Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhone for dummies

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-11, 08:29   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

iPhone for dummies

Iphonen min har nettopp kommet i drift, og jeg trenger noen kjappe råd for elementær bruk for å komme meg gjennom dagen uten å bruke halve arbeidsdagen til å lære meg den.

Jeg har mottatt og lest meldinger, jeg har svart, jeg har lagt til kontakt og jeg har skrudd av lydløsvibrering. Det jeg lurer på nå er:
- Hvis noen ringer, hvordan tar jeg egentlig telefonen?
- Hvordan ser jeg om sms/anrop står på lydløs? Hvordan stiller jeg dette enkelt?
- Er det andre kjappe og greie løsninger til vanlig bruk jeg trenger akkurat her og nå? Jeg tenker fortrinnsvis ift anrop og sms. Alt annet kan jeg lære meg etterhvert.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 08:33   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone for dummies

Når telefonen ringer, får du opp en "svarknapp" nederst på skjermen som du svarer på ved å dra fingeren over den fra venstre mot høyre. Det høres knotete ut, men er egentlig hent opplagt når du ser det.

Lydløs stiller du ved å trykke ned knappen øverst på venstre side av telefonen. Den som er over volumknappene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 08:37   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone for dummies

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Lydløs stiller du ved å trykke ned knappen øverst på venstre side av telefonen. Den som er over volumknappene.

Hm, ok. Den er trukket ned nå, så jeg ser en rød strek. Da er den lydløs kanskje? Det stemmer igrunnen med de meldingene jeg har fått...

Når den ligger på pulten, blir jo skjermen helt svart. Stemmer det da at det er den knappen i midten nede ("Hjem" eller hva den heter) man bør trykke på for å få liv i skjermen igjen? Jeg ser at man kan trykke på powerknappen oppe for å sette den i passivmodus eller noe. Da sparer man sikkert batteri. Bør man gjøre dette?

Idag lurer jeg på mye gitt .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 08:48   #4
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Iphone for dummies

Ja, det er knappen i midten du trykker på for å få liv i den igjen.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 08:53   #5
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Iphone for dummies

Det er forøvrig det samme om du legger telefonen fra deg, og den går i svart - som at du trykker powerknappen oppå. Sistnevnte er bare en raskere måte å få den til å gå i svart på.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 08:54   #6
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Iphone for dummies

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hm, ok. Den er trukket ned nå, så jeg ser en rød strek. Da er den lydløs kanskje? Det stemmer igrunnen med de meldingene jeg har fått...

Når den ligger på pulten, blir jo skjermen helt svart. Stemmer det da at det er den knappen i midten nede ("Hjem" eller hva den heter) man bør trykke på for å få liv i skjermen igjen? Jeg ser at man kan trykke på powerknappen oppe for å sette den i passivmodus eller noe. Da sparer man sikkert batteri. Bør man gjøre dette?

Idag lurer jeg på mye gitt .

Ja, ja og neida. Bare vent, du kommer til å digge den!

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 09:00   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone for dummies

Jeg har i ettertid fortalt sønnen min hvor utrolig nær han var å få iPhone den første uka jeg knotet med overgangen til min.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 09:32   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone for dummies

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har i ettertid fortalt sønnen min hvor utrolig nær han var å få iPhone den første uka jeg knotet med overgangen til min.

Ja, det går litt tungt her, men jeg skal nok finne ut av det . Var bare upraktisk at den begynte å virke akkurat idag tidlig.

Takk for hjelp alle sammen!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:48   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone for dummies

Jeg henter fram denne, for jeg er om mulig enda mer uvitende enn Apan. Jeg føler meg helt maktesløs med denne rare greia.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 00:37   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone for dummies

Hva er det du lurer på da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 07:01   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone for dummies

Det som jeg syns er litt dumt er at man ikke kan ha lydløs telefon, men f.eks. lyd på sms. I hvert fall ikke på min (jeg har ikke oppdatert til siste programvare).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 08:48   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone for dummies

Nei, man kan ikke stille lydene på alle områdene enkeltvis sånn som med Nokia og de gamle Ericsson, det er sant. Det er nok et av tilfellene der Apple mener at folk flest er idioter, så det er best å gjøre det enkelt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:01   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone for dummies

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva er det du lurer på da?


Det aller meste, så jeg kommer nok til å bruke denne tråden etterhvert...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 18:26   #14
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone for dummies

hmmm, fikk meg iphone i dag og lurer på hvordan i huleste jeg skal greie å få den i gang. Jeg greier ikke å ringe, og når noen ringer meg så får de beskjed om at jeg har slått av telefonen... Finnes det den hjelpeside en plass...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 18:51   #15
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPhone for dummies

Du har satt inn et fungerende SIM-kort ja?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:14   #16
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone for dummies

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Du har satt inn et fungerende SIM-kort ja?

jepp, fikk det av jobben i dag og det skal være ok!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:46   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone for dummies

http://www.apple.com/no/support/

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 20:48   #18
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone for dummies

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

jepp, fikk det av jobben i dag og det skal være ok!

Og den er synkronisert mot itunes?

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 20:55   #19
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhone for dummies

Begynte med det før jeg dro fra jobb, men vet ikke om alt som skulle gjøres ble gjort. Men dette kan være problemet?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:03   #20
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPhone for dummies

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Begynte med det før jeg dro fra jobb, men vet ikke om alt som skulle gjøres ble gjort. Men dette kan være problemet?

Prøv med det først.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no