Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-07, 13:54   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Ja, jer er snart 33 og har aldri bakt ei kake. Jeg tenkte å prøve meg på en sjokoladekake i langpanne.

Oppskrift?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:01   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Du fortjener en prikk for det lange ordet der - nærmere bestemt en langpannesjokoladekakeoppskriftsprikk! Tipper at det minst ville vært delt opp i fire på de fleste andre fora.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:01   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Denne er usannsynlig god. Ikke vanskelig å lage heller:


Texas sjokoladekake

400 g margarin
4,5 dl vann
8 ss kakaopulver
9 dl sukker
2,5-3 dl rømme
4 egg
9 dl hvetemel
1 ts salt
2 ts natron


1. Kok opp margarin, vann, kakao og sukker.
2. Avkjøl blandinga. (Spar evt noe av vannet og ha i etterpå så går det fortere. Kan også sette den i kaldt vannbad i tillegg)
3. Ha rømmen i blandinga når den er avkjølt nok til at rømmen ikke skiller seg.
4. Ha i eggene, ett av gangen.
5. Ha i hvetemel, salt og natron

Ha i stor langpanne.
Stek på 180 grader, ca 30 minutter.


Glasur
100 g smeltet margarin
6 ss melk
4 ss kakaopulver
1 ts vaniljesukker
350 g flormelis

Ha glasuren på lunken, mens kaka er varm.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:05   #4
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Sjokoladekake:

500 g sukker
4 egg
3 3/4 dl melk
450 g hvetemel
4 ts vaniljesukker
4 ts bakepulver
3 ss kakao
300 g smør/margarin

Glasur:
200 g smør/margarin
7 ss sterk kaffe
2 1/2 ss kakao
3 ts vaniljesukker
375 g melis

Pynt:
ca 100 g kokos (eller forsåvidt noe annet...)


Pisk sukker og egg til stiv eggedosis. Sikt mel med vaniljesukker, bakepulver og kakao og rør det i eggedosisen vekselsvis med melken. Rør i smeltet og avkjølt smør.
Legg bakepapir i to små eller en stor langpanne og hell i røren. (Jeg bruker ikke bakepapir, men smører langpannen med smør, og strør semulegryn over så det dekken hele pannen. Genialt spør du meg!)
Stekes ved ca 200 grader i ca 30 minutter på nederste rille.

Bland de tørre ingrediensene til glasuren. Bland i smeltet smør og kaffe, og rør til glasuren er glatt. Hell den over kaken med en gang den tas ut av ovnen. Avkjøles og drysses med kokos.

Denne kaken er uhyggelig enkel å lage, og blir kjempegod!!!! Har ikke tall på alle gangene jeg har måttet dele ut oppskriften... Egner seg dessuten godt til å fryses.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:06   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

2,5-3 dl rømme

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:11   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Gjør kaka veldig saftig, men det er selvsagt en skikkelig utskeielse å spise den...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 08:17   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Denne er kjempegod, og superenkel å lage - samt at den kan spises av de som ikke tåler egg. Saftig og god kake uten "dill"

Surmelkskake.

1 liter hvetemel
6 dl sukker
1 god ss natron
3 teskjeer vaniljesukker
3-4 ss kakao
150gr smeltet margarin/smør
1 liter kefir.

Bland det tørre, ha i kefir, og smeltet smør tilslutt.
Haes i smurt langpanne, eller langpanne kledd med bakepapir.

Stekes på 180 grader i ca 40 min (sjekk underveis)

150 - 200 gr margarin
6-7 dl melis
2 ss kakao
4 teskjeer vaniljesukker
4 ss sterk kaffe.

  Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:39   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Takker for mange innspill.

Hva pokker er natron?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:45   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Takker for mange innspill.

Hva pokker er natron?

Det er et hevemiddel på lik linje med bakepulver f.eks
Fåes kjøpt i alle dagligvarebutikker i sånne små krydderposer ca. Står sammen med bakeinngrediensene.
Brukes i f.eks sveler også.

  Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:48   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er et hevemiddel på lik linje med bakepulver f.eks
Fåes kjøpt i alle dagligvarebutikker i sånne små krydderposer ca. Står sammen med bakeinngrediensene.
Brukes i f.eks sveler også.

Takk.

(Nå kunne jeg kvittert med "hva er sveler", men for å ikke avsløre min totale inkompetanse på kjøkkenet skal jeg la være. )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:57   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Jeg har bakt Madam Mims sjokoladekake mange ganger på rad og den slår aldri feil. Den er kjempelett å lage og smaker kjempegodt.

Madam Mims langpannesjokoladekake:

500 g. sukker
5 egg
----
3/4 dl melk
450 g hvetemel
2 ts tørsleffs vaniljesukker eller 1 ts vaniljepulver fra Naturana
4 ts bakepulver
6 ts bakekakao
300 g. smeltet smør

egg og sukker piskes til eggedosis
resten av ingrediensene blandes i

stekes i 20-30 minutter på 180 C nederst i ovnen.

Glasur:
1 plate sjokolade (100 g)
1/2 dl fløte
1/2 dl espresso eller sterk kaffe

Smelt sjokoladen i vannbad, rør inn resten. Man kan også supplere med et par ss smør og litt melis.


PS. Jeg bruker helt vanlig vaniljesukker, er ikke så avansert som Mim.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins

Sist redigert av Harriet Vane : 09-06-09 kl 19:27.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 23:47   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Alle ingredienser er nå i hus (for jeg hadde selvsagt hverken bakepulver, vaniljesukker eller natron (som jeg ikke visste hva var engang)). Imidlertid viser det seg at jeg må velge en sjokoladekake som trenger max 100 gram kokesjokolade, siden jeg allerede har smugspist halvparten av 200-gramsplata. (Eller så kan jeg kjøpe en ny, selvsagt, men da tror jeg det må gjøres tett opp mot baketidspunkt for å unngå det samme uføret.)

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:35   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Da blir det min oppskrift da, uten tvil (under forutsetning av at du har kakao i hus). Den er kjempegod, jeg lover. Nevøen min likte den så godt at han har allerede bestilt sånn kake til konfirmasjonen sin til neste år.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:51   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes



Du kan jo også bruke en blanding av kokesjokolade og kakao. Sånn dersom det skulle være et alternativ.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 20:56   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Nå som jeg endelig hadde tenkt å bake i morgen så viser det seg at jeg ikke har egg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 21:01   #16
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

1 pose møllerens langpannesjokoaldekake pose. Men jeg bruker ikke stor langpanne til den, for jeg synnes den blir for lav og tørr da.
Inneholder ikke melk eller egg. derfor vi bruker den.
Tilsetter bare vann og olje
Jeg synnes sjokoladekake med laktosefri melk blir så søt for det om jeg har mindre sukker og vaniljesukker.

1\2 plate lys og 1\2 plate mørk kokesjokolade, vann og litt smør smeltes og har melis oppi og smørres opp på kaka.

Nam....


*eneste kaken jeg spiser er sjokolade kaker.. * hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 21:02   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Det viser seg at jeg egentlig ikke har langpanne heller!

Har imidletid en annen form jeg antar jeg kan bruke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 11:14   #18
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Jeg er i gang! Måtte ut å kjøpe egg i går kveld og hvetemel i dag tidlig.
Nå står vidunderet i ovnen.


Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

stekes i 20-30 minutter på 180 C nederst i ovnen.

20 eller 30?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 11:29   #19
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Se i kanten på kaken. Når det er glippe mellom kanten (formen) og kaken, er den ferdig.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 13:39   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

FERDIG!

Og god, ja! Slo til på Madam Mims oppskrift. Herved lagret på pc'en til senere anledninger.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no