Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Total kostnad på konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-19, 09:43   #61
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Total kostnad på konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi bestilte bare 20 takkekort, men betalte likevel kr 592,-. Det var dette designet fra kortshop: https://www.kortshop.no/takkekort/ta...66-p-6766.html

Mye billigere per stk når man bestiller mange. Disse var avertert til "fra kr 13,-, men det ble kr 27,- per stk for 20. Forsendelseskostnader i tillegg.



Kortshop har jo fineste kortene da. <3 Men de er hakket dyrere enn de andre.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 09:55   #62
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Total kostnad på konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kjempefint zinatra! (Omg, nå ser jeg at du heter Zinatara, ikke zinatra som jeg alltid har trodd. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 09:57   #63
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Total kostnad på konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Kortshop har jo fineste kortene da. <3 Men de er hakket dyrere enn de andre.

Ja, vi var absolutt fornøyd. Hadde disse invitasjonene https://www.kortshop.no/invitasjon/i...61-p-6699.html og også bordkort i samme design med monogram, så det ble veldig fint. Men dyrt, ja.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 09:48   #64
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Total kostnad på konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hva mener du med huskeliste? Er vel ikke så annerledes enn å arrangere en vanlig fest??

Litt annerledes er det vel. Jeg har nå notert meg følgende, som er annerledes enn en vanlig fest:
- Tale
- Fotoalbum
- Invitasjoner
- Takkekort
- Ommøblering av hele huset

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 09:57   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Total kostnad på konfirmasjon?

Nå arrangerer ikke jeg fester for 30-40 mennesker som støtt og stadig heller, og trenger lister for det også. Men da er det uansett mindre nøye med både blomster, servise og sølvtøy, stryking av duker og servietter, leie av stoler og bord, etc.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 10:05   #66
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Total kostnad på konfirmasjon?

Jeg har allerede kjøpt bestikk sånn at vi har nok. Heller ikke noe jeg ville gjort til en vanlig fest, da ville det nok gått i engangs, hvis vi ikke hadde hatt nok.

Mon tro om jeg burde kjøpe inn flere tallerkner også, med en gang.

(For meg, mentalt, er det alt for lenge med 1 år fra man bestemmer seg for konfirmasjon, til selve konfirmasjonen. Jeg kjenner at jeg er på vei til å ta av helt i hodet mitt allerede, spesielt etter å ha hørt/lest om ommøblering, utkasting av sofa, osv. Jeg nevnte for mannen i går at vi kanskje burde prøve, for å se hvordan det blir, men han var ikke like gira. )

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 10:55   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Total kostnad på konfirmasjon?

Jeg skriver lister når det er vanlig fest også jeg.

Vi blir rundt 40 gjester, og skal derfor ha selskapet et annet sted, men mye av lista er det samme egentlig. Listene består av ansvarsfordeling, og tidspunkt det må skje for at ikke alt skal komme som en haug på slutten.


Forberedelser og pynt:

Konfirmanten og jeg tittet litt på ulike dekorasjonsideer, og han ble "tvunget" til å ta littegrann stilling. Deretter opprettet vi et Pinterestboard der vi samlet ideer, hele familien.
Duker: Om du ikke har behov for duker til så mange personer i hverdagen anbefaler jeg å låne. Det er forunderlig hvor mye damask som dukker opp fra foreldre og besteforeldres skap!

Blomster: Bestemor har god koll på blomsterdekorasjoner, og siden hun bor i en annen klimasone har vi hatt det gøy med å kunne velge blomster som er avblomstret her, men ikke helt kommet der. :nerds: Vi har også samlet sammen litt vaser i familien som står i stil med hverandre, i stedet for å kjøpe nytt.

Mat:

Meny: Vi har litt allergier å ta høyde for, så jeg satte opp et gridskjema med retter jeg vurderte nedover, og allergier bortover. Deretter krysset jeg av slik at jeg fikk oversikt over at alle gjestene kunne spise seg mette, og ikke bare på småretter. På grunn av allergiene har vi valgt å lage mat framfor å bestille, det ble for vanskelig å tilrettelegge for alle.

Konfirmanten får sine yndlingsretter, også har vi satt sammen med litt forskjellig annet også som vi vet at gjestene liker og kan spise. Det blir buffet.

Forberedelser: Jeg har alliert meg med familie med større fryserplass enn meg selv, og bakt og frosset ned i et par uker.

Mengdeberegning: https://www.matprat.no/artikler/menyer/koldtbord/

Vi har også kjøpt inn litt ekstra med fryseposer og papptallerkner så vi kan sende med folk mat. Vi har ikke plass til så mye rester selv.

Underveis på selve dagen:
Kommer det barn? I såfall, kanskje greit med en lekekrok
Forberede quiz/taler/bildekarusell og annen underholdning man ønsker
Finn ut om noen skal/vil bidra med underhldning
Sørg for at noen tar ekstra ansvar forfotografering
Sørg for å ha et lite "change over team" blant gjestene som hjelper til med å rydde av og på, om dere ikke skal ha kjøkkenhjelp

__________________


Sist redigert av Tallulah : 22-05-19 kl 14:55.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 14:41   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Total kostnad på konfirmasjon?

Gode tips, Tallulah!

Jeg har kjøkkenhjelp, om jeg ønsker, men tror ikke egentlig det blir behov. Har heller planer om å be henne bake noe brød for meg.

Duker låner jeg, samme med mer sølvtøy og servise. Det går fint om ikke alt matcher. Sparer noen kroner på det og mer miljøvennlig enn å kjøpe mer.

Har en god, stor bruktbutikk her, så kommer til å kikke jevnlig innom for å kjøpe småvaser, vannkarafler mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no