute på tur bruker jeg de samme linerhanskene, men da med et par Hestra fjellvotter med ullfor over. De er dog for store til daglig bruk, da er de hjemmestrikkete fine.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 22:11   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Jeg har Hestra vindvott med uttagbar strikket ullvott inni. De kan neppe ha kostet så mye som 1000 kroner, for da hadde jeg aldri kjøpt dem. Men de er veldig gode når det er skikkelig kaldt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 22:34   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Tovede ullvotter med vindvott utenpå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 22:43   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har Hestra vindvott med uttagbar strikket ullvott inni. De kan neppe ha kostet så mye som 1000 kroner, for da hadde jeg aldri kjøpt dem. Men de er veldig gode når det er skikkelig kaldt.

Dette er det jeg går med når det er kaldt. Det er samme prinsippet som andre nevner, ullvott med løst vindtett utenpå. Jeg synes votter er mye bedre enn hansker når det er kaldt. Fingrene får beveget seg mer og deler på en måte på varmen. Selv er jeg varm og bruker bare disse når jeg er ute lenge eller det er ekstremt kaldt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 22:47   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Jeg har et par tykke votter fra Skibum som jeg nesten aldri bruker fordi de er for varme. Har også fjellvotten til Hestra med uttakbar ullvott inni, og de er også varme, men de fra Skibum slår alt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 22:48   #11
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Tykke tovede ullvotter, er det eneste som holder meg varm.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 22:55   #12
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Votter i saueskinn sverger jeg til. Fra Cedrico eller Ugg

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 23:07   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Bruker hjemmestrikket ullvotter. På ski bruker jeg tredve år gamle Salomonvotter. De er utrolig gode.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 23:09   #14
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Takk for svar. Jeg var ute i 15 min i dag. Jeg fikk så vondt at jeg trodde jeg skulle bli gal. Fingrene ble først hvite, så blå og så røde. Veldig smertefulle. Må ha bedre votter.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 23:17   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Jeg er veldig glad i hestra vottene, både til meg selv og til ungene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 23:29   #16
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Signerer dem som anbefaler Hestra med ullvott (Fjellvotten). Den koster ikke tusen, selvom den er dyr; Ca 600,-

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-18, 23:30   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Hvilke votter har du nå da? Jeg har tykke, tovede votter jeg holder meg varm i og lammeskinnsvotter. Men jeg fryser ikke lett på hendene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 00:14   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har et par tykke votter fra Skibum som jeg nesten aldri bruker fordi de er for varme. Har også fjellvotten til Hestra med uttakbar ullvott inni, og de er også varme, men de fra Skibum slår alt.

Gi de til meg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 00:16   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Signerer dem som anbefaler Hestra med ullvott (Fjellvotten). Den koster ikke tusen, selvom den er dyr; Ca 600,-

Husker ikke hva det var jeg så på, men det var i hvert fall noe Hestra-greier til 999. Mulig det var skihansker i skinn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 00:23   #20
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke votter er varmest? Til voksne

Jeg har ullvotter og vindvotter fra Norrøna. De er supervarme men koster. Mine Hestra er gode nok. Ikke de dyreste.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no