Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Game of Thrones

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-13, 15:21   #101
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Jeg har sett to sesonger, og ikke lest noen bøker. Kan jeg hoppe rett på bok nr. 3?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 15:23   #102
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har sett fem minutter av denne serien, ved et uhell, og det var nok til å ødelegge nattesøvnen min i to netter. En grotesk, fæl torturscene med en veldig ung gutt som tvang en dame til å mishandle en annen dame, virkelig svært forstyrrende. Jeg er ikke spesielt sart, men den der ble jeg kvalm av rett og slett.

Det var nå sist uke, og det var den scenen jeg hadde i tankene også ja. Den var virkelig fæl.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 15:44   #103
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Var det den med Joffrey som tvang hun ene til å rise hun andre? Jeg kan ikke huske at den var så grusom. Joda, fæl var den, men den satte ikke noe spor hos meg. Scenen med babyen som blir knivstukket, derimot, da var det frem med Kleenexen, fy faen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 15:47   #104
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Den var vel ikke i bøkene? Men jeg vet ikke om jeg orker å se historien om Theon, hvis de filmer den som den er skrevet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 15:48   #105
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hva er det med den yngste broren til King Robert (husker ikke navnet, han som er homofil), fikk ikke med meg at han hadde giftet seg, og hvem har han giftet seg med? Er litt forvirret i forhold til den delen av historien. Er også veldig forvirret med tanke på hvem dama i rødt er og hva i all verden det var hun presset ut av seg i forrige episode.
Jeg har lest to av bøkene, skal begynne på den tredje snart.
Jeg vil gjerne ha svar, bare bruk spoilertags.

Renly giftet seg med Margaery, søsteren til the Knight of Flowers (elskeren hans) for å lande alliansen med det mektige House of Tyrell. Dama i rødt er en prestinne for the Lord of Light. Det hun presset ut av seg var en slags skygge, som dro avgårde for å knerte Renly. Magiske greier.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 15:49   #106
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Takk, maggypopp!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 16:48   #107
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Var det den med Joffrey som tvang hun ene til å rise hun andre? Jeg kan ikke huske at den var så grusom. Joda, fæl var den, men den satte ikke noe spor hos meg.

Ja, den ja. Det var ikke risingen i seg selv jeg reagerte på.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 17:05   #108
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Var det den med Joffrey som tvang hun ene til å rise hun andre? Jeg kan ikke huske at den var så grusom.

Jeg oppfattet den scenen som at det ikke bare var snakk om "rising", men at han tvang den ene jenta til å voldta den andre med den svære tingen, og at det var det som skjedde etter at vi ikke fikk se mer av scenen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 17:16   #109
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Det var sånn jeg tolket det også, men jeg ventet ikke for å se.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 17:16   #110
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Oj åja, jeg husker ikke så mye av den scenen, annet enn risingen, så den kan ikke ha gjort så sterkt inntrykk. Men vi reagerer jo forskjellig på ting. Glemmer ikke det med babyen. Og så får jeg helt vondt av hun som måtte gifte seg med grusomme Joffrey.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:14   #111
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg oppfattet den scenen som at det ikke bare var snakk om "rising", men at han tvang den ene jenta til å voldta den andre med den svære tingen, og at det var det som skjedde etter at vi ikke fikk se mer av scenen.

Vi hadde også det inntrykket først, men lyden indikerte flere slag, så jeg er ikke sikker.. Uansett fikk vi ikke vite det i den episoden, ei heller Tyrions reaksjon.. Det er mye å bli sprø av når man ikke har lest bøkene og ikke laster ned altså.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 19:37   #112
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Du er ikke alene om det, Filifjonka. Den scenen er stygg. Og det er nok den verste scenen i hele serien.

Det var ekstremt! Og det var jo ikke en faktisk scene i noen av bøkene heller? I allefall ikke i noen av de som foreløpig er oversatt til norsk.

Noen som vet når neste bok på norsk kommer, forresten?
Fremdeles hekta ( til tross for stolpekrok-voldtekten ). :grøss:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:56   #113
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den var vel ikke i bøkene? Men jeg vet ikke om jeg orker å se historien om Theon, hvis de filmer den som den er skrevet.

Hva tenker du på da??

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 14:02   #114
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Hva tenker du på da??

Jeg tenker i alle fall på det som skjer med Theon i Dance with Dragons (etter at han er tatt til fange av Ramsay Bolton) - flåing av fingre og slikt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 14:05   #115
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Jeg bare elsker Tyrion Lannister. Haha, han spiller så fantastisk at jeg kunne sett hele serien bare pga. han, om jeg ikke likte den så godt ellers. Fantastisk mann.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 14:46   #116
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg bare elsker Tyrion Lannister. Haha, han spiller så fantastisk at jeg kunne sett hele serien bare pga. han, om jeg ikke likte den så godt ellers. Fantastisk mann.

Ja, for meg, bærer han hele serien!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 14:49   #117
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Sesong 2 ble for mye for meg også. Jeg har sett hele, men med et hekletøy eller surfing på ipaden samtidig. Denne sesongen var mye mer grotesk enn den forrige, syns jeg. Og mye mer inviklet, noe som ikke ble bedre av at jeg måtte multitaske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 15:28   #118
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Hva tenker du på da??

Det Skilpadda skrev. Og måten den det gjør ham til er skildret på.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 19:09   #119
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tenker i alle fall på det som skjer med Theon i Dance with Dragons (etter at han er tatt til fange av Ramsay Bolton) - flåing av fingre og slikt.



Vet ikke om jeg tør å se mer, etter å ha lest det der.
Hva mener dere forresten "det det gjør ham til"? Spoiler-utdyp gjerne.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 19:11   #120
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of Thrones

Jeg er dårlig på navn, men glemmer aldri måten broren til hun der lyse dragedama ble drept på. Den satt i lenge, gitt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no