Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Problemer med bildestrøm iPhone og iPad!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 13:54   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Problemer med bildestrøm iPhone og iPad!

Ja, jeg har et lite problem når det kommer til bildestrømmen mellom husets iPhone og iPad-er ...

Det er en god del bilder i bildestrømmen som jeg IKKE vil ha, disse er tidligere slettet fra album på opprinnelig enhet og er ikke å finne noe annet sted enn i nettopp bildestrømmen. Bildestrømmen er genial å ha, men ikke når bilder som overhode ikke har livets rett blir liggende.

Hva i alle dager gjør jeg for å løse dette? Jeg må jo bare skru bildestrømmen helt av for å få det bort, og det er ingen ideell løsning i det lange løp, da andre bilder kan være nyttige å dele på den måten.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:16   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Problemer med bildestrøm iPhone og iPad!!

Du kan ikke slette enkeltbilder i bildestrømmen.

Du kan resette den – det sletter alle bildene – fra avanserte kontoinnstillinger på iCloud.com. (Klikk på navnet ditt øverst til høyre og velg Advanced (antar valget heter Avansert på norsk)). Du kan deretter legge de bildene du vil ha tilbake i bildestrømmen så de blir tilgjengelig på alle enhetene du synkroniserer bildestrømmen til. Jeg bruker Aperture (på Mac) til dette, og der drar jeg bare bilder til "Photo Stream"-biblioteket så dukker de opp over alt; det kan jeg naturligvis gjøre uten å resette også hvis det er bilder jeg vil ha synkronisert til både iPhoen og iPad. Hvordan man gjør de i iPhoto eller på Windows vet jeg ikke, men jeg antar det fins tilsvarende funksjonalitet.

Jeg skulle også gjerne hatt mulighet til å slette enkeltbilder; det er begrenset hvor mange bilder jeg trenger av tommelen min for eksempel. Men jeg er ikke overbevist om at det vil bli mulig. Jeg antar at grunnen til at dette er slik nå er at Apple anser det som mer problematisk at brukere kan risikere å slette den eneste kopien sin av et bilde enn at de får bilder de ikke ønsker å ta vare på i bildestrømmen. Og bildene forsvinner vel derfra etter 30 dager uansett.

Ben "nudge, nudge" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 15-01-12 kl 14:27.
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:34   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Problemer med bildestrøm iPhone og iPad!!

Takk, da får jeg prøve det. Har Mac jeg også, så kanskje jeg skal sjekke ut Aperture og!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no