Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-18, 14:24   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Inntil nylig trodde jeg at Kari Traa-parkasen min med utagbart for var vanntett. Det har vist seg å være veldig langt fra tilfelle. Jeg trenger dermed en annen som kan fungere fint på vintre med mye regn, slaps og vind, slik det ofte er her jeg bor.

Den kan gå til knærne eller til midt på låret. Det viktigste er at den er lett og ser "nett" ut.

Tips?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 14:56   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Jeg har hatt North Face Arctic-parkasen min i noen år nå. Den er helt fantastisk. Vanntett, vindtett, og klart nettere i fasongen enn mange andre parkaser av samme type. Den er nok ørlite for lang til meg til å se elegant ut, men det er utvilsomt veldig praktisk (les: god å sitte på, siden jeg stadig setter meg ned ).

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 16:27   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Takk for tips! Den er nok tykkere enn jeg tenker meg. Dessuten kan jeg ikke ha dun, for vi har ikke tørketrolmmel.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 17:08   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips! Den er nok tykkere enn jeg tenker meg. Dessuten kan jeg ikke ha dun, for vi har ikke tørketrolmmel.

Ah, grunnet årstiden tenkte jeg automatisk vinterplagg. Resten av året er jeg veldg fornøyd med Didrikson Thelma. Samme fordelene, bare at den ikke er fôret. Skall-parkas, altså.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 17:10   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Jeg anbefaler veldig HH Riggers Coat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 17:12   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Jeg ble nylig den lykkelige eier av Patagonia Tres 3in1. Den er så god at jeg har lyst til å bo i den hele dagen. Men den uttagbare innerjakken er i dun:



Den kan du altså bruke både med og uten innerjakken, og innerjakken kan brukes for seg (og den er så fint sydd!), altså 3 jakker i 1.

Jeg har lett etter parkas i et par år nå, men det var verd letingen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 18:08   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ah, grunnet årstiden tenkte jeg automatisk vinterplagg. Resten av året er jeg veldg fornøyd med Didrikson Thelma. Samme fordelene, bare at den ikke er fôret. Skall-parkas, altså.

Det ideelle er om den har et tynt fôr. :vanskelig: Jeg har en Didrikson parkas som er skikkelig tykk med fuskepels på hetta. Den er god når det er under fem minus, men for tykk og varm ellers. Thelma har jeg prøvd, men jeg følte at jeg druknet i den. Jeg er som regel veldig glad i Didrikson ellers.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg anbefaler veldig HH Riggers Coat.

Takk for tips! Er usikker på om lille meg vil føle at jeg drukner i den også, men den er fin og skal prøves!

Takk! Den har tynt

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg ble nylig den lykkelige eier av Patagonia Tres 3in1. Den er så god at jeg har lyst til å bo i den hele dagen. Men den uttagbare innerjakken er i dun:

Den kan du altså bruke både med og uten innerjakken, og innerjakken kan brukes for seg (og den er så fint sydd!), altså 3 jakker i 1.

Jeg har lett etter parkas i et par år nå, men det var verd letingen.

Den var fin, altså! Hvor kjøpte du den?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 18:20   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Jeg kjøpte den på Sport1 i butikk, men ser at jeg kunne fått en bedre pris på nett.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 20:10   #9
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Jeg har en Bergans 3-i-1. Ligner på noens. Elsker den.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 20:13   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg har en Bergans 3-i-1. Ligner på noens. Elsker den.

Takk for tips! Hvordan er den i størrelsen?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 20:36   #11
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips! Hvordan er den i størrelsen?

Jeg har medium, er 165 høy, og er ikke kjempetjukk.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 20:56   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterforet, vindtett og vanntett parkas?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg har medium, er 165 høy, og er ikke kjempetjukk.

Ok. Takk!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no