Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Making a murderer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-16, 11:21   #61
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Making a murderer

Da har jeg hørt nesten hele og er helt ening med Linn Ullmann. Hun beskriver problemet med dramaturgien slik jeg opplevde det og også Avery som en ufarlig helteskikkelse. Og jeg reagerer på det.

Jeg er også enig i sammenligningen med Serial og The Jinx, to serier jeg likte, men ikke klarte å ordsette hvorfor disse er bedre enn Making A murderer.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 11:49   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Making a murderer

Ja, jeg er enig i at Serial er i en helt annen liga, og tar kritikken til Linn Ullmann seriøst. Jeg har som sagt ikke sett hele serien ennå, så det er litt vanskelig å ta noe mer stilling enn det. Samtidig så er jeg ikke like opphengt i selve skyldspørsmålet som det hun er, men ser argumentene om at serieskaperne gjør det samme som politiet, ved å utelate informasjon og farge fremstillingen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 13:49   #63
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Making a murderer

Jeg liker også Serial, men jeg syntes nesten den var mer farget av hva podcasteren mente i forhold til skyldspørsmålet enn i Making a Murderer. Jeg skal i alle fall høre på Giæver og Joffen ved anledning.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 14:22   #64
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Making a murderer

Det jeg synes var forskjellen, som Ullmann tydeliggjorde for meg, var at Serial og The Jinx- makerne var tydelige på hvem de var, hva de tenkte, hvorfor de vektla det ene fremfor det andre, når de var usikre osv.

MMA- makerne er usynlige og presenterer "fakta" på en særs spekulativ måte for å få oss til å få sympati med Avery og hans advokater. De forteller historien på en måte for å få seerne dit de vil. Og diskusjonene underveis og etterpå bærer preg av konspirasjonsteori.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 16:22   #65
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Making a murderer

Jeg har sett hele og lest mange av artiklene rundt, og selv om jeg også er hårreisende sjokkert over hvor lite rettsikkerhet som eksisterer for ressurssvake mennesker, er jeg også litt satt ut av flere av grepene til filmskaperne - måten de blir fremstilt nesten som en bagatell at noen faktisk er blitt drept og hvordan de unnlater å fortelle enkelte ting.

Jeg har ikke hørt Jæger og Joffen, det gleder jeg meg til.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-16, 15:24   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Making a murderer

Dagsavisen har i dag et intervju med dokumentarfilmskaperne, som også kommer til SKUP i april.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-18, 23:52   #67
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Making a murderer

Dytter på denne siden sesong 2 er ute.

star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 01:00   #68
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Making a murderer

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Dytter på denne siden sesong 2 er ute.

Har ikke sett den enda. Nr 2. Men har sett at den ikke har fått så gode tilbakemeldinger? Du får oppdatere om du ser

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 01:54   #69
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Making a murderer

Ser sesong 2 nå, er på episode 3.
Har ikke bestemt meg helt for hva jeg syns.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no